Ahogy telik az idő, a motorolaj összetételét illetően történhetnek változások. Kerülhetnek bele szennyeződések, és minimális mennyiségben gázolaj is. Amíg két százalék alatt van a gázolaj aránya, addig ez normálisnak tekinthető. Főként az indítás alkalmával és hidegen járó motor esetében következik ez be.
A cikk a hirdetés után folytatódik
Amennyiben két százaléknál nagyobb arányban kerül a motorolajba gázolaj, akkor nem lesz ideális a keverék viszkozitása. Ez rövid úton ahhoz vezethet, hogy fel kell újíttatni a Pd-elemet a Tamorin Kft.-nél, vagy ha sokáig nincs megoldva, akkor a motor meghibásodása is bekövetkezhet.
Ettől kerülhet a motorolajba gázolaj
Amennyiben az égéstérben lévő üzemanyag-keverék nem az elvárt módon ég el vagy gyullad be, a gázolaj le tud folyni az olajteknőbe. Éppen ez játszódik le abban az esetben is, ha elhasználódnak azok a tömítések és a dugattyúgyűrűk, amelyek a fogattyúsház és az égéstér között találhatók.
Megeshet az is, hogy a DPF szűrő nem regenerál megfelelően. Ilyenkor könnyen visszafolyhat a motorolajba a maradék gázolaj.
A Pd-elem tömítetlensége esetén O gyűrű cserélésével orvosolható a probléma. Súlyosabb helyzetben viszont fel kell újíttatni a Pd-elemet. A tandempumpa hibája ugyancsak okozhat ilyen jellegű problémát.
Ezért veszélyes, ha túlságosan felhígul a motorolaj a dízeles gépkocsikban
A motor belsejében található alkatrészeknek megfelelő kenést kell biztosítani, hogy ne kopjanak el idő előtt. Erre a célra hívták életre a motorolajat. Máskülönben a fémalkatrészek közvetlenül érintkezi tudnának egymással. Talán nem kell különösebben ecsetelni, hogy ez milyen gyorsan az amortizációjukhoz vezetne. A súrlódás mértékétől függően rendkívül rövid időn belül a motor meghibásodását eredményezné mindez.
Amikor az időjárás hidegre fordul, a viaszképződés következtében csökkenhet az olajnyomás. A gázolaj túlzott jelenléte miatt be tud sűrűsödni a motorolaj, ami lerakódásokhoz vezet.
Fontos a megelőzés
A problémák kialakulásakor már nagyon drága lehet orvosolni azokat, így érdemes időt szánni a megelőzésre. A motorolaj szintjét havonta mindenképpen indokolt megvizsgálni, és ha szükséges, azonnal lépni kell. A motor hangja is árulkodó lehet.
Jó gyakorlat figyelni az autó fogyasztását is. Ha időben sikerül észrevenni, hogy az átlagosnál több üzemanyagra van szüksége a kocsinak, akkor meg lehet előzni a rendkívül költséges szervizelést.
Egy érdekes gyakorlat
Egy autótulajdonos egy alkalommal injektorfelújítást igényelt a Tamorin Kft.-től. Kiderült, hogy bár 600 ezer kilométert tett már meg a kocsival, még nem voltak cserélve a porlasztók, és átment a jármű minden próbapadi teszten is.
A gépkocsi tulaja felfedte a titkát. Minden tankolás alkalmával löttyintett egy kis motorolajat az üzemanyaghoz. Zöld megoldásnak nem nevezhető, ám mint a példa mutatja, működött a módszer.