De mi köze van ehhez Mészáros Lőrincnek? Mindenekelőtt azonban azt mondjuk el: azért írtuk, hogy kb. hétórás a vonatút, mert a délután háromnegyed háromkor, Budapestről induló Tenkes IC-nek még mindig nem sikerült beérnie Pécsre, így csak tippelünk a normál menetidő szerint. Háromnegyed kilenckor beszéltünk ugyanis egy, már nem is dühös, a helyzetükön már csak nevető utassal, aki jelentette, hogy most már célegyenesben vannak, még ha egymás hegyén hátán is utaznak, annyian vannak a vonaton: megérkeztek Dombóvárra. Ami kb. egy óra  Pécstől vonattal. Frissítés: 6 óra 37 perc!

A MÁV már azzal kihúzta a gyufát a Budapest-Pécs-Budapest vonalon közlekedőknél, hogy nem sikerült befejezni a nyáron a Százhalombatta-Ercsi-Pusztaszabolcs vonalon lévő nagy vasúti felújítási munkálatokat. Vágányzár van emiatt érvényben a nap nagy részében,  amikor is továbbra is vonatpótló autóbuszok szállítják az utasokat Budapest-Kelenföld és Százhalombatta közt, amellyel kb. négyórás a 2018-ban amúgy is nagyon necces háromórásnál is hosszabb menetidő.

(Nem csak azért necces, mert huszonéve 2,5 óra alatt volt, hanem mert a miénknél szerencsésebb helyeken két ilyen távolságra lévő város közt a leggyorsabb (nem légi)  összeköttetés a vasúti. /Ok, Pécs esete speciálisabb, mert sem az autópálya, sem a vasút nem vágja át a Mecseket.)

És, hogy mi köze van ehhez Mészáros Lőrincnek? Egy munkagép vágott át olyan vezetéket a pályafelújítás során, amely vasútbiztonsági berendezések működését segítette. A felújítást pedig a Mészáros és Mészáros Kft. (igen, az a Mészáros) végezheti. De tényleg legyünk igazságosak: az egészen biztos, hogy ilyen szerencsétlen eset bármikor és bárhol előfordulhat, ahol földmunkákat végeznek, szóval ehhez nincs köze a NER-nek, csak rögzítjük, hogy ezt a munkát pont Mészárosék nyerték el. Egy biztos, az utasokat nyilván az érdekli, hogy minél előbb hazaérjenek, a MÁV pedig térítse vissza az útjuk árának legalább egy részét. Biztosak vagyunk abban, hogy ennél többel is kárpótolhatnák az érintetteket amúgy, aki hétórát kénytelen zötykölődni egy kb. 220 kilométeres úton, az mindent megérdemel.


Körülmények, utazás közbeni élmények 

 

VS.

 

És amit az utasoknak olvasnivalóként adnak az ic-ken

 

 

Amúgy azért a Budapest-Dombóvár 6 óra még a MÁV-nak sem ment könnyen: az utasok elmondása szerint egy vonat nem várta be őket a vonatpótló buszról leszállva, illetve pl. Iváncsán háromszor is jártak vasárnap 15 és 20 óra közt.

A MÁV amúgy hivatalos közleményt is kiadott a helyzetről a honlapján, íme

A Budapest–Pusztaszabolcs vonalon fokozatosan áll helyre a menetrend

2018. szeptember 16. vasárnap, 15.40 / Utolsó módosítás: 2018. szeptember 16. vasárnap, 19.33

Frissítés: A Budapest–Pusztaszabolcs vonalon Iváncsa állomásnál helyreállították a korábban megrongálódott felsővezetéket. A Százhalombatta és Pusztaszabolcs közötti vonalszakaszon ismét közlekednek a vonatok. A menetrendszerű vonatközlekedés fokozatosan áll helyre. A vonatpótlók már csak a vágányzári menetrend alapján, Kelenföld és Százhalombatta között közlekednek az InterCity vonatok helyett.   

Előzmény: A Budapest–Pusztaszabolcs vonalon Iváncsa állomáson vágányzári munkavégzés közben a kivitelező egyik gépe leszakította a felsővezetéket. Emiatt Százhalombatta és Pusztaszabolcs között nem közlekednek a vonatok.

A vonatközlekedést a MÁV-START megszervezi, az utasokat azon a szakaszon vonatpótlók szállítják el. Az InterCity vonatok helyett Kelenföld és Pusztaszabolcs, a személyvonatok helyett Ercsi és és Pusztaszabolcs között vonatpótló buszok szállítják az utasokat. 

Az arra utazók jelentősen hosszabb menetidővel számoljanak. A vasúttársaság javasolja, hogy kövessék nyomon a vonatközlekedést a MÁV-csoport internetes honlapján. Tájékozódjanak a Vonatinfón.

MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság – MÁVINFORM

 

És, hát a mai nap történései miatt emlékezzünk meg egy kapcsolódó, roppant vicces civil akcióról a közelmúltból

 

Frissítés: végül nem volt 7 teljes óra a menetidő a háromnegyed háromkor indulóknak, 6 és fél óra lett, plusz hét perc. Mennyivel jobban hangzik, ugye?

Később azonban az is kiderült, hogy a fél kettőkor indulók is csak fél tízre értek be a pécsi állomásra. Most jut eszünkbe: ismerik azt a viccet, hogy Japánban egyszer húsz másodperccel korábban indult el egy vonat és közleményben kért elnézést a vasúttársaság? Sőt, hogy japán közlekedési miniszter is mondott le néhány perces késések miatt? Nem vicces? Na, persze ez nem is vicc, mindkettő megtörtént.

 

 

A SZABAD PÉCS FÜGGETLEN HÍRPORTÁL, ÚJSÁGÍRÓK ALAPÍTOTTÁK, NINCSENEK MÖGÖTTÜNK SEM PÁRTOK, SEM ÉRDEKCSOPORTOK, SEM NAGY BEFEKTETŐK, EZÉRT TÁMOGATÁSRA SZORULUNK, ARRA KÉRJÜK OLVASÓINKAT, HA TEHETIK, KÜLDJENEK ADOMÁNYT A LAPUNKAT MŰKÖDTETŐ NONPROFIT KFT. E CÉLRA ELKÜLÖNÍTETT ALSZÁMLÁJÁRA, VAGY VÁLASSZÁK A MÁR ELÉRHETŐ PAYPAL-ON ÁT TÖRTÉNŐ UTALÁST A SZABAD PÉCSET KIADÓ NONPROFIT CÉG SZÁMLÁJÁRA.

A RÉSZLETEK ITT OLVASHATÓK

KategóriákMETÁL