Legalábbis ezt állítja az önkormányzati fenntartású PécsMa.hu, Hargitai János fideszes országgyűlési képviselőre hivatkozva.

Az újság ugyan decemberben – a sok jóhír közepette – korábbi cikkében elfelejtett beszámolni arról az apróságról, hogy módosultak a kormányzati tervek és a villányi csomópontot kivették a projektből, de most legalább a cáfolat megérkezett. Hargitai szerint ugyanis: “a villányi csomópont megépítése, így a villányi elkerülő és az M6-os összekötése sem marad ki a beruházásból, viszont erre a tervek szerint hazai költségvetési keretből teremtik meg a forrást. Erre ugyanis a térségnek egyértelműen szüksége van, viszont az EU csak az országok közötti kapcsolat kialakítását támogatja, így az uniós keretbe ez nem illeszthető be.”

A cikk a hirdetés után folytatódik



Az utolsó mondat második része kissé nehezen értelmezhető, hiszen a Kohéziós Alapból finanszírozott projektek esetében is az unió elsősorban a fő irányvonalakat jelöli ki, az egyes döntések már a nemzeti kormányok (irányítóhatóságok stb.) hatáskörébe tartoznak. Azért is furcsa az állítás, mert a projektben a tervek már korábban készek voltak és gond nélkül bele lehetett illeszteni a csomópontot. Ez a kijelentés persze részben fedheti is a valóságot, ami viszont azt jelentheti, hogy a projekt teljes finanszírozása megváltozóban van. Mindenesetre a tervezési szerződés módosításáról még nem jelent meg hirdetmény az Európai Unió hivatalos lapjában. Az is érdekes lenne, ha elkészülne a szakasz és később építenék hozzá a csomópontot…

Csak mellékesen: az adott kb. 20 km hosszú szakasz tervezésére 2016 decemberében írt ki közbeszerzést a Nemzeti Infrastrukúra Fejlesztő Nzrt., ami hatalmas előrelépésnek számított annak tükrében, hogy már pl. 2014-ben is elégedetlenkedve számolt be a Dunántúli Napló a projekt bizonytalanságáról. Mindenestre mi bizakodva tekintünk a jövőbe, és talán az 5. vagy 6. Orbán-kormány alatt csak megépül az a sztráda és az a fájóan hiányzó újabb határátkelő.

KategóriákMETÁL