Nulla szavazat a Jobbik jelöltjére, 76 voks egy sokkal kevésbé ismert párt, gyakorlatilag a falubeliek számára teljesen ismeretlen jelöltjére. Furán hangzik? A falubelieknek is, pláne, akik a jobbikos jelöltre voksoltak. Itt vélhetően tévedés történhetett, de kedden napközben erre is rá fogunk kérdezni. Amúgy is sok a furcsaság az adatok körül, a közösségi oldalakon sokan háborognak, de nem csak a virtuális térben: hétfőn szinte egész nap a hasonló panaszos telefonokat fogadtuk és ilyen megkeresésekre válaszoltunk. Például az is érdekes, hogy este hét órára alacsonyabb volt a részvétel, mint a fél hetes adat. FRISSÍTVE PERCRŐL PERCRE!!

Kedd 14.15h Bogdásán is az ufók jártak, vagy gömbvillámpsuztított vagy totálisan unortodox módon szavaztak a helybéliek vasárnap

 

Mutatjuk is!!

 

 

A jelöltek közt még csak csak vacilláltak a hivatalos adatok szerint a T. Választópolgárok, de párt, az csak egy volt. De vajon tényleg?  

 

Kedd 07.45h Lázban tartja az ország egy részét a sok furcsaság a választási adatokban

Olyan is akad, hogy százalékos mértékben jelentős eltérés tapasztalható az egyéni jelöltekre és a pártlistákra leadott érvényes szavazatok közt. Ezek a panaszok leginkább arról szólnak, hogy az ellenzék, egy vagy több tagja és/vagy egy vagy több pártja szenvedett/szenvedhetetett el hátrányt. Olyanról nem érkezett hír hozzánk egyelőre, hogy a Fidesz vagy a Fidesz jelöltje számára alakult volna furcsán rosszul egy adatsor. A Szabad Pécs azonban talált ilyet is. A baranyai Sámodon például 126 fő szavazott, de csak 124 érvényes szavazat volt. Az átlagpolgár számára nemigen érthető, hogyan lehet érvénytelenül szavazni, de egyrészt van, aki direkt szavaz érvénytelenül, másrészt el is ronthat valamit, elronthatják a szavazólap lepecsételését is stb stb., másrészt pedig ez a 2% alatti hibás szavazat-arány nem különleges. Annál furább (de a fentiek bármelyike előfordulhat itt is), hogy Sámodon a pártlistákra érvényesen leadott szavazatok száma már csak 98 volt. Azaz amíg a jelöltekre 124 jó és 2 hibás, a pártokra 98 formailag megfelelő, és 28 rontott szavazat volt leadva. Sámodon ugyanakkor az érvényes egyéni jelölti szavazatokból kiindulva a Fidesz veszített a furcsasággal. Egyéniben Nagy Csaba 84, a Fidesz csak 65 szavazatot kapott. Vass Péter 30, az őt jelölő MSZP-Párbeszéd szövetség 22 voksot könyvelhetett el, míg Andrics Alíz és a Jobbik neve mellett is agyaránt 7-7 szavazat szerepelt.

 

Hétfő 23.50h

Nem szégyelljük bevallani, magunk is meglepődtünk a választási adatokon, amelyekről ilyen magas részvétel mellett általánosságban azt gondoltuk, hogy kedvezőbb lesz az ellenzéknek is. Amely ellenzék amúgy szerintünk látszólag mindent, de szinte tényleg mindent elkövetett anak érdekében, hogy ne legyen kormányváltás. Ugyanakkor már a nap vége felé, amikor volt egy kis idő a választási percről percre közvetítésünk közben többet nézni a különféle szenzitívebb adatokat, láttuk, hogy, kisebb települések, köztük az egészen kis falvak is egészen jól szerepeltek a korábbi évekhez viszonyítva, így sejthető volt, hogy nem fog annyira összezárulni az olló, de csak éjjel 11-11.30 körül esett le, hogy mi történhetett valójában. Ugyanakkor a végeredmény meglepő volt.

Már csak azért is – és éppen a választási részvétel volt az egyik, amely nagyon érdekesen alakult. Már csak azért is, mert a 17 órás adatokig rekordrészvételt jósoltak. Utána azonban megállt a növekedés mértéke. Sőt, mint lejjebb írtuk, csökkent is az adat a strigulázások miatt.

Ugyanakkor azt is el kívánjuk mondani, hogy a Szabad Pécs nem véletlenül tippelt 76 százalékos részvételt a 13 órás részeredményt hallva, abból a számból ugyanis tényleg nagyjából pontos adatsort lehet mondani a 19 órás részvételre vonatkozóan. A 2014-ben, illetve az azt megelőző 6-7 választáson ez a kis matematikai sor eddig jól szerepelt, most viszont megdőlt amúgy. Pedig, még egyszer mondjuk,: az elmúlt 10-12 évben, a hasonól módon kiszámolt adatok szonte százalékra pontosak voltakrészek.

 

 

 

Korábban írtuk

Utóbbira azonban a Szabad Pécs kapott napközben nem hivatalos választ, de egy olyan választási bizottsági taggal és szavazatszámlálóval beszéltünk, aki 12 éve minden választáson a megyében nekiveselkedik a voksok összeszámolásának. Ő neve elhallgatását kérte, a Szabad Pécsnek nem hivatalosan beszélt. Azt mondta, hogy az, hogy 100 ezer fővel kevesebb volt a részvétel a megjelentek száma szerint 19 órakor a 18.30-as adathoz képest, annak az a magyarázata, hogy a napközben kiadott részvételi adatok nem hivatalosak, gyakorlatilag strigulázzák a megjelenteket, és azt (fizikailag) összeszámolva adják ki a számokat minden szavazókörből kétóránként, emiatt lehetnek tévedések.
Arra a kérdésünkre, hogy hogy nem stimmeltek a részvételi adatok és a kapott százalékok, a nem hivatalosan nyilatkozó szakértőnk felelete szerint az azért van, mert az érvénytelen szavazatok és a nemzetiségi listákra leadott voksok torzítják a számokat. Akkor van bármi gyanúra okot adó helyzet, ha többet mutat egy részvételi adatsor a mellé írt százaléknál – de ilyen nem volt.

Egyébként volt olyan telefonálónk is, aki azt mondta, hogy ő nem tudta, vagy nem jól értette, hogy nemzetiségi szavazóként az országos pártlistára nem szavazhat. A lapunknak telefonáló hölgy amúgy horvát nemezetiségi listára szavazott, de ez az összes többi nemzetiségi listára szavazó polgárokra is igaz. Ilyen listákra mindeddig nem lehetett voksolni, de a szabály valóban ez, a nemzetiségi listára szavazók automatikusan a pártlisták helyett a saját nemzetiségi listájukra szavaznak.

Nagypeterden az 1-es számú szavazókörben azonban igazán fura dolog történt: három jelölt kapott meghatározó szavazatot, az MSZP-DK jelöltje, Vass Péter, a végül diadalmaskodó Nagy CSaba (Fidesz-KDNP), illetve a Hajrá Magyarország Párt jelöltje – legalábbis a valasztas.hu adatai szerint. Márpedig ez több helyi szerint gyakorlatilag kizárt. Már csak azért is, mert ők is szavaztak a jobbikosra, és le volt pecsételve a szavazólap, biztos, hogy érvényesen voksoltak, állították.

 

 

 

 

És, hát, mi tagadás, valóban hihetetlen, hogy ez így történhetett, egészen biztos, hogy rögíztési hiba, ebben lapunk is meg van győződve. Az a nagy kérdés csak, hogy csak az interneten látható szám az, ami nem stimmel, amire lehet némi esély, de azért kevés, vagy valóban az történt, hogy itt egy nagyon kis párt jelöltje részére írták jóvá az ország második legnépszerűbb pártja, a Jobbik jelöltjének a szavazatait. A furcsaságra, illetve – mert biztosak vagyunk ebben, kimondjuk – a hibára egy helyi lakos hívta fel barátai figyelmét (lásd nagy fotónkat), aki kíváncsi volt, hogy ahol él, melyik jelölt és párt hogyan szerepelt. Mindennek ellenére azonban azt is meg kell jegyezni, hogy a kisebb falvak egy részében, a korábbiakhoz képest nagyon magas részvétel mellett zajlott az országgyűlési választás, és nem egy helyen 80-90 százalékot is kapott a Fidesz jelöltje.

 

A nagypeterdi hölgy ezt írta a Facebookon

 

Érdekelt, hogy kicsiny falum lakossága kire tette le voksát a tegnapi országgyűlési választásokon, ezért a mindenki számára nyilvános valasztas.hu honlapon rákerestem a szavazóköri eredményekre. Megdöbbentett, amit láttam – egész pontosan az, amit NEM láttam. Andrics Aliz neve mellett ugyanis egy nagy NULLA áll. Úgy sejtem, hogy az adatok felvitele során hiba történhetett, ugyanis kizártnak tartom, hogy a Jobbik jelöltjére egyetlen érvényes szavazatot sem adtak le a 357-ből, míg a falu lakossága számára teljesen ismeretlen Gálné Szerző Magdolna (Hajrá Magyarország!) 76 voksot kapott. Mivel az említett két jelölt a táblázatban a 15-ös és 16-os helyen található, csak azt tudom elképzelni, hogy a 76 érvényes szavazatot tévedésből rossz helyre rögzítették. Ez egyelőre csak egy feltevés, de bízom benne, hogy hamarosan kiderül az igazság!

 

 

A nagypeterdi ügyre mindenesetre rá fogunk kérdezni kedden napközben, és jelezzük a hivatalos választ, ha kapunk.

KategóriákMETÁL