ÚJÍTÁSOK – Vajon átírták az újságírók a szöveget? Ki kivel áll kapcsolatban? Mit ér egy milliárd forint? Az új fejlesztések segítségével tudni fogja!

A Kreatív.hu írta meg, hogy négy magyar projekt is nyert a Google Digital News Initiative pályázatán. Az összesen 150 millió eurós pályázatot 2015-ben azért hozták létre, hogy új megoldásokra, gondolkodásmódra inspirálják a média szereplőit, és hogy a médiavállalatok – akármekkorák is legyenek – kísérletezhessenek, új ötleteket próbálhassanak ki. A felhívásra olyan projektekkel lehetett pályázni, amelyek innovatívak, új utakat hoznak a média szereplői számára a digitális újságírás és hírfogyasztás területén.

Korábban már nyert többek között az Átlátszó és a Mérték Médiaelemző Műhely, most pedig a 444.hu, a Független Médiaközpont, a CEU- Center for Media, Data and Society, és a K-monitor szervezet kapott lehetőséget projektjük megvalósítására.  

444.hu – A hírportált kiadó Magyar Jeti Zrt. az olvasók támogatását kéri olyan projektek megvalósítása érdekében, melyekhez nagyobb pénzügyi befektetések szükségesek. Az alaptól a közösségi finanszírozásra alkalmas platform tervével nyertek támogatást.

Független Médiaközpont – A CIJ (Center for Independent Journalism) projektje a „Stealth Figther” nevet kapta. Célja, hogy az úgynevezett stealth editing, vagyis az utólagos, nem jelzett korrekciók, tartalmi változtatások ellen harcoljon, hogy ezzel etikusabbá és hitelesebbé tegye a magyar média világát. Az eszköz felfedi a különbségeket az eredeti és az átfogalmazott változat között, és nyilvánossá teszi ezeket az olvasók számára. Ezzel szeretnék megakadályozni, hogy az újságírók hamis információkkal manipulálják a olvasókat.

CEU – Center for Media, Data and Society – A CEU Ownership projektje során egy, a magyar média tulajdonosi szerkezetváltozásait bemutató és vizualizáló eszköz fejlesztésével nyertek. A fejleszteni kívánt eszköz segítségével azonosíthatóak lesznek a politika és a média szereplőinek kapcsolatai, ezzel fény derülhetne a részrehajlásokra, kivételezésekre, korrupcióra. 

K-monitor civil szervezet – Az olvasók számára teszi értelmezhetőbbé a nagy számokat a K-monitor COMPRalkalmazása. Az eszköz segítségével az újságírók könnyen szemléltethetik, hogy mit is jelentenek azok a hatalmas összegek, melyekről a médiában olvashatunk, de a mindennapi életünkben nincsenek jelen. Nem könnyű elképzelni, hogy mennyi is egy milliárd dollár, de a COMPR illusztrációival segítséget nyújthat ebben.

A támogatást kizárólag az adott projektekre lehet fordítani, a pályázat célja a digitális platform innovációja és az iparág fenntarthatósága, fejlesztése. Bővebben a DNI-ről és nyertes projektek leírásáról erre. Via: kreativ.hu

KategóriákPOP