Kiemelt cikk

2017. október 12., csütörtök 09:38

Felmondott az Origo filmrovata

Felmondott az Origo filmrovata Fotó: origo.hu

Az Origo Filmklub teljes stábja felmondott ma reggel, miután tegnap a tudtuk nélkül felkerült az oldalra egy cikk, amivel egyikőjük sem értett egyet.

Csütörtök reggel az Origo filmes rovatát, a Filmklubot vezető Varga Ferenc a következő nyilatkozatot tette közzé Twitter-csatornáján:

"Itt a vége. Ami az Origo Filmklub az elmúlt 14 évben volt, most megszűnt.

2003 szeptembere óta egészen tegnap estig nem jelent meg nálunk egyetlen olyan cikk sem, amit ne vállalnánk. Szerdán este a tudtunkon kívül kikerült a rovatba egy „Kóla, popcorn és migránspropaganda” című cikk, aminek egyetlen betűjét sem vállaljuk, aminek a szellemisége tőlünk a lehető legtávolabb áll. Ezért nem tudunk mást tenni, mint egy emberként felállni.

Nagyon büszkék vagyunk arra a rovatra, amit csináltunk, mindig úgy gondoltunk rá, mint egy külön szigetre az újságon belül, az elmúlt másfél évben végképp. Próbáltuk megóvni az integritásunkat, ameddig tudtuk. Tegnapig tudtuk.

Imádtuk ezt a munkát, nagyon köszönjük, hogy olvastatok minket, és reméljük, találkozunk még – máshol.

Az Origo Filmklub csapata:

Huszár András, Onozó Róbert, Papp Eszter, Soós Tamás, Varga Ferenc"

 

Vagyis, az aláírók alapján az ötfős stáb minden tagja távozik. Lényegében ez volt az Origo hírportál egyetlen része, ami többé-kevésbé érintetlenül megúszta az elmúlt évek viharait, tulajdonosváltásait. Bár a Válasz.hu szerint az új vezetés korábban is „kóstolgatta” a rovatvezető Varga Ferencet, az alapvetően apolitikus filmes részleg végezte a munkáját, ahogy eddig is. Idáig.

A Filmklub stábja által kifogásolt kritikát egyébként Bordács Bálint írta, aki a Fidelitas ifjúpolitikusaként lett ismert, és nemrég került az Origo szerkesztőségébe.

Nyáron a Matolcsy Ádám vezette Magyar Stratégiai Zrt. vette meg a korábbi New Wave Media és Origo Media portfólió egyesítéséből tavasszal létrejött New Wave Media Group Zrt.-t. Szeptember végén főszerkesztőváltás történt az Origo élén: György Bence helyére Gábor László korábbi hírfőszerkesztő került. Az Origót Habony Árpád kampánytanácsadó befolyási övezetébe sorolják.