Olvasóink jelzései nyomán mentünk el Uránvárosba és néztünk körül a Hajnóczy utcai piac környékén, ahol még mindig nem zárult le a köztérfelújítás.

Március 22-én nyitott ki a felújított uránvárosi piac. Nem véletlen, hogy nem kerített nagy feneket a megnyitónak a fideszes városvezetés, a környéken zajló köztérfelújításnak ugyanis még most sincs vége. Nem csak a Bihari utcai munkálatokra gondolunk, amelyek tényleg hatalmas csúszásban vannak, hanem a piac közvetlen környékére, a házak közti járdákra, parkolókra, zöld területekre.

A cikk a hirdetés után folytatódik



Egy olvasónk a következő szöveget és fotókat küldte a Szabad Pécsnek.

“Az uránvárosi piac, Hajnóczy utca felújítása lassan a végéhez közeledik és ennek kapcsán szeretném megosztani Önökkel a mellékelt fotókat; jelezve a véleményem szerint silány munka várható következményeit.

A Hajnóczy utca – Ybl Miklós utcai torkolatánál, az átépítés alapján megváltozott a járda, az autóút nyomvonala; ez a korábbiakhoz képest részben az utca torkolatánál keskenyebb lett. A jelenlegi átépítés során így a korábban az autók közlekedését biztosító beton alapú, leaszfaltozott úttest egy szakasza leválasztásra került szegélykövekkel. A régi nyomvonal ezen részét azonban nem bontották vissza (termő talaj szintig); a munkálatok során itt keletkezett építési törmeléket ezen szakaszokról nem termelték ki és nemrég erre vékony kb. 10-15 cm vastag földréteget terítettek el!

Olvasónk fotói még februárban készültek (kattintásra nagyobb lesz a kép)

Mivel így az ide beültetésre kerülő fűnek érdemben nem lesz folyamatos nedvességet biztosító mélyebb, vastagabb talajrétege, így pl. egy nagyobb, intenzívebb zápor során ezeken a részeken a csapadék nem fog tudni mélyebbre leszivárogni; egyfajta medenceként bent reked a víz és vagy kirohad a fű vagy sártengerré változtatja ezt a részt. Huzamosabb nyári csapadékmentes időszak esetén pedig egyszerűen kiég a fű, mivel nem tud nedvességet felszívni…

Hasonlóan oldották meg ezt az utca középső részén is, ahol elindul a vörös térburkolattal kirakott kerékpár út (a járda régi nyomvonalánál): szintén a törmeléket takarták el kb. 10-15 cm-es földréteggel.

Az építkezés szinte teljes szakaszán az útfelbontásokból származó törmeléket egyszerűen elföldelték, vékonyan betakarva azt, ami kb. a nagy, díszes átadás-átvétel idején fog jól mutatni, aztán már senkit sem fog érdekelni….!?

Bízom benne, hogy még időben orvosolni lehet ezen hibákat; nem hinném, hogy otthon saját kertes házban történő építkezés során ezt bárki is elfogadná, átvenné.”

Olvasónk az észrevételeit jóval korábban már elküldte a kormányhivatalnak is, azonban az építésügyi hatóság nem válaszolt a bejelentésre.

Mi is lefotóztuk az említett területet, ami jelenleg így néz ki. Érdemes lesz figyelni, hogy a jövőben hogyan alakul a sorsa.

Egy másik olvasónk jelzése alapján az egyik, házak közti, frissen aszfaltozott parkolót is megnéztük, ami egészen döbbenetes állapotban van. Több helyen jelentősen megsüllyedt az aszfalt, de találtunk egy legalább húsz centiméter mély lyukat, amit már akár gödörnek is nevezhetünk.

A területet bejárva arra jutottunk, hogy számos helyen nincs még kész az aszfaltburkolat, a zöld területeket sem alakították még ki mindenhol, illetve néhány ponton az akadálymentesítés sincs megoldva.

Az eredeti teljesítési határidő már rég lejárt
A piaccal szemközti belső parkolónál nem sikerült akadálymentes átjárót kialakítani
Az egyik felújított épület szomszédságában még földmunkák zajlanak. Graffiti már van.
Egyes szakaszokon mintha egyszerűen félbehagyták volna a munkát

Mivel a Bihari utcában még javában folyik a munka, és a Hajnóczy utcában és környékén is akad javítanivaló, a végső átadás időpontját egyelőre megtippelni sem mernénk.

A projektgazda Pécsi Városfejlesztési Nzrt.-nek másfél hónappal ezelőtt tettünk fel kérdéseket a munkálatok aktuális állásáról. Válasz azóta nem érkezett. A kivitelezést a szederkényi Szedibau Építőipari Kft. nyerte, az eredetileg becsült 381 millió forint helyett 495 millió forintos ajánlatával.

Ma ismét megkérdeztük az önkormányzati tulajdonú városfejlesztési társaságot, hogy:

1, Miért kellett 53 millió forinttal megemelni a projekt támogatási keretét?
2, Mi a projekt befejezésének legfrissebb véghatárideje?
3, A projekt műszaki ellenőrei találtak-e kivitelezési hiányosságokat?

Ha esetleg válaszolnak, akkor frissítjük a cikkünket.

Szöveg és fotók: Gűth Ervin – Nimmerfroh Ferenc

KategóriákMETÁL