Néhány milliárddal ugyan olcsóbban jött ki 2016-ban az MTVA, mint 2015-ben (akkor 92 milliárd forint, azaz 92 000 millió forint volt a teljes éves költségvetése az állami médiacégnek), de még így is hihetetlen mennyiségű közpénzt használtak fel, hogy „a közszolgálatiság nevében átmossák az emberek agyát” – írta a 444.hu.

Az MTVA alá tartozik pl. a Magyar Televízió, a Duna Televízió, a Magyar Rádió és a Magyar Távirati Iroda is. A 444 szemlézte a Magyar Közlöny legfrisebb, november 22-i kiadását, amely tartalmazza a Médiahatóság tavalyi költségvetésének végrehajtásáról szóló törvényt. És benne annak 5. számú mellékletét, ami az MTVA gazdálkodásáról szól. Ebből derült ki a címben is jelzett összeg, a 87 500 000 000 forint, ami volt az MTVA költségvetése tavaly. 

Szóval, ha esetleg el akarja/akarná helyezni az amerikai külügy magyar vidéki médiacégeknek kiírt, nagyjából 200 millió forintos pályázati támogatását (ami miatt, egy kis szünet és megrökönyödés után kígyót-békát kezdett kiabálni néhány magyar politikus az amerikaiakra, illetve berendelték az ügyvivőt is), na szóval, akkor ez éppen egy jó kiindulási alap lehet.

Ha ehhez hozzátesszük, hogy ezen túl is csak úgy ömlik a magyar állami pénz, azaz a leginkább közpénznek tekinthető guruló forintocska (igen, az ön pénze, a mi pénzünk, mindannyiunké) reklámkiadás címszó alatt, leginkább a kormánnyal és helyi önkormányzati vezetéssel barátságos sajtóba, akkor tényleg érdemes egy nagy levegőt venni, meg tízig számolni, mielőtt amerikai megszállókról, országrombolókról s ki tudja még, miről (Soros etc.) beszélnénk. Olyan országban élünk, ahol a Miniszterelnökség a második legnagyobb hirdető (az első a Telekom), ami a legfinomabb kifejezéssel élve sem normális állapot. Még a régióban sem férnek be a tízbe állami szereplők més országban. Főleg ez egy olyan országban izgalmas hír, amelynek vezetői szerint az ország sárkányszárnyakon repül mindenki felett és előtt, hogy még az Őrült király szép lánya, Daenerys is irigykedve nézi – vagyis a cégeknek elviekben lenne miből befizetni, hogy jóval nagyobb legyen a hazai reklámtortácska.

Tavaly pl., és nem is teljes évben, s csak a Ripostnál majdnem 600 milliót költöttek el állami cégek. A legnagyobb állami hirdetők a Miniszterelnöki Kabinetiroda, a Szerencsejáték Zrt. és az MVM Zrt. Volt – “természetesen” ezeket az állami reklámpénzeket a kormányhoz közel álló emberek kezében lévő hirdetőcégeken keresztül fizették ki jórészt.

A tíz legtöbbet reklámra költő állami cég tavaly összesen 24 milliárd forintot fizetett ki reklámra.

 

 

A SZABAD PÉCS FÜGGETLEN HÍRPORTÁL, ÚJSÁGÍRÓK ALAPÍTOTTÁK, NINCSENEK MÖGÖTTÜNK SEM PÁRTOK, SEM ÉRDEKCSOPORTOK, SEM NAGY BEFEKTETŐK, EZÉRT TÁMOGATÁSRA SZORULUNK, ARRA KÉRJÜK OLVASÓINKAT, HA TEHETIK, KÜLDJENEK ADOMÁNYT A LAPUNKAT MŰKÖDTETŐ NONPROFIT KFT. E CÉLRA ELKÜLÖNÍTETT ALSZÁMLÁJÁRA, VAGY VÁLASSZÁK A MÁR ELÉRHETŐ PAYPAL-ON ÁT TÖRTÉNŐ UTALÁST A SZABAD PÉCSET KIADÓ NONPROFIT CÉG SZÁMLÁJÁRA. A RÉSZLETEK ITT OLVASHATÓK

KategóriákMETÁL