Új, a korábbinál jóval szigorúbb szabályozást adott ki az ITM a hivatásos magyar gépkocsivezetőkre vonatkozóan az új koronavírus-járvány miatt. A gépkocsivezetőknek és az üzletágban dolgozó vállalkozásoknak a fuvarfeladatokat már az új szabályok szerint kell végezniük.
A cikk a hirdetés után folytatódik
Mindeközben a tegnapi, Spanyolországban elrendelt kijárási tilalom mellett vasárnap Tirol osztrák részében is elrendelték a határok lezárását és a kijárási tilalmat.
A hivatásos magyar gépkocsivezetők, ha veszélyeztetett területről érkeznek, és nem mutatják a COVID-19 fertőzés gyanúját, akkor az országba történő belépés után az áru lerakodását elvégezhetik, a lerakóhely előírásainak figyelembevételével.
A gépkocsivezetők azonban ezt követően kötelesek a lakóhelyükön vagy tartózkodási helyükön megkezdeni a hatósági házi karantént (járványügyi megfigyelést), amely legfeljebb 14 napig tart.
A magyar gépjárművezetők a 14 napos hatósági házi karantén letelte előtt is vállalhatnak újabb fuvarfeladatot, de kizárólag abban az esetben, ha a biztonságos vezetésre képes állapotban lévőnek tartják magukat, és nem tapasztalják magukon a betegség tüneteit, és ezt a munkáltatójuk is így ítéli meg.
Fentiek esetén a lakóhelyét/tartózkodási helyét akkor hagyhatja el a hivatásos sofőr, és kezdheti meg a következő fuvarfeladatot, ha erről az illetékes járványügyi hatóságot (a karanténra vonatkozó határozatot hozó járási hivatal) értesíti.
Ezután a felrakóhelyről a legrövidebb úton kell elérnie a járványidőszakra kijelölt tranzit útvonalat, és azon haladva – legfeljebb az azon kijelölt üzemanyagtöltő állomást igénybe véve – hagyhatja el az országot.
Aki viszont nem tartja be a hatósági házi karanténra vonatkozó szabályokat, az – a büntetőjogi felelősségen felül – 30 ezer forinttól 5 millió forintig terjedő egészségügyi bírság kiszabásával is számolhat.

19? Lapot!