Ma adják át ünnepélyesen és hoppálosan azt az uránvárosi köztérfelújítást, aminek része egy 1 kilométer hosszú kerékpárút. A tapasztalt városi bringás Rajnai Richárdot kértük meg arra, hogy tesztelje.

A napokban bejártuk a Hajnóczy utcát, a Bihari utcát és környéküket, ebben a cikkben írtuk meg tapasztalatainkat. Már akkor megemlítettük az új bringaút hiányosságait. Aztán megkértük Rajnai Richárdot, a Művészeti Gimnázium és Szakközépiskola volt igazgatóját, aki sokat járja biciklivel a várost, hogy tesztelje ezt a szakaszt. A teszt eredménye egy feliratos hosszabb és két rövidebb videó, de előtte érdemes elolvasni a szöveges értékelést is.

A cikk a hirdetés után folytatódik



Pró:

  • Nagyon gyorsan át lehet jutni a város ezen részén. Ha kifogjuk a zöldhullámot, akkor alig 3 perc.
  • Az aszfalt minősége megfelelőnek tűnik.
  • Az Acsády Ignác utcánál nagyon jó, hogy van a jelzőlámpa.
  • Végre elkészült.

Kontra:

  • A nyomvonal erősen kérdéses. Lehetett volna egyszerűbben, olcsóbban, biztonságosabban.
  • Különösen problémás a járda melletti szakasz  a Hajnóczy utcában.
  • A térköves, vagy vegyes szakaszok helyett végig kellett volna aszfaltozni.
  • A vízelvezetés pocsék. 
  • A térkő már most hullámos. 
  • Másutt vastagon áll a föld az úton.
  • Alig vannak kitáblázva a veszélyes kereszteződések, és van belőlük néhány.
  • De a legnagyobb gond, hogy a semmiből vezet a semmibe. Ha a nyugati felén lenne egy bekötés Kovácstelep irányába, egy másik pedig a magyarürögi bringaút és Patacs felé, már jobb lenne a helyzet. Az egyetemi kollégiumok külföldi diákjai továbbra is a Szigeti úton fognak tekerni, mert erre az útra csak nagyon körülményesen juthatnak el (Szántó Kovács – Station utca szakasz). Másrészt az új út keleti végpontja teljesen elhibázott. A Gosztonyi Gyula utcától ugyan van jelzett út bringásoknak, át a házak között és tovább az Alkony utcába, majd onnan tovább a Köztársaság térig. Ám látva, hogy merre van a környéken valódi kerékpáros forgalom, érdemesebb lett volna folytatni a Szigeti út irányába, az egyetemi épületek felé. 

Tesztelőnk képen is mutatja, szerinte merre kellett volna vezetni a  nyomvonalat. Pinkkel a most átadásra kerülő szakaszt jelezte, türkizzel a folytatását, ami csak a házak közti útra van felfestve. Sárgával pedig egy olyan nyomvonalat, ami el is fért volna és szerinte jobb is lenne.

Egy, a korábbi cikkhez tartozó hozzászólásban valaki felvetette, hogy a piac mögött nem fért volna el a bicikliút. Tesztelőnk azt mondja, megnézte, és szerinte elfért volna, végig a hatos mellett. Gyorsabb lett volna és nem lett volna ennyi problémás kereszteződés, ráadásul a folytatásnak is bőven lenne hely.

Ezen a három és fél perces videón a tesztelő feliratokkal és grafikai elemekkel mutatja meg, mit gondol a bicikliútról.

Ezen a rövidebb videón a Szabad Pécs korábbi cikkében is említett, beláthatatlan Spar-Medicover kereszteződés látható. Ha itt nem ragaszkodnak a derékszögű nyomvonalhoz, és a fák között kitaposott úton vezetik el az utat, akkor mindenkinek kényelmesebb és biztonságosabb lett volna.

A másik felvételen az látszik, hogy a piac előtt a gyalogosok rendre használják a bringautat. Ezért volt nagy ostobaság ide terelni a nyomvonalat. No és a sok buta kereszteződés miatt. Van itt egy kanyar, a felvétel végén látszik, az út elkanyarodik, de ezt semmi sem jelzi. Sötétben elég könnyű lesz eltévedni és belerongyolni egy parkoló kocsiba. Ráadásul az elsőbbségadás tábla az autóúthoz képest áll merőlegesen, tehát a bringás csak kanyar után láthatja, akkor viszont már késő. Ez is látszik a videón.

FRISSÍTÉS: Péntek, 10 óra 20: Egy olvasónk fotót küldött arról, hogy éppen géppel mossák a sárfoltokat a szóban forgó szakaszon. Szóval az avatóra minden rendben lesz.

Július 12, délelőtt 10 körül: mossák a sárfoltokat a bicikliúton
KategóriákMETÁL