Felsővezetékszakadás miatt hosszabb a menetidő a pécsi vonalon, ez a címe egy időnként frissülő tájékoztatónak a MÁV menetrendi honlapján. Ennél azonban többről van szó.

A cikk a hirdetés után folytatódik



És nem csak arról, hogy a MÁV a Budapest-Pécs-Budapest vonalon időről időre nagyon komoly értékű ingyenreklámot biztosít az Oszkárnak, egyéb más teleautós oldalaknak, vagy az olyan alternatív megoldásoknak, mint a buszozás, 200 kilométeres gyaloglás, belföldi repülés, utazás elhalasztás, vagy éppen a jób.?-ba/be mégis megyek akár inkább egyedül is autóval életérzésnek.

Persze egyáltalán nem lehet ilyen vicces egy örökkévalóságig zötykölődni.

Habár a MÁV oldalán leírják, hogy 120-150 perces késésekre és járatkimaradásokra kell számítani a ?pécsi vonalon?, azt nyilván ciki lenne külön emlegetni, hogy ez egészen pontosan azt jelenti, hogy 5, 5 és fél, hat órát zötykölődhetnek az utasok csak az egyik irányba, miközben ennek oda-vissza is cikinek kellene lenni. No meg azt sem, hogy szinte rendszeresen, de legalábbis nem ritkán és időről időre előfordulnak ilyen, egy-két, akár több órás késések is ezen a már-már elátkozottnak mondható vonalon.

Amúgy el kellene gondolkodni azon is a MÁV-nak, hogy ha még mindig vannak, akik kitartanak mellettük márpedig még azért vannak (mégha nyilván a legtöbben kedvezményesek, MÁV-alkalmazottak, jogsi/autó nélküliek, az úton tanulni, aludni vágyók stb.), érdemes lenne valamit inni és enni is adni ezeknek a hősöknek, és visszajöhetne a büfékocsik korszaka, mert 4-5-6 óra alatt azért a legfelkészültebbek is megéheznek. 

És ne feledjük el azt sem, hogy mindez azt követően is történt már nem egyszer, hogy egy elég masszív időtáv után sikerült a kényszerű pótlóbuszoztatást abbahagyni végre, és újra megnyitni a teljes pályaszakaszt Pécs és Budapest közt. Aminek nyilván a járatbiztonság növelése, másrészt a menetidő csökkentése is célja volt.

Nos ez utóbbi amúgy sem, normális üzemmódban sem sikerült túlságosan. Pedig, hát régóta ígérik, vagy hallani legalábbis, hogy megpróbálják legalább 2,5 óra alá visszaszorítani a menetidőt.

Az osztálykiránduláson utazóknak befűtöttek

Pár nappal ezelőtti, szintén igaz történet, hogy egy iskolai csoport érkezett Budapestről Pécsre. Az ő kocsijukban azonban nem működött a klíma. Eről tájékoztatták őket legalábbis, sajnálkozás mellett. És már akkor is meleg volt, erősen koranyárias idő. Az egyik pedagógus pedig elárulta, hogy már voltak így, és kihasználták a csoportos iskolai kedvezményt, amely miatt elég csak helyjegyet venniük, és ugyanilyen kocsiba ültették őket. Na nem mondom, hogy ez szándékos, és hogy az “ingyen” utazóknak ez is jó lesz, de döbbenetes. A MÁV felsővezetését és a nem létező közlekedési minisztérium helyett meglévő felügyelő-irányító intézmények, államtitkárságok vezetőit el kellene küldeni időnként vonatozni, ha már ebből élnek.

Amúgy csütörtök este kb. a szokásos történt az alapján, amit kiírt a MÁV

?Csütörtökön 18:15-kor Abaliget állomáson a Tettye IC mozdonyának áramszedője letörött és megrongálta a felsővezetéket.

Godisa és Bükkösd állomás között szünetel a vonatforgalom, ezen a szakaszon pótlóbuszok fognak közlekedni. A pécsi vonalon utazóknak egy-másfél órával hosszabb eljutási idővel kell számolniuk az esti órákban.

A területi busztársaságok nem tudnak pótlójáratokat biztosítani, így a vonatok utasainak továbbra is várakozniuk kell. A szakemberek azon dolgoznak, hogy a felsővezetéket ideiglenesen helyreállítsák, illetve dízelmozdonyokkal lehetséges legyen a közlekedés a megsérült felsővezeték-szakaszok alatt. A pécsi vonalon akár 120-150 perccel hosszabb menetidővel kell számolni csütörtök este.

Csütörtökön 21 órától dízelmozdonyokkal megindulhatott a vonatforgalom a Godisa-Abaliget-Bükkösd szakaszon.

A pécsi vonalon még késő este is jelentős, 120-150 perces késésekre és járatelmaradásokra kell számítani, a menetrend csak péntek hajnalra állhat helyre.?

Persze, az emberi életnél és a biztonságnál nincs fontosabb, akkor sem, ha időnként 5-6 órát is, vagy még többet kell vonatozni. És tényleg megtörténhet ilyesmi időnként, ugyanazon a vonalon is.

A legnagyobb baj mégiscsak az, hogy a szolid bocsánatkérést vagy valami ilyesminek a szándékát még csak-csak látjuk a MÁV részéről, de igazán komoly előrelépést még nem tapasztaltunk. Azt meg nem is fogjuk megérni, hogy késések miatt valaki csak úgy jöjjön, lásson és szégyenkezve lemondjon.

Márpedig ez az a terület (a bocsánatkérés pld.), amiben jó lenne már valami mozgás, vagy legalább egy kis harsányság. Mert így elég nehéz lesz kiengedni a gőzt.

KategóriákPUNK