A tuningbox működése kapcsán sok hiedelem kering. Ezek között sok megalapozatlan, félinformáció is akad, amit néhányan vakon elhisznek. Mi az igazság? Utánajártunk!

A cikk a hirdetés után folytatódik



Nem elég, ha csak “érzed” a nagyobb teljesítményt

Vannak szép számmal olyanok, akiknek úgy szerelték be az autójába a tuningboxot, hogy nem mérték le a kocsi teljesítményét fékpadon előtte és utána. Így az autó tulajdonosa csak az érszékszerveire tud hagyatkozni. Érzékszerveinkről azonban tudjuk jól, hogy sokszor becsapnak bennünket. Egy dolog, hogy valamiről úgy hisszük, hogy igaz, egy másik pedig, ha azt alá is tudjuk támasztani bizonyítékokkal, jelen esetben számadatokkal.

A teljesítménymérő fékpad használata azért fontos, mert így el lehet kerülni az érzéki csalódást. Nem kell senkinek bizonytalan dolgokra támaszkodnia, ha van egy olyan eszköz, ami minden kétséget kizáróan be tudja bizonyítani, hogy jobb lett az autó teljesítménye vagy sem.

Ez a különbség a chiptuning és a tuningbox között

Szakszerűen elvégzett chiptuning során a motorvezérlő egységben tárolt jellegmezők átprogramozásának útján növelik a szakemberek az autó teljesítményét. A folyamat során a megfelelő paramétereket egymáshoz állítják. Hogy pontosan hogy történik ez az átprogramozás, az eltérő lehet a kialakítás függvényében. A lényeg, hogy az eredeti vezérlőprogram több jellegmezőjét megfelelően egymáshoz programozzák, majd ezt töltik vissza a kocsi számítógépébe.

Arra mindig ügyelni kell, hogy a beállítások a vezérlőszoftverben tárolt határértékek tiszteletben tartásával történjenek. Ideális esetben a megnövelt hatásfok miatt a motor kevesebb energiabefektetéssel könnyebben tudja ugyanazt a tömeget megmozgatni. A motor teljesítménye megnövekszik, ezzel párhuzamosan csökken a kocsi fogyasztása.

A tuningbox viszont egy jeladó jelét csapja be. Mivel a vezérlőegység téves adatokat kap, a motor működése veszélybe kerül, és megeshet, hogy a motorvezérlőben tárolt határértékek sem lesznek betartva. Azok, akik tuningboxot használnak, gyakran panaszkodnak arra, hogy gyorsításnál megtorpan az autó, majd hirtelen újfent megindul. Nem ritka, hogy szüntelenül világít az ilyen eszközzel felszerelt kocsikban a hibajelző, vagy hogy fekete füst száll fel a kipufogóból minden terhelési állapotban.

A tuningbox nem jó másra, mint önámításra

Minden motor esetében hatékonyan alkalmazható a motorhőfok vagy az üzemanyaghőfok becsapása. A tuningbox segítségével az üzemanyag-befecskendezési idő is elnyújtható az adagoló elemen.

A gázpedáltuning esetében semmi más nem történik, mint lerövidíti a gázpedál útját. Ha bekapcsolják a tuningboxot, akkor elég lesz félig lenyomni a gázpedált, hogy a motorvezérlő megkapja a kívánt “végállás” jelet. Valójában azonban a motorban nem változik semmi, de érzésre persze fürgébbnek tűnhet a kocsi. Az üzemanyag-befecskendezési nyomás megnövelése, valamint a legtömegmérő szenzor becsapása szintén kivitelezhető a tuningbox segítségével, ugyanakkor semmi haszna sincs a gyakorlatban.

KategóriákINFÓ