Hamarosan indul a tesztüzem, a rendszeres használók fél évig kedvezményesen használhatják az elektromos közbringákat. A rendszer üzemeltetését a Biokom kapja.

Támogasd a Szabad Pécs működését!

A város különböző pontjain hetek óta láthatóak már az elektromos közbringák, hamarosan már tényleg használatba lehet venni azokat. A projekt jelentős csúszással indult – kötbérigény is felmerült a kivitelező felé – , de most már úgy tűnik minden rajtra kész. Ha a csütörtöki közgyűlésén mindkét vonatkozó előterjesztés a jelenlegi formájában megy át, akkor a Biokom kapja meg az üzemeltetési feladatokat, míg a dokkolóállomáskra irányított biztonsági kamerákat a közterület-felügyelet figyelheti. Az egyik előterjesztésben a tervezett díjszabás is olvasható.

Az elektromos rásegítésű biciklikkel két módon közlekedhetünk: rendszeres és alkalmi használóként.

Alkalmi használat

Az alkalmi felhasználók már a novemberig tartó próbaüzem ideje alatt is teljes áron közlekednek, illetve kölcsönzéskor 8400 Ft-os letéti díjat is befoglalnak a bankkártyájukon. (Máshol kaució van, az előterjesztés szerint 30 000 Ft.) Az alkalmi használathoz napidíjat kell fizetni, ami 350 Ft, viszont az első fél óra ingyenes. Tapasztalataink szerint ennyi idő alatt a két legtávolabbi pont, tehát az Ifjúság útja és a Zsolnay-negyed északi bejárata között könnyedén végig lehet érni, de természetesen nem korlátozódik erre az útvonalra a használat.

A rendszeres használók egy 600 Ft-os kártya kiváltása után havi, féléves és éves bérletet vehetnek majd, ezeket idén még kedvezményesen. A bérletek ára, és a kölcsönzés díja az alábbiak szerint alakul.

Rendszeres használat

A rendszer a tervek szerint minden évben március 1. és november 30. között üzemel majd. A rendszer online otthonaként szolgáló pecsike.hu cikkünk élesítésekor még nem volt publikus, de valami ilyesmi várható.

A részletes kifejtés, azaz a díjszabásról szóló előterjesztés itt található.

A pécsi rendszert 7 állomás és 70 kerékpár alkotja, ami elvileg a fejlesztésnek az első üteme, bővítés akkor várható, ha ez a felállás sikeres lesz.

Korábban szerettük volna a beruházásért felelős Pécsi Városfejlesztési Nzrt.-től megtudni, hogy a rendszer üzemeltetése (a kerékpárok szállítása, karbantartás, diszpécserközpont stb.) mennyibe kerül majd a városnak, azonban nem érkezett válasz. Azt sem árulták el, hogy a tervek szerint mennyien veszik majd igénybe a szolgáltatást. Közérdekű adatigénylésben kikértük az e-közbringarendszer megvalósíthatósági tanulmányát, ha és amikor megkapjuk, akkor beszámolunk annak tartalmáról.

KategóriákMETÁL