„A problémát a leveleket gyártó nyomdánál keletkezett hiba okozta” – írták megkeresésünkre a Magyar Postától, amikor azt tudakoltuk, ki hibázott, hogy kétszer küldték ki ugyanazt a levelet a helyi adó őszi részleteiről. Kiderült, hogy a Posta nem teljesen független a hibázó cégtől.
A cikk a hirdetés után folytatódik
Elnézést kértek a kellemetlenségért a Magyar Postától a lapunkhoz érkező válaszlevélben, miközben azt írták, hogy
“A problémát a leveleket gyártó nyomdánál keletkezett hiba okozta”.
Vagyis ebből azt lehetett gondolni, hogy a bocsánatkérés az ilyenkor elvárható udvariassági formula, nem több. A Postának nincs hozzá semmi köze. Legfeljebb még azért ez a válasz, mert a komplett szolgáltatást a pécsi önkormányzattól a Magyar Posta kapta, és ők bíztak meg egy független alvállalkozót, aki hibázott.
Azt már korábban Lovász István pécsi jegyző elmondta (és ezt a Posta nem cáfolta), hogy a pécsi adóiroda nem hibázott, ők – ahogyan a korábbi években – a levelek kinyomtatásához és kikézbesítéséhez szükséges adatbázist elküldték a partnerüknek, onnantól pedig az ő dolguk volt minden egyéb.
Azt már első cikkünkben megírtuk, hogy tudtunkkal új partnert is bevonahattak a munkába. Illetve hogy az előző, márciusi adó-levelek kiküldése óta már Pécsett is használják az új önkormányzati elektronikus informatikai rendszert, az ASP-t.
A Szabad Pécs azonban ma újabb információhoz jutott, mégpedig ahhoz hogy a nyomdai szolgáltatást az EPDB Nyomtatási Központ Zrt. vállalta.
Márpedig az EPDB tulajdonosa a Díjbeszedő Holding Zrt. A Díjbeszedő Holding Zrt. tulajdonosa pedig a Magyar Posta Zrt.
Szóval erre csak annyit mondhatunk, hogy: ügyes válasz.
Végül idézzük, hogy az EPDB honlapján mit is írnak a saját cégükről:
“A Magyar Posta Zrt. 2013-ban közvetlen irányítást szerzett a Díjbeszedő Holding Zrt-ben. A tranzakció zárásával az Elektronikus Posta Központ mellett a Magyar Posta érdekeltségi körébe került a küldemény-előállítási iparág Magyar Termék Nagydíj kitüntetéssel is elismert szereplője, a Díjbeszedő Nyomda Zrt.
Az új tulajdonos legfontosabb feladatának tekinti, hogy valamennyi partnere számára az igényeinek leginkább megfelelő, professzionális szolgáltatásokat nyújtson. Ennek megfelelve a Magyar Posta menedzsmentje elemezte a Posta csoport nyomdai tevékenységét, és egy racionálisabb, a Megrendelők igényeinek kiszolgálásához jobban illeszkedő működési struktúra létrehozása mellett döntött.
A megbízható, hatékony szolgáltatásnyújtás érdekében a Magyar Posta, és a tulajdonában álló Díjbeszedő Holding Zrt. úgy döntött, hogy a jövőben egy profil-tiszta, kizárólag küldemény-előállítást végző leányvállalatban koncentrálta nyomdai tevékenységét. Ennek megfelelően 2014 március 28-án megalakult az EPDB Nyomtatási Központ Zrt.
A döntés értelmében az Elektronikus Posta Központ európai szinten is egyedülálló, kimagasló minőségű, valamint a Díjbeszedő Nyomda Zrt. hasonlóan korszerű digitális gépparkja és szerződésállománya átkerült az EPDB Nyomtatási Központ Zrt-be.”

19? Lapot!