Japán autóipari beszállító nagycég érkezik Pécsre. Minderről már utalásképpen beszélt a Facebookon Hoppál Péter fideszes baranyai országgyűlési képviselő és Péterffy Attila pécsi polgármester is. .  (Frissítve: péntek 07.15)

A cikk a hirdetés után folytatódik



A Szabad Pécs iparági pletykákból és piaci értesülésekből megtudta, hogy a japán cég elektromos autókba gyárt szintetikus üléshuzatot, illetve más, e-autókban használatos speciális, az áramot a legkisebb mértékben sem vezető “textíliákat”. Információink szerint a japán cég már most is nagyon komoly szereplője a globális autóiparnak, több földrészen vannak gyárai, Európában viszont először Pécsett épít gyárat. Sőt hosszabb távon a Szabad Pécs értesülése szerint két gyárat is duplájára vagy akár a fölé is tudják majd vinni a termelést. Úgy tudjuk, hogy elsősorban az elektromos autógyártást szolgálják ki az európai, azaz pécsi gyárból, azaz a jövő e-autóiba Pécsett készülhet majd az üléshuzat.

A cég érkezéséről holnap délelőtt, Budapesten tesz hivatalos bejelentést a tudomásunk szerint Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, illetve Hoppál Péter baranyai fideszes országgyűlési képviselő.

A tárgyalásokban a külgazdasági miniszternek voltak érdemei, de mellette volt szerepe a pécsi születésű és Pécsett nevelkedett Palanovics Norbertnek, Magyarország tokiói nagykövetének is. A Szabad Pécs értesülése szerint Palanovics már korábban, sút hosszú évek óta lobbizott azért, hogy japán befektető érkezhessen szűkebb pátriájába.

Pécs kiválasztása egy sok körös nemzetközi játszmában dőlt el, majdnem a végéig egy lengyel város is képben volt még, a legvégén azonban egy másik magyarországi várossal volt versenyben Pécs lapunk tudomása szerint.

A nagy japán autóipari beszállító érkezése a kormányzati segítséggel együtt is nevezhető az új pécsi városvezetés sikerének is, és az első igazán komoly gazdasági sikerüknek mondható (mégha hosszabb távon nagyon komoly tényező lehet az is, hogy Budapest és Debrecen után Pécsett is önálló irodát nyit az Ernst & Young). Úgy tudjuk, hogy a japán befektetővel való tárgyalásokban és a végső döntésben szerepe volt az önkormányzat gazdaságfejlesztési főosztályának is – információink szerint nagyjából fél éve tárgyaltak a befektetésről.

A Szabad Pécs értesült arról is, hogy a Déli Ipari Parkban mintegy 170, még szabadon lévő hektárnak akár az egyhatodát is ők vehetik végül igénybe. (Frissítve: péntek 07.15)

Úgy tudjuk, önmagában a gyár beruházási költsége 15-20 milliárd forintos értéket képviselhet. A tervek szerint akár már a nyáron megkezdik az építkezést és egy év alatt szeretnének vele végezni, azaz akár már jövő tavasszal ott elindulhat a munka. A második gyár építése pedig 2024-ben kezdődhet meg. Amennyiben pedig bejön a cég számítása, pár éven belül akár meg is tudják duplázni a dolgozói létszámot. (Frissítve: péntek 07.15)

Értesülésünk szerint nagyjából 300 fő kaphat munkát az első ütemben a gyárban, és a másodikban is hasonló volumenről lehet szó, de akár középtávon ennél is több munkavállalóra is szükség lehet.

A pécsi tárgyalásról annyit sikerült megtudnunk, hogy a városvezetés külön kiemelte, hogy fontosnak tartják az egyetemmel való együttműködést – és ez egyébként hosszabb távon is így van, más szereplőkkel is, de a lényeg: hogy alakulhat majd együttműködés ennek hatására vagy ennek hatására is.

A gyárban tudomásunk szerint egyaránt foglalkoztatnak majd termelésben dolgozókat, illetve diplomás munkavállalókat is.

KategóriákMETÁL