A lassú oldalbetöltés, a weboldal sebessége nemcsak a felhasználói élmény miatt fontos, de a keresőoptimalizálás szempontjából is kiemelkedő jelentőségű, bár hordereje ellenére elhanyagolt tényező.
A cikk a hirdetés után folytatódik
A SEO fontossága ma már nemcsak a marketingszakemberek, hanem a weboldallal rendelkező cégek vezetői számára is ismert tény, azonban azzal kevesen vannak tisztában, milyen tényezőkön is múlik a siker.
Mi kell az eredményes keresőoptimalizáláshoz?
A SEO sikere nagymértékben múlik a releváns, értékes tartalmon, valamint a hasznos linkeken, amelyek a weboldal találati pozíciójában mutatkoznak meg. Az ALH profi linképítés segítségével, ügynökségi keretek között, nagy tapasztalattal vállalja weboldalak keresőoptimalizálását a látogatottság, a profit növelése érdekében.
De mi a helyzet akkor, ha mindezek stimmelnek, és az oldal mégsem termel annyi pénzt, ami az eredmények alapján elvárható lenne? Hol van a kutya elásva? Ennek jártunk utána.
A jó SEO az alapoknál kezdődik
Sok vállalkozás ölt már kisebb vagyonokat a SEO-ba, bízva freelancer-ekben, ügynökségekben, aztán csalódva csóválta a cégvezető a fejét az eredmények elmaradását látva. A keresőoptimalizálás nem annyira látványos, nem hoz olyan gyors eredményeket, mint a fizetett hirdetések, sok vele a munka, és az sem igaz, hogy ingyen van.
Tudás, gyakorlat, de legfőképp egy stratégia szükséges hozzá. A legfőbb célod legyen, hogy a felhasználóidnak készítsd a weboldalt, az ő igényeikre adj választ. Minél relevánsabb a tartalmad, annál több látogatót szerzel, annál előrébb kerülsz a találati listán, ami több bevételt, több profitot eredményez. A minőségi tartalom és a linkek azonban csak két tényező a Google rangsorolásában. Ezeken felül fontos még, hogy elérhető is legyél a felhasználók számára, méghozzá gyorsan.
Az oldalbetöltés sebessége döntő tényező
Bizonyára jártál már úgy, hogy rákerestél valamire, és a találati lista élén rákattintottál egy weboldalra… aztán hosszúnak tűnő másodpercekig nem történt semmi, így csalódottan bezártad. A weboldal értékes látogatót veszített ezáltal. A hiba nem a te készülékedben van, hanem a weboldal sebességében keresendő.
A lassú betöltődés nemcsak a felhasználói élményt rontja, hanem a SEO-ra is negatív hatást gyakorol. Felmérések szerint plusz 1 másodperc betöltődési idővel a látogatók akár 40%-át is elveszítheted.
Hogyan teheted gyorsabbá a weboldaladat?
A Google rangsorolásában kritikus tényezővé lépett elő a betöltési sebesség, ezért fontos ennek figyelemmel kísérése.
Ezekre érdemes figyelni:
- szolgáltató és tárhelycsomag – ne spórolj rajta!
- szöveges tartalom vs. kép – használj szöveget kép helyett, tömörítsd a képeket
- optimalizáld a HTTP-lekéréseket – hagyd el a felesleges elemeket, fontokat
- a nem használt bővítményeket távolítsd el
- egyszerűsítsd az átirányításokat – küszöböld ki a 404-es hibákat
Időről időre ellenőrizd a weboldal sebességét, küszöböld ki a hibákat, vagy kérj fel egy SEO szakértőt, aki az elemzést követően elvégzi ezt helyetted.