A Globális Klímasztrájk programjaihoz kapcsolódva szerveznek biciklis megmozdulást civil aktivisták.
A cikk a hirdetés után folytatódik
Pécsen tarthatatlan a közlekedési helyzet Simon Wintermans szerint, főleg ami a reggeli és a délutáni csúcsban kialakult dugókat illeti. “Ezek az utak, ez az infrasruktúra nem ennyi autóra lett kitalálva” – mondja a Zöld Fiatalok aktivistája, aki a most péntekre tervezett megmozdulással szeretné elgondolkodtatni az autósokat. “Nem akarok álszent lenni, nekem is van autóm. Vannak helyzetek, amikor kikerülhetetlen a használata. De jó lenne, ha minél többen mérlegelnének, hogy mikor kell autóba ülni, és mikor lehet más közlekedési formát választani” – teszi hozzá.
Éppen ezért, most pénteken a Globális Klímasztrájk utolsó napján – amikor a Rákóczi út egy szakaszát is lezárják néhány órára – kb. 10 fős biciklis csoportokkal szeretnék demonstrálni, hogy miért kellene alternatív közlekedési eszközökön gondolkodni. “A KRESZ betartása mellett szeretnénk bemutatni, hogy a bicikli gyorsabb” – mondja Wintermans. Szórólapot is próbálnak majd osztani a dugóba rekedt, pirosnál álló autósoknak és olyan pólókat viselnek majd, amik erősítik az üzenetet. A feliratok között olyanok lesznek: “Így tiszta”, “Így menő”, “Így gyors”, “Így szexi”. Olyan frekventált helyeken fognak felbukkanni, ahol valószínűsíthetően nagy torlódások szoktak kialakulni
Az aktivista szerint nincsenek illúziók, biztos, hogy megosztja majd az autósokat az akció. Azt sem gondolja, hogy pont ennek a megmozdulásnak köszönhetően már szombaton mindenki máshogy fogja látni a dolgokat. Viszont abban reménykedik, hosszú távon sikerül majd elgondolkodtatni az embereket, hogy csak akkor használjanak autót, ha feltétlenül szükséges. Wintermans azt is elmondja, hogy az akciót rendszeres időközönként meg fogják ismételni Pécsen. Az elkötelezett kerékpáros szerint bár történtek, történnek biciklis fejlesztések Pécsen, ezeken általában nem az látszik, hogy olyanok tervezték, akik amúgy szoktak biciklizni. “Az Ifjúság útját a belvárossal összekötő szakasz legfeljebb a turistáknak, nézelődni jó, de nem a gyors közlekedésre. A belvárost a Zsolnay-negyeddel összekötő szakasz pedig egyenes veszélyes, akkor inkább az úttesten közlekedem” – mondja.
Munkába is biciklivel
Szeptember 9. és 22. között zajlott a Magyar Kerékpárosklub legutóbbi Bringázz a munkába! című kampánya, amiben egy alkalmazás segítségével lehetett rögzíteni a megtett kilométereket, és így nyereményekért versenybe szállni. Ráadásul az alkalmazásnak köszönhetően csapatok is nevezhettek és nyerhetnek. A kampány célja, hogy “a kerékpárt közlekedési eszközként használják a városban, hiszen gyorssá, hatékonnyá, olcsóvá, egészségessé és nem utolsó sorban élvezetessé válik általa a munkába járás.”