SOR – Mintha csak a mi sorunk nem haladna, mintha mindig előttünk romlana el a terminál, fogy el az apró a visszajáróhoz, nincs vonalkód a terméken, valaki akadékoskodik, vagy hosszasan pakolászik, ordít a gyerek – tipikus jelent a boltban. Csak egy kenyérért ugrottunk be, mégis olyan, mintha a pénztárnál töltenénk a fél életünk. Na de tényleg így van?

A cikk a hirdetés után folytatódik



Hogyan válasszunk jó kasszát? A New York Times még tavaly ősszel tett közzé egy tanulmányt, amelyben Dan Meyer matematikus segítségével próbáltak megoldást keresni az örök problémára. A veszpremkukac most ezt tesztelte a magyar valóságban. A következőkre jutottak:

– Ha gyorsan szeretnénk végezni, álljunk olyan ember mögé, akinek tele van a kocsija. Azért jobb, mintha olyanok mögé állnánk, akik többen vannak, de kevés termékkel, mert fizetéskor mindenki kipakol, köszön, fizet, elpakol és elköszön. Ez emberenként átlagosan 41 másodperc. Ha sokan vannak, ez sokszor 41 másodperc lesz, míg egy vásárló esetén csak egyszer 41.

– Nézzük meg, mi van az előttünk állók kosarában. Ha ugyanolyan termékekből van több, az jó jel, hiszen pillanatok alatt le lehet olvasni az árukat úgy, hogy még a szalagra sem kell feltenni.

– Mivel az emberek többsége jobbkezes, általában a jobb oldali sorokat választják, érdemes tehát bal oldali pénztárt választani. 

– Figyeljük meg a pénztárost! Ha túl sokat beszél, minden termékhez megjegyzést fűz, válasszunk egy másik sort. Kivéve, ha nem szeretnénk mi is beszélgetni.

Támogasd a Szabad Pécs működését!

– Az emberek átlagosan 36 százalékkal becsülik túl azt az időt, amit sorban állással töltöttek. Sokkal jobban aggódnak a sor hossza miatt, mint amiatt, hogy milyen gyorsan halad. Ha a sorok között úgy kellene választanunk, hogy a hosszú, de gyorsan mozgó sor, vagy a rövid sor legyen a prioritás, a többség még e tények ismeretében is a rövidet választaná. 

 

Most, hogy tudjuk a tuti tippeket, vásárlásra fel!

 

KategóriákPOP