A Szabad Péntek, a Szabad Pécs podcastjának új részében két vendéglátóst kérdeztem: Schneider Gábort a Krédli séfjét, üzemeltetőjét és Wéber Tamást a Balkán Bisztró üzemeltetőjét. Nem nehéz kitalálni, hogy miről beszélgettünk.
A cikk a hirdetés után folytatódik
A teljes adás itt hallgatható meg:
A podcast a legtöbb platformon, alkalmazásban elérhető: Spotify | Apple Podcasts | Google Podcasts | Anchor | Pocket Casts | Breaker | Radio Public | RSS | Letöltés
Mivel az új koronavírus-járvány megállításának a leghatékonyabb módja, hogy a potenciális vírusgazdás nem érintkeznek egymással, így a közösségi élet, a szociális érintkezések felszámolása pillanatában a szállodaipar, az idegenforgalom leállt. A kocsmák, kávézók bezártak. Az éttermeknek még egy utolsó szalmaszálat nyújt a kiszállítás, amit sokan már a korlátozások másnapján megpróbáltak beindítani. Olyanok is, akik korábban nem is nagyon gondolkodtak ilyesmin. Ezzel kapcsolatban könnyítést is kaptak a vállalkozások, azonban ez a konstrukció a legtöbb helynek sem rövid és sem középtávon nem nyújt valódi alternatívát. Sokan cserben hagyva érzik magukat. A legfontosabb, legérdekesebb részek:
- a Krédli sváb, míg a Balkán Bisztró a balkáni ízeket hozza közelebb,
- Schneider Gábor a Dunántúli Napló szerkesztője volt mielőtt – lassan egy évvel ezelőtt – megnyitotta a Krédlit,
- a Krédlit csupán ketten, Gábor és felesége Dóra csinálja,
- azt nem tehették meg, hogy bezárnak, de a házhozszállítás sem igazi opció, pont a hely mérete, kapacitása miatt,
- ezért inkább elviteles fogyasztást vezették be,
- ebben a veszélyhelyzetben ez a kis méret, az ebből fakadó rugalmasság miatt inkább előny,
- ennek ellenére túlélésre játszanak, hiszen a bevétel így is töredéke a korábbinak,
- Wéber Tamás a Pécsi Borozó c. magazin egyik alapítója volt, azaz neki sem idegen a média világa,
- az elmúlt években számtalan díjat kaptak a Balkán Bisztróval,
- ők teljesen leálltak most, mivel közepes méretű vendéglátóhelyként harmadik lábnak jó lett volna, de az nem opció, hogy csak kiszállításból jussanak bevételhez,
- sem gazdasági, sem emberi szempontok miatt nem tették lehetővé ezt,
- mivel a fogyasztói árnak nagyjából 50%-a nem a vendéglátóhelynél landol, így legfeljebb 1-2 alkalmazottal lehetne működni,
- a legnagyobb probléma, hogy még két napot sem láttak előre, nem tudják, hogy milyen segítségre számíthatnak,
- véleménye szerint kormányzati szinten kellene kezelni ezt a rendkívüli szituációt,
- munkavállalókat segítő intézkedésekre volna szükség, amik a munkáltatókat nem terhelik.