Brutálisan veszélyes járda-bicikliút kereszteződés, eső után sáros járdák, problémás vízelvezetés a felújított Hajnóczy és a Bihari utcákban és környékükön.
A cikk a hirdetés után folytatódik
December helyett több mint fél év késéssel, július 12-én adja át a felújított Hajnóczy és Bihari utcákat a városvezetés. Jövő pénteken délután négy órakor lesz az ünnepélyes avatás az új kutyafuttatónál. A környékbeli lakóknak elküldött meghívón Hoppál Péter országgyűlési képviselő és Decsi István alpolgármester neve szerepel, Páva Zsolté nem.
Tavaly áprilisban indult, időközben “természetesen” megdrágult a projekt, a tervek szerint nyolc hónap alatt kellett volna befejezni, tizenöt lett belőle. Közben márciusban a piac épületét használatba adták az árusoknak, de a projekt többi eleme akkor még nagyon messze volt a késztől.
Uránvárosi olvasóink hívták fel a figyelmet több hiányosságra, fotókat is küldtek. Ma, pénteken a helyszínen fotóztuk végig a két utcát és környéküket.
“Egy kicsi eső és a járda/bicikliút szélén magasabban hagyott föld sártengerként önti el az aszfaltot. Ez így balesetveszélyes, csúszik. A víz megáll az út szélén, a vízelvező rácsig el sem jut. Az új parkoló Spar felőli oldalán 20 méter hosszan áll meg a víz. A Hajnóczyban, közvetlenül az Éltes EGYMI épülete előtt van egy szakasz, ahol 5-7 cm biztos van a vízmélység” – írta egy olvasónk. Fotókat is mellékelt, de mi is fotóztunk, íme.





“Az új rend szerint merőlegesen kell parkolni az útra. A helyek nagyon szűkek. Nem lehet úgy beállni, hogy rendesen lehessen ajtót nyitni.” Ezt egy Bihari utcai lakó írta. Autóval mentünk, több helyre beálltunk, nem érzékeltük, hogy kicsi lenne a hely. Akármelyik irányból jöttünk, nem okozott nehézséget sem beparkolni, sem az ajtókat kinyitni. Ehhez persze nyilván az kell, hogy minden autó a parkoló közepére álljon, ne a vonalra, mert akkor valóban problémás lehet az ajtónyitás.
“A kerékpárút nyomvonaláról jobb nem is beszélni. Nem csak az a baj, hogy viszonylag sok a derékszögű kanyar, hanem az is, hogy több helyen keresztezi úgy a járdát, hogy abból még nagy baleset lehet. Például a Medicover felől a Spar felé sétálók nem látják a város felől tekerőket, de át kell lépniük a bringaúton. A bringás pedig a háztól nem látja a jobbról érkezőt. Az egész bicikliutat el lehetett volna fűzni a hatos mellett, ehelyett tekereg össze-vissza.”
Helyszíni tapasztalatunk szerint ez a panasz teljesen megalapozott. Számos helyen valóban gond lehet a gyalogosok és kerékpárosok találkozásából, de a Medicovernél lévő kereszteződés tényleg brutálisan veszélyes. Mutatjuk.


Itt valóban sem a gyalogos, sem a biciklis nem lát semmit, borítékolhatók a súlyos balesetek, ha az illetékesek nem tesznek ide valami figyelmeztető táblát, de még talán az sem oldja meg megnyugtatóan a problémát.
Május elején szintén olvasói jelzésre mentünk ki a helyszínre, akkor a felújított parkolókban hatalmas beszakadt részeket, süllyedéseket, kátyúkat találtunk. A komolyabbakat azóta kijavították, bár láthatóan továbbra is probléma, hogy a csapadékvíz helyenként nem tud rendesen elfolyni.

Ahogy korábban már rámutattunk, talán uránváros járdái vannak a városban a legrosszabb állapotban. A mostani felújítások ugyan némileg javítanak az összképen, de tény, hogy az egész városrészhez hasonlóan a Hajnóczy utca közvetlen közelében is katasztrofális állapotban vannak a járdák.


Nyugalom, találtunk pozitívumot is, rögtön kettőt. Az egyik az új kutyafuttató a Bihari utcában, a Sparnál.

A másik egy megkapó, a Hajnóczy utca szomszédságában heverő szocreál nőalak a lábánál csobogó kis szökőkúttal. Azt sajnos nem tudjuk, hogy a csobogó eddig is működött vagy most állították helyre. Ha utóbbi, akkor jár a lájk.

Keretes szerkezetek.