A lassú oldalbetöltés, a weboldal sebessége nemcsak a felhasználói élmény miatt fontos, de a keresőoptimalizálás szempontjából is kiemelkedő jelentőségű, bár hordereje ellenére elhanyagolt tényező. 

A cikk a hirdetés után folytatódik



A SEO fontossága ma már nemcsak a marketingszakemberek, hanem a weboldallal rendelkező cégek vezetői számára is ismert tény, azonban azzal kevesen vannak tisztában, milyen tényezőkön is múlik a siker.

Mi kell az eredményes keresőoptimalizáláshoz?

A SEO sikere nagymértékben múlik a releváns, értékes tartalmon, valamint a hasznos linkeken, amelyek a weboldal találati pozíciójában mutatkoznak meg. Az ALH profi linképítés segítségével, ügynökségi keretek között, nagy tapasztalattal vállalja weboldalak keresőoptimalizálását a látogatottság, a profit növelése érdekében. 

De mi a helyzet akkor, ha mindezek stimmelnek, és az oldal mégsem termel annyi pénzt, ami az eredmények alapján elvárható lenne? Hol van a kutya elásva? Ennek jártunk utána.

A jó SEO az alapoknál kezdődik

Sok vállalkozás ölt már kisebb vagyonokat a SEO-ba, bízva freelancer-ekben, ügynökségekben, aztán csalódva csóválta a cégvezető a fejét az eredmények elmaradását látva. A keresőoptimalizálás nem annyira látványos, nem hoz olyan gyors eredményeket, mint a fizetett hirdetések, sok vele a munka, és az sem igaz, hogy ingyen van. 

Tudás, gyakorlat, de legfőképp egy stratégia szükséges hozzá. A legfőbb célod legyen, hogy a felhasználóidnak készítsd a weboldalt, az ő igényeikre adj választ. Minél relevánsabb a tartalmad, annál több látogatót szerzel, annál előrébb kerülsz a találati listán, ami több bevételt, több profitot eredményez. A minőségi tartalom és a linkek azonban csak két tényező a Google rangsorolásában. Ezeken felül fontos még, hogy elérhető is legyél a felhasználók számára, méghozzá gyorsan.

Az oldalbetöltés sebessége döntő tényező

Bizonyára jártál már úgy, hogy rákerestél valamire, és a találati lista élén rákattintottál egy weboldalra… aztán hosszúnak tűnő másodpercekig nem történt semmi, így csalódottan bezártad. A weboldal értékes látogatót veszített ezáltal. A hiba nem a te készülékedben van, hanem a weboldal sebességében keresendő. 

A lassú betöltődés nemcsak a felhasználói élményt rontja, hanem a SEO-ra is negatív hatást gyakorol. Felmérések szerint plusz 1 másodperc betöltődési idővel a látogatók akár 40%-át is elveszítheted.

Hogyan teheted gyorsabbá a weboldaladat?

A Google rangsorolásában kritikus tényezővé lépett elő a betöltési sebesség, ezért fontos ennek figyelemmel kísérése. 

Ezekre érdemes figyelni:

  • szolgáltató és tárhelycsomag – ne spórolj rajta!
  • szöveges tartalom vs. kép – használj szöveget kép helyett, tömörítsd a képeket
  • optimalizáld a HTTP-lekéréseket – hagyd el a felesleges elemeket, fontokat
  • a nem használt bővítményeket távolítsd el
  • egyszerűsítsd az átirányításokat – küszöböld ki a 404-es hibákat

Időről időre ellenőrizd a weboldal sebességét, küszöböld ki a hibákat, vagy kérj fel egy SEO szakértőt, aki az elemzést követően elvégzi ezt helyetted.

KategóriákINFÓ