PÉCS – Nagycsütörtök estéjén a pécsi Kodály Központban telt ház demonstrált a lex Bach mellett.

 

A cikk a hirdetés után folytatódik



PÉCS – Nagycsütörtök estéjén a pécsi Kodály Központban telt ház demonstrált a lex Bach mellett.

A tenger szövegkönyve – írta Pilinszky Bach zenéjéről, ontologikus teljességére s misztikus pompájára célozva.

Ezúttal Bach legterjedelmesebb alkotása, a Máté-passió hozott hírt az örömről a Mecsekaljára. A barokk oratorikus muzsika – egyszersmind a protestáns egyházzene – e mesterműve ritka vendég Pécsett; igaz, megszólaltatása valóban ünnepi alkalmat kíván.
Jóllehet az előadás nem a historikus zene rajongóinak kedvezett, korhűsége így is elperelhetetlen: ugyanahhoz az örökléthez volt hű, melyhez Bach és kortársai.
A karmester, Bogányi Tibor hibát nem ismerő alázattal tette dolgát, Kéringer László (az evangélista) koncentrált jelenléte eleven valósággá avatta az újszövetségi történetet. Emberen túli ambíciójukhoz mindahány énekes és zenész csatlakozott: a produkció tisztasága felett feddhetetlen szakmai lelkiismeret őrködött.

Az egyetemes szabadság elleni provinciális támadások korában megtisztító kegy ráocsúdhatni, hogy van még (és mindig van) zug az országban, ahol a szépség és a szakralitás szövetsége is képes törvényerőre emelkedni.


Nagycsütörtök estéjén a pécsi Kodály Központban telt ház demonstrált a lex Bach mellett.

Johann Sebastian Bach: Máté-passió. Kodály Központ, 2017. április 13. A Pannon Filharmonikusok koncertje; közreműködők: Tóth Zsuzsi – szoprán, Gavodi Zoltán – alt (kontratenor), Alessandro Codeluppi – tenor, Kéringer László – tenor (Evangelista), Hámori Szabolcs – basszus, Kovács Péter – basszus (Jézus), Pannon Filharmonikusok Fesztiválkórus (karig.: Dobos László és Vass András), Pannon Gyermekkar és Campanella Gyermekkar (karig.: Schóber Tamás), vezényelt: Bogányi Tibor.

KategóriákPOP