Legalábbis ezt állítja az önkormányzati fenntartású PécsMa.hu, Hargitai János fideszes országgyűlési képviselőre hivatkozva.

A cikk a hirdetés után folytatódik



Az újság ugyan decemberben – a sok jóhír közepette – korábbi cikkében elfelejtett beszámolni arról az apróságról, hogy módosultak a kormányzati tervek és a villányi csomópontot kivették a projektből, de most legalább a cáfolat megérkezett. Hargitai szerint ugyanis: “a villányi csomópont megépítése, így a villányi elkerülő és az M6-os összekötése sem marad ki a beruházásból, viszont erre a tervek szerint hazai költségvetési keretből teremtik meg a forrást. Erre ugyanis a térségnek egyértelműen szüksége van, viszont az EU csak az országok közötti kapcsolat kialakítását támogatja, így az uniós keretbe ez nem illeszthető be.”

Az utolsó mondat második része kissé nehezen értelmezhető, hiszen a Kohéziós Alapból finanszírozott projektek esetében is az unió elsősorban a fő irányvonalakat jelöli ki, az egyes döntések már a nemzeti kormányok (irányítóhatóságok stb.) hatáskörébe tartoznak. Azért is furcsa az állítás, mert a projektben a tervek már korábban készek voltak és gond nélkül bele lehetett illeszteni a csomópontot. Ez a kijelentés persze részben fedheti is a valóságot, ami viszont azt jelentheti, hogy a projekt teljes finanszírozása megváltozóban van. Mindenesetre a tervezési szerződés módosításáról még nem jelent meg hirdetmény az Európai Unió hivatalos lapjában. Az is érdekes lenne, ha elkészülne a szakasz és később építenék hozzá a csomópontot…

Csak mellékesen: az adott kb. 20 km hosszú szakasz tervezésére 2016 decemberében írt ki közbeszerzést a Nemzeti Infrastrukúra Fejlesztő Nzrt., ami hatalmas előrelépésnek számított annak tükrében, hogy már pl. 2014-ben is elégedetlenkedve számolt be a Dunántúli Napló a projekt bizonytalanságáról. Mindenestre mi bizakodva tekintünk a jövőbe, és talán az 5. vagy 6. Orbán-kormány alatt csak megépül az a sztráda és az a fájóan hiányzó újabb határátkelő.

KategóriákMETÁL