Elhunyt Paiger István közlekedési szakember, a pécsi Tüke Busz Zrt. korábbi vezérigazgatója, értesült a hírről a Szabad Pécs. Úgy tudjuk, Paiger István szombaton hunyt el, miután pénteken kórházba szállították pécsi otthonából.

A közlekedési szakmában országosan ismert szakember volt Paiger István, aki több évtizedet töltött el a buszos szakmában, sőt buszos családból származott, a szülei is a Volánnál dolgoztak, édesapja távolsági buszt vezetett, édesanyja irodai munkakörben dolgozott. A család Szentlászlón, majd Pécsett élt, Paiger István azonban Győrben járt középiskolába, a győri bencés gimnáziumban érettségizett, majd a Budapesti Műszaki Egyetemen közlekedésmérnökként diplomázott, később Pécsett, a Volánnál dolgozott közlekedésmérnök, szakközgazdászként.

A nyolcvanas évek végén a KISZ Baranya Megyei Bizottságának gazdaságpolitikai titkára is volt. A kilencvenes években vállalkozó lett, buszos utaztatással foglalkozó cégben (Autopark Kft.) is érdekelt volt, de sportkörökben is ismerték, a PVSK-ban is szerepet vállalt korábban, és sportolók utaztatását is segítette. A Tüke Buszhoz Páva Zsolt hívására ment dolgozni, előbb beruházási és fejlesztési vezetőként, később megbízott vezérigazgatóként, majd vezérigazgatóként dolgozott.

Paiger István nevét a Szabad Pécs mindezidáig nem írta le a Volvo-gate kapcsán, annak ellenére sem, hogy ő maga személyesen azt mondta nekünk, hogy leírhatjuk, hiszen ez az igazság és az ő lelkiismerete tiszta ebben az ügyben. A sajtóban azonban számos helyen név szerint is említették a per kapcsán, és úgy mi is megneveztük, mint a Tüke Busz korábbi vezérigazgatója, illetve egykori megbízott vezérigazgatója. Paiger István volt a Volvo-gate néven elhíresült büntetőper elsőrendű vádlottja, aki azonban mindvégig ártatlannak vallotta magát, mondván, hogy ő mint mindig, most is a legjobbat akarta, kizárólag a buszokkal kapcsolatos szakmai véleményét kérték ki és szakmai álláspontot képviselt, a buszokkal kapcsolatos információit megosztotta az akkori pécsi városvezetéssel és a közgyűlés döntésének megfelelően járt el.

Paiger István ma, szombaton hunyt el, 62 éves volt. Nemrég még arról számolt be, hogy újra tanul, egyetemen, az elektromos és más, buszos közlekedésben használatos alternatív hajtásokkal foglalkozik, például a hidrogénhajtással. Sőt, egy buszgyár, buszos összeszerelő üzem létrehozásán is fáradozott az elmondása szerint, amit Baranyában, az Ormánságban, Vajszlón szeretett volna tető alá hozni. Váratlan halála ebben biztosan megakadályozta, ahogyan abban is, hogy megélje, mi lesz a büntetőper kimenetele. Megszüntetik ellene az eljárást, de nem azért, amiért szerette volna, hogy kimondják, ő nem terhelhető ebben az ügyben, hanem a halála miatt. Paiger István tanúvallomást írásban tett az ügyben, az előkészítő tárgyaláson, vélhetően ez lesz az, amit a tárgyalás ezt követő szakaszában a bíróság alapul vesz majd az ügyben, mint a néhai Paiger István nyilatkozatát.

A bíróság, mint megírtuk, az első rendes tárgyalási napon egy kirendelt műszaki szakértőt is meghallgatott, hogy  megtudják, az elsőrendű vádlott, az ügylet és annak előkészítése idején a Tüke Busz megbízott vezérigazgató-helyettese, majd vezérigazgatója hibázhatott-e, bűncselekményt követhetett-e el azzal önmagában, hogy egy korábbi indikatív ajánlatnál drágább ajánlat nyert a közbeszerzésen, a szakértő azonban azt mondta ki,  hogy ez önmagában nem jelent problémát, a vezérigazgató helyében ő maga  is a szabályos közbeszerzési eljárás végén kiválasztott vevővel megkötött vásárlás jóváhagyása és aláírása mellett döntött volna.

Címkék:
KategóriákGyász METÁL