A cikk a hirdetés után folytatódik



Rémálomszerűvé vált egy munkagép okozta baleset miatt sok száz Budapest és Pécs közt vonatozó utas vasárnapja a gyakorlatilag duplára nőtt menetidő és az végül összeszúfoltan, állva utazó emberek miatt. Az is baj volt, mint most a vasúttársaság lapunknak elmondta, hogy nem volt elég busz, ami az utasokat tudta volna szállítani. A Szabad Pécs megkereste a MÁV-ot, az alábbaikban közöljük válaszukat. Ne adják fel a reményt, a mostani vágányzár mégsem tart jövő tavaszig, “csupán” decemberig, igaz, a pályarekonstrukció véglegesen majd csak 2020 végén fejeződik be. És még egy jó hír: a vasúttársaság azt mondta, hogy rosszul tudtuk a fejlesztést koordináló NIF Zrt. beruházásában megvalósuló pályafelújításban nem változtak a határidők.

?Mindenekelőtt utasaink elnézést kérjük a kialakult kényelmetlenségek miatt. A kollégák minden tőlük telhetőt megtettek a vonatforgalom újraindítása és a menetrend mihamarabbi helyreállítása érdekében? – válaszolt a Szabad Pécs megkeresésére hétfőn a MÁV Zrt Kommunikációs Igazgatósága.

Leítrák ismét, amit már tegmapi közleményükben is tudattak, hogy mi is történt: szeptember 16-án, vasárnap délután (14 óra 25 perckor) az iváncsai állomáson a pályafelújítást végző kivitelező egyik munkagépe megrongálta a felsővezetéket. A helyreállításig az InterCity vonatok helyett Kelenföld és Pusztaszabolcs, a személyvonatok helyett Ercsi és Pusztaszabolcs között pótlóbuszok jártak.

A Szabad Pécsnek küldött válaszból kiderült, hogy

?a busztársaság 5 buszt tudott a vasúttársaság rendelkezésére bocsátani, így az eljutási idő jelentősen meghosszabbodott.?

 

Iváncsánál este fél 6-ra sikerült megjavítani a vezetéket, a menetrendszerű vonatközlekedés fokozatosan, teljes körűen hétfő hajnali üzemkezdetre állt helyre.

 

Vissza kaphatják az árát 

A jegyvisszatérítésre és kártérítésre vonatkozó szabályok a MÁV-START honlapján olvashatók: ITT.

 

A legfontosabb információkat kiemelték azonban

A MÁV-START a helyjeggyel, pótjeggyel, valamint pót-és helyjeggyel igénybe vehető vonatok esetében 30 perc késéstől fizet átalány-kártérítést a következőképpen: a menetjegy árának 25 százalékát 30 és 119 perc közötti, 50 százalékát pedig 120 perces vagy azt meghaladó késés esetén. Belföldi forgalomban ilyen vonatnak minősülnek az InterCity és az Expressz vonatok, a gyorsvonati pótjeggyel igénybe vehető vonatok (gyors/sebesvonatok), valamint ilyenek a nemzetközi minőségi távolsági forgalomban közlekedő járatok (EuroCity, railjet, EuroNight). 

 

Az átalány-kártérítés alapvető szabályait uniós rendelet határozza meg (ehhez csatlakoznak a hazai és a vállalati szabályok), amelyhez képest a MÁV-START az utasok javára tér el két esetben is:

–             az EK rendelet szerint 60 perc késés után kellene átalány-kártérítést fizetni, a vasúttársaság azonban már 30 perc esetén teljesíti a visszatérítést

–             az EK rendelet szerint 4 euró (kb. 1200 Ft) feletti összeget kellene kifizetni, a vasúttársaság azonban 1000 Ft felett már fizet, ráadásul lehetőséget biztosít arra, hogy a kisebb tételeket az utasok összegyűjtve érvényesítsék.

 

Mint mutattuk már vasárnap este, a 14.40-es, Budapestről induló Tenkes IC-vel utazó olvasónk ilyen állapotokat látott

 

Az átalány-kártérítés az esetek nagy többségében kifizethető a pénztárban. A pénztári kifizetés akadálya lehet, ha a visszatéríteni kívánt nagy összegű menetjegyet bankkártyával fizették ki – a lopott bankkártyákkal való visszaélés elkerülése érdekében ilyenkor korlátozzuk a készpénzes kifizetést. Ha a pénztári kifizetés nem lehetséges, a továbbiakat az Ügyfélszolgálat intézi legfeljebb három hónapos határidővel. Az Ügyfélszolgálat elérhetőségei a MÁV-csoport honlapján megtalálhatóak, ITT.

Az javasolják az utasaiknak ezért, hogy minden ilyen esetben forduljanak az ügyfélszolgálatukhoz, amely a nap 24 órájában készséggel áll utasai rendelkezésére.

Az ügyfélszolgálat elérhető a +36 (1) 3 49 49 49-es (Telekom hálózatból +36 30 499 4999, Telenor hálózatból +36 20 499 4999, Vodafone hálózatból +36 70 499 4999) telefonszámon, valamint az eszrevetel@mav-start.hu e-mail címen. Kártérítési igény szintén az ügyfélszolgálaton nyújtható be.

 

A FELÚJÍTÁSRÓL

Rákérdeztünk arra is, hogy miért tart még mindig a felújítás, hiszen az eredeti határidő ezév nyara volt, később őszt, majd év végét kommunikáltak, legújabban pedig már a jövő tavaszt mondják a vasúttársaság munkatársai a Budapest-Pécs-Budapest vonalon közlekedőknek.

Amit ezzel kapcsolatban a MÁV-nál hangsúlyozni kívántak:

?A korszerűsítést nem a MÁV, hanem a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. irányítja. A munkálatok befejezésének időpontját nem módosították, az átépítés több ütemben zajlik, a felújítás várható befejezése 2020. december 31. A korszerűsítésről a NIF Zrt., a munkafázisokhoz igazodó vágányzári menetrendről pedig a vasúttársaság folyamatosan tájékoztatja az utasokat sajtóközlemények, hirdetmények, valamint az állomási és fedélzeti utastájékoztató rendszereken keresztül. Az információk a MÁV-csoport honlapján, a MÁVINFORM hírek között is megtalálhatóak. A jelenlegi vágányzári ütem 2018. december 8-ig tart.?

 

Sőt, a MÁV a legfontosabb tudnivalókat is összefoglalta a felújításról

A NIF Zrt. a vonalszakaszon az alábbi két projekt megvalósításán dolgozik:

?         Kelenföld?Pusztaszabolcs vasútvonal átépítése I. ütem (Kelenföld – Százhalombatta korszerűsítése és ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése), és

?         Kelenföld?Pusztaszabolcs vasútvonal átépítése II. ütem (Százhalombatta – Pusztaszabolcs korszerűsítése és ETCS 2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése). Ezekről ITT olvashatnak, avagy ITT.

 

Az építési munkáknak van egy komplex, az építés teljes időtartamára kiterjedő ütemezése. Az I. ütemre meghirdetett teljes kizárás 2019. március 31-ig tart. Ezt követően folytatódnak a munkálatok, de azok már minimális hatással lesznek az addigra már újraindított vonatforgalomra. A projekt várható befejezése 2020. december 31.

A február 26-án elkezdődött Kelenföld?Érd felső szakaszon végzett pályafelújítás miatt a Budapest?Pusztaszabolcs?Pécs vonalon és a csatlakozó vonalakon utazóknak menetrendváltozásokra, valamint pótlóbuszos átszállásokra kell számítaniuk, utóbbi miatt nőtt a menetidő. Azonban az átszállás nélküli közlekedést nyújtó InterCity-járatokkal 3:10 perces az eljutási idő Kelenföld és Pécs között.

A pályakarbantartások, felújítások alapvető célja a vonatok pontosságának növelése, illetve a menetidő csökkentése. Az átmeneti kényelmetlenségek után az utasok magasabb színvonalú szolgáltatást vehetnek igénybe.

 

 

A SZABAD PÉCS FÜGGETLEN HÍRPORTÁL, ÚJSÁGÍRÓK ALAPÍTOTTÁK, NINCSENEK MÖGÖTTÜNK SEM PÁRTOK, SEM ÉRDEKCSOPORTOK, SEM NAGY BEFEKTETŐK, EZÉRT TÁMOGATÁSRA SZORULUNK, ARRA KÉRJÜK OLVASÓINKAT, HA TEHETIK, KÜLDJENEK ADOMÁNYT A LAPUNKAT MŰKÖDTETŐ NONPROFIT KFT. E CÉLRA ELKÜLÖNÍTETT ALSZÁMLÁJÁRA, VAGY VÁLASSZÁK A MÁR ELÉRHETŐ PAYPAL-ON ÁT TÖRTÉNŐ UTALÁST A SZABAD PÉCSET KIADÓ NONPROFIT CÉG SZÁMLÁJÁRA.

A RÉSZLETEK ITT OLVASHATÓK

KategóriákMETÁL