A Tüke Busznál bértárgyalások vannak folyamatban, az egyik szakszervezet korábban azt jelentette be, hogy ha nem kapnak megfelelő jó ajánlatot, akkor sztrájkra is készek. Ők 25 százalékos béremelést szeretnének kiharcolni a sofőröknek.
A cikk a hirdetés után folytatódik
Arról, hogy mi is a pontos helyzet a pécsi önkormányzat buszos cégénél, a Tüke Busznál, sikerül-e megállapodást kötnie a bérekről a szakszervezeteknek, vagy valóban jöhet a sztrájk, a következő napokban a Szabad Pécs részletesebb cikkben fog beszámolni.
Beszéltünk ugyanis már a közelmúltban a Tüke Busznál működő mindkét szakszervezet vezetőjével, akik közt egyébként vita is van, ahogyan a városvezetést is kerestük már, s fogjuk is még a legfrissebb információkért, de az biztos, hogy rengeteg információ kering, és még többet sikerült már eddig is begyűjtenünk.
Amit tény, az az, hogy folynak a bértágyalások, hogy az új pécsi városvezetés egy 8 százalékos béremelési javaslattal és hároméves emelési program szándékával állt elő. A pécsi városvezetés és a helyi közösségi közlekedést szervező önkormányzati cég vezetése az alapórabéren kívül a pótlékok, juttatások mértékén is kész változtatni, és új bérelemek bevezetésén is gondolkodik, ez is az ajánlatuk része lehet.

Az nyilván még kérdés, hogy ezt végül elfogadják-e az érdekképviseletek (igazából az egyiknek van joga a bérekről megállapodni), és hogy igen sok sofőr jelentette azt, és aláírásával is kinyilatkoztatta, hogy ha nem kapnak megfelelő ajánlatot, akkor készek lesznek a sztrájkra.
Lapunknak Dobi István, a SZAKSZ, a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet vezetője azt mondta, hogy megtették már azokat a lépéseket, amelynek a végén lehetőségük van a sztrájkra (ez egy viszonylag hosszú, többlépcsős jogi folyamat, de márciusban a véget érhet.) De mint mondtuk is fentebb, a későbbiekben részletesen is bemutatjuk a hátteret, és közöljük akkor majd a lehető legfrissebb információkat is az ügyben.
Ugyanakkor arra is kíváncsiak voltunk, hogy Pécs előző, Fidesz-KDNP-s vezetése hogyan is értékeli a kialakult helyzetet, mennyire érez felelősséget amiatt. Tíz és fél éven át ugyanis, 2009 tavaszától a Fidesz és a KDNP vezette Pécset, Páva Zsolt polgármestersége mellett, ebből kilenc és fél évig Fidesz-KDNP-kormány volt. És, ha egy cégnél azt mondják, hogy a dolgozóknak 25 százalékos béremelést kellene adni, akkor lennének elégedettek, akkor joggal merül fel a kérdés szerintünk, hogy az előző időszakban vajon mi is történt. Miért és hogyan jutottak el oda, hogy a finoman szólva nem átlagos mértékű béremelést követelnek.

A Szabad Pécs ezért megkereste Decsi Istvánt, aki az előző ciklusban Pécs fideszes alpolgármestere volt, és hozzá tartozott a helyi közösségi közlekedés is, tehát ő volt a felelőse a Tükével való városházi kapcsolattartásnak. Azt kérdeztük tőle, hogy érez-e személyes felelősséget, illetve a városvezetés érezhet-e emiatt. Szerinte hogyan alakulhatott az ki, hogy mostanra már olyan bérfeszültség lehet a cégnél, hogy 25 százalékos béremelési igényt jelentenek be. Mennyire elégedett az elmúlt évek teljesítményével e téren, megfelelő bérezést nyújthattak-e a pécsi buszsofőröknek az elmúlt években.
Decsi István azonban röviden annyit mondott, hogy ő már nem politikus, nem a város egyik vezetője, és ha a Fidesz véleményére vagyunk kíváncsiak, akkor keressük meg az új pécsi fideszes városházi frakciót.
Természetesen őket is meg fogjuk majd keresni a már említett tervezett jövendőbeli cikk elkészítése előtt, de a kérdést nem véletlenül neki, a területért felelős korábbi alpolgármesternek tettük fel.

19? Lapot!