Láthatóan nagyon elégedettek a magyar kormány képviselői azzal a hírrel, hogy az USA Külügyminisztériuma által kiírt, két évre szólóan maximum mintegy 190 millió forintos (700 ezer USD) forrást jelentő pályázaton nem hirdettek győztest. Habár az is igaz, mint azt a Szabad Pécs az országban elsőként megírta a Nyomtass Te is! szerkesztőségének közleménye alapján, hogy az USA magyarországi nagykövetségéről úgy nyilatkoztak, hogy a forrást a jövőben még szétosztatják, más támogatási formát keresve, ugyanis az nem igaz, hogy az ügyet bárki is lesöpörte volna az asztalról.

A Szabad Pécs, mint megírtuk, szintén pályázott, mi az évi kb. 90-95 millió forintos költségvetést egyebek mellett három régiós hírportál beindítására és működtetésére, más, kisebb hírportálok, blogok, Facebook-csoportok támogatására, megerősítésére, valamint időszaki, ingyenes nyomtatott megjelenésekre fordította volna. A kiíráson azonban nem volt győztes végül, azt pedig majd meglátjuk, hogy a jövőben mikor és milyen formában lehet majd pályázni.

A Szabad Pécset kedden a Hír Tv, hétfőn aZ RTL KLub Híradó is kérdezte az amerikai pályázatról. A Hír Tv riportjában beszélt arról a kormány részéről a Fidesz egyik politikusa, Gulyás Gergely, hogy tiszteletben tartják az USA döntését, de szerintük ezzel tartja tiszteletben az USA is hazánk szuverenitását. Majd úgy tűnz, hogy arra utalt, hogy a pénzből a támogatás esetén a kiválasztott szerkesztőség(ek) /elviekben egy győztest hirdettek volna/ nem független és nem objektív híreket jelentettek volna meg. Miközben azért a világban vannak a magyarországitól merőben eltérő példák, megjegyezzük, jó példák arra, hogy kiemelt kormányzati támogatás esetén is lehet objektív, független szerkesztőségeket működtetni.

A magyar vidéki független sajtónak kíirt, amúgy sok szempontból szimbolikusnak és gesztusértékűnek is nevezhető amerikai pályázati összeg ellen kézzel-lábbal tiltakoztak a magyar kormány szereplői, a magyar diplomácia is tett lépéseket, és nem is csináltak abból titkot, hogy lobbiztak ellene. Azt is érdemes azonban megjegyezni, hogy több magyarországi megyei jogú városban is elköltenek a helyi önkormányzat támogatásával ennyi pénzt, vagy akár ennél többet is éves szinten a városi hírportálok, tévék és hetilapok működtetésére, a kormány pedig ennek az összegnek a több tízszeresét költi el reklámra az Orbán Viktor “nemzeti nagytőkései” által felvásárolt lapoknál.

Az Index pedig egy hosszabb cikkben közölt arról hátteret, hogy mi is vezethetett odáig, hogy végül érvénytelenítették az amerikai pályázatot.

 

Persze sejtjük jól, hogy miért is örültek annyira Orbánék, Gulyásék, Rogánék/Habonyék: mert a propaganda csak akkor hatékony igazán, ha nincs más, ha tényleg nincs azon kívül semmi más – erről egyébként Kálmán Olgánál is beszéltünk tavaly

 

 

 

 

A SZABAD PÉCS FÜGGETLEN HÍRPORTÁL, ÚJSÁGÍRÓK ALAPÍTOTTÁK, NINCSENEK MÖGÖTTÜNK SEM PÁRTOK, SEM ÉRDEKCSOPORTOK, SEM NAGY BEFEKTETŐK, EZÉRT TÁMOGATÁSRA SZORULUNK, ARRA KÉRJÜK OLVASÓINKAT, HA TEHETIK, KÜLDJENEK ADOMÁNYT A LAPUNKAT MŰKÖDTETŐ NONPROFIT KFT. E CÉLRA ELKÜLÖNÍTETT ALSZÁMLÁJÁRA, VAGY VÁLASSZÁK A MÁR ELÉRHETŐ PAYPAL-ON ÁT TÖRTÉNŐ UTALÁST A SZABAD PÉCSET KIADÓ NONPROFIT CÉG SZÁMLÁJÁRA.

A RÉSZLETEK ITT OLVASHATÓK

 

 

KategóriákMETÁL