Az Inform Médiát kebelezi be ugyanis a Mediaworks a Zoom értesülései szerint. A cégnek jelenleg három napilapja van, az Észak-Magyarország (BAZ megye), a Kelet-Magyarország (Szabolcs-Szatmár-Bereg megye) és a Hajdú-bihari Napló (Hajdú-Bihar megye). Ezeknek megfelelően három megyei hírportál is a portfólióhoz tartozik, a Boon, a Haon és a Szon. Heinrich Pecinára, szegényre, már megint rávetődik a stróman-gyanú. Mondjuk, semmin nem csodálkozunk, sőt ezt még előre is vetítettük.

Pontosabban azt írtuk meg egy éve, hogy talán azért nem akarták azonnal Mészárosnak megvenni ezt a három megyei napilapot is, mert épp elég balhé volt előtte már abból, hogy a Pest megyén kívüli 18 megyéből 13 került Mészároshoz. Ez azért a legegyszerűbb embernek is feltűnt, aki a megyei napilap szókapcsolatot már tudja hová tenni. Feltűnt, hogy az azért nagyon sok, és érezte azt, hogy azért ez nagyon nincs rendben. Plusz persze ott van még a nem elhanyagolható mértékű, rengeteg másik lap, hetilap, folyóirat, napilap és tévé is, szintén Mészáros zsebében.

 

 

Nem baj, most 16 lesz a 18-ból M. L. tulajdonában, de már beszélnek Andy Vajna meggyengüléséről is. Szóval még több helyen bukkanhat majd fel egyszerre a Tisztelt Miniszterelnök Úr feje. Habár, mi továbbra is tartjuk, hogy az önmagában nem probléma, annál nagyobb a baj.

 

 

 

Így jöhetett a képbe inkább egy másik volt “főnökünk” akkor, Mészáros helyett, egy legalább oly tökéletes stróman, akit joggal nevezhettünk a Pofátlanság Élő Szobrának a Mediaworks-eladás utáni lapvásárlásával. Mondjuk, a csinos öltönyökben járkáló kimért osztrák úr képében tetszelgő Pecinát amúgy elítélték jogerősen csalásért.

Az Inform Média (akkor Russmédia) néven futó vállalkozást ugyanis Pecina azt követően vette meg, banki hitelből természetesen, hogy korábban a Mediaworks kiadó tulajdonosa volt, és 2016-ban megszüntette a Népszabadságot. Mészáros tőzsdei cége pedig csak a Népszabadság bedöntése után vette meg Pecinától a Mediaworks-t. A felcsúti vállalkozódémon így sokkal jobban jött ki a buliból, mintha ő záratta volna be a Népszabit.

A Zoom megjegyzi, hogy már az idei választási kampányban is erős volt a kapcsolat a Mediaworks lapjaival, a kormányt támogató, az ellenzéket lejárató propagandacikkek ugyanabban a formában, ráadásul egy időben jelentek meg a kiadványokban. Ezek alapján szerintük (is) csak idő kérdése volt, hogy Mészáros mikor kebelezi be a keleti végeket.

A vételárat annak idején a három megyei lapért Pecinának a Mészáros Lőrinc tuladonában lévő MKB Bank finanszírozta. Azt pedig mi elsőkézből tudjuk, hogy a Mediaworks megvásárlása után is azzal magyaráztak minden elmaradt fejlesztést és juttatást, hogy a kőgazdag osztrák nemes úrnak, szegénynek, hitelből kellett megvásárolnia a lapcsaládot, és most az az elsődleges, hogy azt visszafizesse. 

Mindemellett a Zoom is értekezik arról, hogy a Hír TV bedarálásával új korszak kezdődik a magyar „médiapiacon” – megkezdődhet a NER-univerzum lapjainak gazdasági konszolidációja. Olyan feszítő kérdésekre ad majd választ a közeljövő, hogy kell-e együtt Hír TV és Echo TV? Feltámasztják-e a Magyar Nemzetet, és ha igen, kell-e még a Magyar Idők?

Mi továbbra is csak azt tudjuk mondani, amit már tavaly is írtunk, csak most még aktuálisabb lett: hogy az Axel Springer-felvásárlása előtt egy tervezett fúzióról az NMHH azt mondta annak idején, hogy azt nem lehet véghezvinni, mert piaci fölényük lenne.

 

„A fúzió “egyértelműen és jelentősen” veszélyeztetné a sokszínű tájékozódás jogának érvényesülését” – ezt az NMHH a szóvivője mondta 2014-ben. Akkor a Ringier és az Axel-Springer egyesült volna. Illetve később egyesült is: kisebb portfólió összeházasításával.

 

Másfél hónap múlva viszont, az előző kb. egyéves vajúdáshoz képest rekordgyorsasággal már engedélyezte a médiahatóság is az egyesülést. Lévén átalakították azt és nem egy nagy egyesülés lett, hanem egy kisebb, és felbukkant egy új szereplő. Így mégis lett Axel-Springer és Ringier fúzió hazánkban is kisebb portfólióval. A lapok másik felét, köztük a megyei lapokat, a Népszabadságot és a Nemzeti Sportot egy új cég kapta meg, a Mediaworks, amivel elindult egy új magyar “sikertörténet”, hogy ez sokkal inkább politikai mint média sztori, az már más kérdés.

 

Heinrich Pecina még a Mediaworks tulajdonosaként, de már miután bezáratta a Népszabadságot

 

A médiatörvény szerint a médiatanács szakhatósági állásfoglalása köti a GVH-t. Vagyis, ha a médiatanács nemet mond egy médiaipari egyesülésre, a GVH nem mondhatja azt, hogy szerinte meg helyes. Egyet kell értenie, ezek szerint. A jogszabály annyit enged, hogy ha egy fúzióra a médiatanács jóváhagyásat adta, a versenyhivatal még dönthet az egyesülési szándék megtiltásáról.

Azóta persze a Mediaworks “picit” meghízott, jóval nagyobb lett az erdeteileg eltervezett Springer-Ringier egyesülésnél is. De hát ki láthatta ezt előre? A felvásárlásokkal mindensetre nem volt különösebb problémája a cégnek mindezidáig, hatóságilag úgymond. Talán majd most, az újabb három lappal, hiszen át kellett rajzolnunk (mint fentebb láthatják) emiatt a korábbi jó kis térképünket. Már érezzük, ahogy levegőt vesznek a médiahatóságnál és a versenyhivatalnál, hogy jól beleköpjenek Mészárosék levesébe.

 

A SZABAD PÉCS FÜGGETLEN HÍRPORTÁL, ÚJSÁGÍRÓK ALAPÍTOTTÁK, NINCSENEK MÖGÖTTÜNK SEM PÁRTOK, SEM ÉRDEKCSOPORTOK, SEM NAGY BEFEKTETŐK, EZÉRT TÁMOGATÁSRA SZORULUNK, ARRA KÉRJÜK OLVASÓINKAT, HA TEHETIK, KÜLDJENEK ADOMÁNYT A LAPUNKAT MŰKÖDTETŐ NONPROFIT KFT. E CÉLRA ELKÜLÖNÍTETT ALSZÁMLÁJÁRA, VAGY VÁLASSZÁK A MÁR ELÉRHETŐ PAYPAL-ON ÁT TÖRTÉNŐ UTALÁST A SZABAD PÉCSET KIADÓ NONPROFIT CÉG SZÁMLÁJÁRA.

A RÉSZLETEK ITT OLVASHATÓK

KategóriákMETÁL