A pénteki Magyar Közlönyben megjelentek szerint a kormány ismét módosította a 2014-2020 közötti időszakban megvalósítani tervezett infrastrukturális fejlesztésekről szóló határozatot. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy több másik beruházáshoz hasonlóan módosultak a határidők az M6 Bóly–Ivándárda, országhatár közötti szakasz tekintetében is.

Arról még decemberben és januárban is írtunk, hogy a lassan egy évtizede húzódó projekt nagy valószínűséggel mégis meg fog valósulni, annyi különbséggel, hogy a Villányi csomópont kikerült a tervekből. Most viszont konkrét, idei dátumok is szerepelnek a kormányhatározat-módosításban. A részletes megvalósíthatósági tanulmány elkészítésének és a nagyprojektként történő jóváhagyásra irányuló kérelem elkészítésének új határideje 2019. szeptember 30-lett. Kivitelező kiválasztására irányuló közbeszerzési eljárás tervezett megkezdése 2019. június 30., míg a munkálatok tényleges megkezdésének határideje 2020. március 31. lenne. Ezek a dátumok, az előző határidőkhöz képest egyéves csúszást jelentenek.

A cikk a hirdetés után folytatódik



M9-Pécs?

A hétfői Magyar Nemzet is hivatkozott a kormány múlt héten megjelentetett versenyképességi programjára, amiben két helyen említik Pécset. Az innovatív, modern technológiákkal foglalkozó cégek megtelepedése kapcsán és az infrastrukturális fejlesztésekről szóló részben. Az országhatárokkal párhuzamos vidéki gyorsforgalmi gyűrű, vagyis az M9 a legújabb tervek szerint Kőszeg–Szombathely–Körmend–Zalaegerszeg–Nagykanizsa–Kaposvár–Pécs–Szekszárd útvonalat jelentené, a Dunántúlon. A lap szerint “a javaslat célja a munkaerő-tartalékokkal és gazdaságfejlesztési kapacitással rendelkező Dél-Dunántúl nyugati határral való közúti közlekedési kapcsolatainak javítása”. Vagyis könnyítené a munkavállalók mobilitását. Ugyanakkor az nem egészen világos, hogy milyen munkaerő-tartalékok vannak még a Dél-Dunántúlon. A kormánybarát lap azt is megemlíti, hogy a korábbi M9-es nyomvonalának tervei Pécset nem érintették. Egy kicsit furcsa grafikát is közölnek, amin úgy tűnik mintha az M9 nyomvonala párhuzamosan futna az M60 vonalával.

Kép forrása: Magyar Nemzet

Mindenestre a Pécs-Bóly-(Mohács)-Szeged útvonal nem csak a régió iparának lehet hasznos, de mondjuk olyanoknak is, akik komoly mezőgazdasági-feldolgozóipari érdekeltségekkel rendelkeznek az említett régiókban.

Címkék:
KategóriákMETÁL