Az elmúlt hetek egyik legszélesebb körben ismertté vált közéleti ügye az új Nemzeti Alaptanterv megjelenése és az azt övező vita. Az új NAT az alapfokú oktatás alapdokumentumakét kétségtelenül az egész országot érintő ügy. A kritikusai a tényszerű szakmai konkrétumokon túl azt is felróják, hogy még szélesen vett szakmai körökben sem volt róla komoly, érdemi egyeztetés, nemhogy szakmai és társadalmi párbeszéd. Pécsett ma este, a Király utcai Reggeliben lesz egy ingyenes és nyilvános, teljesen nyitott fórum, amely az iskoláról, a magyar oktatásügyről és az új NAT-ról fog szólni, szakemberek részvételével. Persze ezt a közösségi fórumot sem felülről kezdték el szervezni.
A cikk a hirdetés után folytatódik
A legfontosabb információk a közösségi fórumról, itt, az elején.
Időpont: 2020. február 20., csütörtök (ma este), 17-19.00 óra között.
Helyszín: Reggeli (Pécs, Király utca 23-25.)
Moderátor: Csovcsics Erika pedagógus, a Vadgesztenye Általános Iskola alapítója, a Gandhi Gimnázium volt igazgatója, a Budai Városkapu Iskolaközpont volt főigazgatója
Gondolatébresztő: Rajnai Richárd, a Pécsi Művészeti Gimnázium és Szakgimnázium volt igazgatója
Facebook-esemény: ITT.
Szervező: Emberség Erejével Alapítvány
Közreműködők: Pécsi Janus Pannonius Gimnázium magyar nyelv és irodalom munkaközössége (Iskola a határon), Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete, Szülői Hang, Civil Közoktatási Platform, Diákparlament, ADOM, Szabad Egyetem, TASZ
A közösségi fórumra meghívták az oktatás kulcsszereplőit (pedagógusokat, diákokat, szülőket, civileket) képviselő független szervezetek képviselőit, hogy kezdjenek el közösen gondolkodni és cselekedni.
A Facebook-esemény leírásának nagy részét ide tesszük, mert fontosnak gondoljuk (kiemelések tőlünk).
Az új Nemzeti Alaptanterv nagy indulatokat váltott ki, sokan, sok helyen értékelték már január végi megjelenése óta.
A szokatlanul heves véleményeket, tiltakozást kiváltó NAT-tal szemben leggyakrabban megfogalmazott kritika, hogy se nem korszerű, se nem gyerekbarát, és egészen biztosan nem az a dokumentum, ami átvihetné a magyar közoktatást a 21. századba.
Pedig az iskola egyik fontos feladata éppen ez lenne. Az a hely, ahol a tanárok és a diákok munka mellett jól érezhetik magukat. Ahol nem tanítás, hanem tanulás van. Ami nem egy elnyomó rendszer, ahol a diák tart a tanártól, a tanár az igazgatótól, az igazgató meg a tankerülettől, s ahol a szülőre is csak a rendszert bonyolító tényezőként tekintenek.
Magyarország jövőjének záloga, hogy el tudjunk szakadni régi emlékeinktől, a rossz beidegződésektől.
Hogy poroszos rendszerben nőttünk fel, attól az még nem jó, és végképp nem alkalmas egy egészséges társadalom felneveléséhez.
Az est célja nem a kesergés, hanem kitalálni azt, hogy mit tehetünk azért, hogy máshogy legyen.

19? Lapot!