PÉCS Nincs jó helyzetben a pécsi költségvetés, igazából késélen táncol a város jó ideje, állítják forrásaink. A Szabad Pécs információi szerint elsősorban a zárszámadás miatt kellett elhalasztani jövő keddre az eredetileg múlt csütörtökre kiírt májusi rendes közgyűlési ülést. A  Szabad Pécs információi szerint a pécs-pogányi repteret áldozhatják be, hogy stimmeljenek a számok.

A cikk a hirdetés után folytatódik



Nem hivatalos, nem megerősített, de biztosnak tűnő információnk, hogy a Pécs-pogányi repülőteret ?áldozhatja be? a pécsi önkormányzat vezetése azért, hogy működőképes maradjon a város, és el tudják fogadni a zárszámadást.

Mint arról korábban beszámoltunk, több számról is hallottunk, hogy mennyi is az, ami hiányzik már az előző költségvetésből is, amit sehogyan sem lehetett befoltozni. A legkisebb összeg 3,5 milliárd forint volt, állítólag ez az az összeg, amire mindenképpen szüksége lenne a pécsi önkormányzatnak, szinte azonnal, de rövid-közép távon is ötmilliárd gyorssegély húzhatná ki Pécset a bajból. Információink tehát nem arról szóltak, hogy komoly pénzügyi-gazdasági bajban van-e Pécs, hanem arról, hogy mekkorában. Tudni kell, hogy a cégek valós egy éven túli és likvid hitelét összesen 11 milliárd körüli összegre tették, de már 16 milliárd forintot is emlegettek. Nem tudjuk, hogy ez utóbbi szám igaz lehet-e, de hogy markáns összegről van szó, azt már korábban is elárulták forrásaink.

Információink szerint a legfájóbb 3,5 milliárd forintos hiányt azzal foltozná be a pécsi önkormányzat, hogy az államnak értékesítené a Pécs-pogányi légikikötőt, ekkora nagyságrendű összegért. A reptérrel kapcsolatosan egyébként megoszlanak a vélemények, a mértékadónak és szakmailag korrektnek gondolt forrásaink e témában azt mondják, már réges régen működtetni kellett volna a városnak a repteret, állami támogatás kicsikarásával, és legalább egy-két menetrend szerinti járatot beindítani Európa nagy elosztó repterei irányába, ha kell, a kifutópálya hosszításával, ha megoldható, anélkül, de a helyi és régiós gazdaság beindításához ez is szükséges elem lehet.

Mindemellett úgy tudjuk, a város vezetői nem mindannyian gondolják így, sőt – ha valóban megtörténik ez az egyezség – olyan hangokat is hallottunk, hogy a reptér tulajdonképpen egy nyűg is, hiszen nem indult el a már beígért, legalábbis belengetett repülőjárat, miközben kb. évi 100 milliós városi támogatással tud csak működni a légikikötő. Miközben azt is gondolják, hogy a fejlesztése állami feladat lenne. Vagyis ha ez valóban megtörténik, akár úgy is kommunikálhatják az ügyet, hogy két vagy akár három legyet is üthetnek ezzel egycsapásra.

Az általunk megkérdezett szakemberek azt mondják, hogy az egyáltalán nem érdekel senkit, hogy ki működeti a repteret, a fontos, hogy induljanak el mielőbb a járatok.

KategóriákMETÁL