A pécsi közösségi közlekedés is bent van a csomagban.

A cikk a hirdetés után folytatódik



A Magyar Közlöny múlt heti számában megjelent kormányhatározatban a kabinet felkérte Palkovics László innovációs és technológiai minisztert, hogy dolgozza ki a helyi közösségi közlekedés állami finanszírozásának modelljét – írja az mfor.hu.

Az állam egységesíteni kívánja a finanszírozást, amelynek révén mindenhol kizárólagos szereplő lehet a jövőben, ez gyakorlatilag a helyi közösségi közlekedési vállalatok államosítását jelenti. Budapest kívül Szeged, Pécs, Debrecen, Miskolc, Veszprém,Tatabánya és Kecskemét működtet saját céget.

A nagyvárosok, Pécs különösen sokat kínlódtak az elmúlt években buszos cégeikkel, a pécsi közgyűlés ülésein többször is téma volt, hogy az államnak nagyobb mértékben kéne beszállnia a finanszírozásba. A városvezetés részéről több alkalommal is elhangzott, hogy folynak a tárgyalások a kormányzattal a témában.

Az mfor.hu szerzője úgy véli, ez a lépés választási fenyegetés is lehet: ha nem úgy szavaznak a városokban “ahogy kell”, államosítják a közlekedési cégeket. A felsorolt városok közül Budapesten, Pécsen, Szegeden, Miskolcon is előretörhet az ellenzék.

A lap informátora szerint a helyi közlekedés fontos politikai eszközzé válhat ellenzéki kézben. Budapesten például egy elhúzódó sztrájk komoly kormányellenes elégedetlenség kiindulópontja lehet.

KategóriákMETÁL