A legbevállalósabb pr-ügynökség sem találhatott volna ki hívogatóbb buszjegyreklámot, mint amilyen most kikerült a pécsi buszokra. És még csak nem is kell a 18-as karikát kitenniük.

Az, hogy Pécsett gazdaságilag nem mennek, vagy legalábbis a közelmúltban semmiképpen sem mentek túl jól az önkormányzat gazdasági és pénzügyei, azt  sokan tudják, és nem csak Pécsett.

A cikk a hirdetés után folytatódik



Másrészt nem is szimbolizálhatná jobban ezt a helyzetet az 500 forintos buszjegy, azaz a pécsi buszjegyek és bérletek megdrágítása – OK, még a fizetőparkolás díjainak emelése és kiterjesztése. Habár ott legalább az van, hogy nemrég kicserélték a parkolóautomatákat, és már nem kell a százast az automata oldalához csapkodni, hogy azt be is vegye.

(Apropó, értem én, hogy XXI. század és érintős bankkártyás, meg mobilfizetés, de 2018 végén olyan automatákat beállítani, amelyek nem adnak vissza aprópénzt, több mint bosszantó.)

Jóval üdítőbb színfoltja Pécsnek, hogy a helyi járatú buszokra nem csak öblítő- vagy bútoráruház reklámokat fóliáznak fel, hanem egy néhány évvel ezelőtti kezdeményezéssel híres pécsieket, vagy Pécshez kötődő személyeket. Ez ugye sokkal inkább Pécs nevét és arculatát meghatározó, nagyon is helyénvaló döntés, és vizuálisan is van értelme, de pénz nyilván nincs belőle, inkább viszi, de egy jó városmarketing-elem.

Azt nem mondja senki csettintve, hogy ha  Breuer Marcell vagy Martyn Ferenc van a busz hátsó szélvédőjén, akkor csak emiatt veszek két összvonalas bérletet.

Futunk a busz után – Breuer Marcell 2016-ban több más híres pécsivel került a buszokra, de még ma is látható, a fotó a közelmúltban készült. Az pedig csak a véletlen műve, hogy majdnem pontosan ott, ahol a cikkünk fő témáját szolgáltató nagy fotónk is kedden.
Fotó: Gűth Ervin

Éppen ezért izgalmas egy új, harmadik, általunk csak most felfedezett “út” a város és a direktmarketing mellett, a buszos cég arculatát is erősítő, és a buszjegy- és bérletvásárlásra ösztönző reklám felbukkanása. Még ez sem biztos, hogy önmagában cikket ért volna, de a Tüke Busznál nagyot húztak (vagy rábólintottak valakinek az ötletére), és a legbevállalósabb pr- és marketingügynökségeket megszégyenítő reklámot fóliáztak fel a buszok hátsó szélvédőjére. Fecskében feszítő, magas, izmos fiatal vízilabdás fiúkat, mondván, hogy ők is a Tüke Busszal utaznak.

FRISSÍTÉS – Szerda 13.15h

Nem hivatalos, de biztosnak tűnő információt kaptunk arról, hogy a vízilabdás buszmatricázás nem a Tüke Busz, hanem a pécsi OB I-es vízilabdacsapat ötlete volt, és kifejezetten arról szólt, hogy így próbálják a csapatot, illetve magát a sportágat is népszerűsíteni Pécsett. Megjegyezzük, erre talán jobb időpontot nem is találhattak volna, mert bár a magyar vízilabda újabb aranykora után vagyunk ugyan, de a pécsi korábbi siker csapatsportok, a futball és a kosárlabda, mondhatni, gyengélkednek, habár a pécsi férfi kosárlabda csapat ebben az esztendőben kiváló teljesítményt nyújt, feljövőben van.

Azt is hallottuk, hogy nem csak a vízilabda csapattól jött az ötlet, amit persze, jó érzékkel – bár egy másik pécsi cégként akár a szolidaritás is felmerülhet – a Tüke Busznál is nagyon jól fogadtak, de a kihelyezés költségei is minimálisak voltak, amit a vízilabdások álltak, és a fotó is saját készítésű, ami két pécsi buszra is felkerülhetett azt követően.

KategóriákPOP