A már az asztalon lévő státusztörvényről és az ugyancsak bevezetés előtt álló pedagógus teljesítményértékelési rendszerről kezdtek szakmai és társadalmi egyeztetésbe a pedagógusok, közoktatásban, köznevelésben dolgozók az oktatásban érdekeltek bevonásával. Az országban harmadszorra, egyben Budapesten kívül először Pécsett, kedden tartottak fórumot. A szervezőkkel, Spanicsek Valentina és Bosák Levente pedagógusokkal beszélgettünk a program után – videó a cikkben.
A cikk a hirdetés után folytatódik
Azt, hogy tanárhiány van, azt talán még a legmegingathatatlanabb orbánisták is elismerik. És talán még azt is, hogy komoly infrastrukturális problémák vannak az oktatásban, amelyeket orvosolni kellene. A szakmai keretek és a bérek sincsenek rendben, többek közt ezek rendezését is követelik évek óta a pedagógusok.
Ehhez képest (vagy éppen ezért) a kormány egy újabb erős lépésre szánta el magát: az asztalon van már, elfogadás előtt áll az úgynevezett státusztörvény, amely miatt azonban a várakozások szerint még többen hagyhatják majd el a közoktatást.
Az országban először a fővárosban volt két olyan fórum, amely alulról szerveződve igyekezett elindítani az oktatásról a társadalmi párbeszédet és egyeztetést. Ehhez csatlakozott kedden este Pécs is (azon túl a PONT – azaz a Pécsi Oktatási-Nevelési Társulás), ahol a pedagógusok és óvodapedagógusok mellett más, az oktatásban érdekeltek is jelen voltak, ideértve a diákokat, egyetemi hallgatókat és szülőket is. Aki lemaradt, ne bánkódjon, mert ez most csak az első alkalom volt a hónap végén, április 25-én ismét lesz egy hasonló fórum – amelyről majd előzetesben is beszámolunk. Megjegyzés: a következő alkalom egy nappal a következő országos sztrájknap után lesz.
Mint a keddi pécsi esemény leírásában olvasható volt, programsorozatot indítanak, amelynek keretében párbeszédes formában dolgozzák fel a jelenlegi magyar oktatási rendszer fejlesztendő területeit összefoglaló 9 pontot és az aktualitásokat. „A találkozások célja, hogy gondolkodjunk, vitatkozzunk közösen, és konstruktív meglátásainkkal alakítsuk ki a saját válaszainkat, fogalmazzuk meg elvárásainkat a 21. századi oktatással kapcsolatban. Együtt, mert az oktatás közös ügy!” – írták a pécsi PONT-esemény szervezői.

19? Lapot!