Manapság már szinte semmit sem tudunk elképzelni online marketing nélkül. Nem véletlen, hogy minden cég és vállalkozás számára létfontosságú marketing ügynökség segítségét kérni, hiszen muszáj kitűnni a tömegből. A cél, hogy a termékeinket és a szolgáltatásainkat az interneten keresztül népszerűsítsük. Az ügyfelekkel való folyamatos kommunikáció nélkül képtelenség fenntartani egy vállalkozást. Emellett kapcsolatokat és bizalmat kell építeni ahhoz, hogy a siker sokáig fennmaradjon.

A cikk a hirdetés után folytatódik



Ebben a cikkben az online marketing legerősebb és legfontosabb eszközeire térünk ki. Eláruljuk, hogy miért kell ezekre hangsúlyt fektetni. 

Mi az online marketing?

Az online marketing tulajdonképpen az interneten való folyamatos kommunikációt jelenti. Ez történhet fizetett hirdetésekben, saját weblapon, blogok, de tulajdonképpen bármilyen formában. Emellett értéket kell teremtenie, tehát hasznos tartalmakra, információkra van szükség, hogy elérhessük a célunkat. Persze egy profi online marketing ügynökség ebben is tud segíteni, ahol szinte minden területen támogatást kaphatunk. Egy több éves tapasztalattal rendelkező cég többféle szolgáltatást kínál az ügyfelek számára, így nekünk tényleg szinte semmire sem lesz gondunk. 

Ami pedig a digitális marketinget illeti, ez már egy kicsit tágabb terület, hiszen ide nemcsak az online marketing tartozik, hanem a rádió, a televízió vagy éppen a telefonos kampányok is. Összességében azonban még mindig az internetes marketingnek van a legnagyobb jelentősége, hiszen itt rengeteg módszerrel és technikával segíthetünk a vállalkozásunknak. 

A legfontosabb eszközök

Majdnem minden vállalkozónak, vállalkozásnak, cégnek szüksége van egy saját weboldalra, ahol bemutatja magát, a termékeit és a szolgáltatásait. Itt össze lehet gyűjteni a referenciákat, a korábbi munkákat, véleményeket, így aki minket keres, könnyebben ránk tud találni. Persze mindez még közel sem elegendő, hiszen bár a saját weblap egy erős online jelenlét alapja, csak akkor, ha az valóban úgy van összerakva, hogy az megfogja az embereket. Mivel itt nem egy külső platformról van szó, mint például a Facebook vagy az Instagram, így minden tőlünk függ.

A honlapkészítés során figyelni kell a keresőoptimalizálásra, a Google hirdetésekre, a hírlevél lehetőségre és még megannyi apróságra, amihez minden esetben marketing tanácsadó ügynökségre lehet szükség. Magának a weboldalnak az összerakása nem feltétlenül tart sokáig, de ehhez minden esetben alapos tervezésre van szükség. Ide tartoznak olyan kérdések, hogy kinek szól a honlap, kit keresünk, kik olvassák, mit fognak találni rajta. Mit akarunk elmondani magunkról és a cégünkről, a termékünkről és a szolgáltatásunkról. Ilyen és ehhez hasonló kérdéseket érdemes már előre átgondolni, ahogy a logót és a kreatív designet is. 

SEO, azaz a keresőoptimalizálás

Sokat hallhattunk már a SEO-ról, de a legtöbben kicsit sem értenek hozzá, amivel nincs is semmi gond, de erre szükség van, ha jó helyezést szeretnénk elérni a találati listákon. A cél, hogy a Google keresővel lehető legtöbb látogatót szerezzük az oldalunkra. A legfőbb előnye, hogy tulajdonképpen ingyen van, kivéve a fizetett hirdetések. Stabil és állandó eredményt érhetünk el vele, hiszen a találati lista nem egyik napról a másikra változik meg akkor sem, ha nem költünk Google Ads hirdetésekre. 

Emellett olyan felhasználókat érhetünk el, akiket valóban a mi tartalmunk, termékünk vagy szolgáltatásunk érdekel. Olyanokat, akik tényleg a nekünk fontos témák iránt érdeklődnek. A keresőoptimalizálás esetében a legfontosabb, hogy olyan kulcsszavakra, kifejezésekre erősítsünk rá, amiknél szeretnénk a találati lista elején szerepelni. A sikeres SEO-hoz azonban igen sok minőségi tartalomra van szükség, amivel folyamatosan foglalkozni kell. 

Fizetett hirdetések és a PPC marketing

Ide tartoznak a hagyományos hirdetési megoldások, mint például a régóta ismert bannerek, amik gyakran jelennek meg nagyobb weblapokon. Ezekkel a fő gond, hogy nemcsak drágák, de nagyon nehezen tudunk velük számolni, hiszen képtelenség pontosan becélozni vele a közönséget. 

Éppen ezért jobb megoldást jelentnek a PPC hirdetések, mint a Google- és a Facebook-hirdetések, itt ugyanis nem a megjelenésért, hanem a kattintásért fizetünk. Olyan kulcsszavakat kell megadni, amikre meg szeretnénk jelenni a lista elején. Beállíthatjuk, hogy mennyit akarunk fizetni egy-egy kattintásért, így az ár főként attól függ, hogy mekkora a verseny az adott területen. Ahol sokan hirdetnek, ott egyértelműen nehezebben vehetjük fel a versenyt a nagyobb cégekkel. Egy profi marketing ügynökség azonban mindegyik területen hasznos segítséget nyújthat. Az eredmény pedig mindig magáért beszél.

KategóriákINFÓ