A Modern Városok Program pécsi állomásán szikrázó napsütés és ünneplő tömeg fogadta Orbán Viktort, aki 2015 áprilisában még mindkettőben meg mert fürdeni. Az a néhány urántemető-ellenes tüntető pedig nem zavarta.

Az országos turné mindenhol város?kormány-szerződés ünnepélyes aláírásába torkollt, azonban itt kb. 40-50 percet csúszott az olajozott progam, mígnem a kormányfő és Pécs jelenlegi polgármestere lépett a városháza dísztermébe. Előbbi higadt, kissé távolságtartó volt, utóbbi kicsit fáradtnak, kipirultnak tűnt. A tegnapi közgyűlésen is tárgyalt élményfürdő, és a sínen lévő egyetemi fejlesztések mellett további fontos ígéretként az M6-os országhatárig tartó szakaszának befejezése is elhangzott.

A cikk a hirdetés után folytatódik



OV @ Pécs MVP 2015 – M6

OV @ Pécs MVP 2015 – M6 – Coub – GIFs with sound by Ervin Gűth

Addig is, azóta is rengeteg kritika érte az alacsony forgalmáról elhíresült autópályát. Ezen változtathatna a tervezett összeköttetés Horvátországgal, mivel így már az M6 az európai közúthálózat észak-dél irányú kapcsolatának egyik fontos eleme, az ún. V/C Helsinki folyosó (Ploče – Szarajevó – Eszék – Budapest) magyarországi szakasza lenne.

Nem hivatalos illusztráció!!!

De az autópálya nem csak ebből a szempontból fontos, mivel a térségre jellemző katasztrofális útviszonyokon, így eleve a környező települések helyzetén is javíthat majd a fejlesztés, amiben elvileg mellékutak is megújulnak. Majd egyszer.

A Transparency International érdeklődésére – akik civil monitorként vesznek részt a projektben –  a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt (NIF). novemberben azt nyilatkozta, hogy a projekt jelenleg is előkészítési fázisban van. Persze, 2015 tavasza óta már véglegesítették a nyomvonalat és Bóly?Ivándárda közötti szakaszra és az építési engedélyeket is megszerezték. A legfrissebb nyilvános fejlemény pedig egy szerződésmódosítás volt, amiben a kiviteli tervek szállítási határidejét 2018. december 6. napjára határozták meg. ?A végleges megvalósíthatósági tanulmány, a kiviteli tervek a főpályára, az országos és helyi közutakra, illetve a záradékolt kisajátítási tervek 2018. év végére állnak rendelkezésre” – írja a NIF. A területszerzés a záradékolt kisajátítási tervek rendelkezésre állását követően indulhat el, valamint a kiviteli tervek véglegesítése után kezdhető meg a kivitelezésre irányuló közbeszerzési eljárás előkészítése. Tehát a kb. 18 km-es szakasz, aminek az építését eredetileg 2016-ra ígérte a kormányfő, legkorábban 2019-ben indulhat.

A következő fontos határidő, amire azért mégiscsak figyelni kell, az éppen holnap lesz: a tervek szerint ugyanis a határmetszési pont állandósítása, kővel történő véglegesítése szükséges a horvát féllel történő közös méréssel. Ennek teljesítési határideje 2018. december 15.

Kíváncsian várjuk a fejleményeket, de annyit mindenképpen érdemes tudni, hogy

jelenleg a kormány felülvizsgálja az egyébként két kormányhatározatban szereplő projekteket, beleértve azok ütemezését is.

Az ?M6 autóút Bóly?Ivándárda, országhatár közötti szakasz megvalósítása Villányi csomóponttal? elnevezésű projekt folytatására a kormány döntésének függvényében kerülhet sor a NIF szerint.

Szóval bőven akad még kérdőjel. Azt pedig már szinte csak mellékesen tesszük ide, amit februárban a Szabad Pécsen is megírtunk: Mosóczi László, közlekedésért felelős helyettes államtitkár a Pannon Európai Területi Társulás eszéki konferenciáján beszélt a sztrádaépítés 2022 utáni folytatásáról. Ezek után eleve az is kérdés, hogy mivel európai uniós forrásból épülne a tervezett sztráda, nem csúszik-e le Magyarország és a régió a lehetőségről, hiszen hamarosan új finanszírozási ciklusba lépünk, aminek a ténye az aktuális terveket önmagában is alaposan átírhatja.

Címlapfotó: Árvai Károly (kormany.hu)

KategóriákMETÁL