PÉCS-KECSKEMÉT Repülőgépgyár épülhet és pilótaképző akadémia nyílhat Pécsett hamarosan, értesült a Szabad Pécs. Ráadásul egy, részben magyar tulajdonú, kecskeméti székhelyű vállalkozás, a Magnus Aircraft Zrt. nyitná meg az új termelőüzemet – s e cégről nem túlzás azt állítani, hogy a világsiker küszöbén áll. FRISSÍTETTÜK CIKKÜNKET!!

A cikk a hirdetés után folytatódik



FRISSÍTÉS – vasárnap 21.00

Beszélt a Szabad Pécs a Magnus Aircraft Zrt. sajtóreferensével vasárnap este. A cég képviselője azt mondta, hogy cikkünk több pontatlanságot is tartalmaz. A Magnus Aircraft sajtóreferense a Szabad Pécsnek azt ígérte, hogy hétfőn délelőtt írnak lapunknak, és mondják el pontosan azt, amit ebben az ügyben kommunikálni kívánnak jelenleg, illetve pontosítják azokat az értesüléseinket, amelyek nem felelnek meg a valóságnak. Amint megkapjuk a cég közleményét, azonnal közölni fogjuk.

Fontos megjegyezni, hogy a Szabad Pécs a Magnus Aircraft egy olyan kollégáját kereste telefonon pénteken és szombaton is, aki korábban dolgozott a kecskeméti székhelyű cégnél magyarországi sajtóreferensként, ő azonban jelenleg már más területen segíti a cég munkáját.

 

KORÁBBAN ÍRTUK

Támogasd a Szabad Pécs működését!

Előrehaladott tárgyalásokat folytat Pécs vezetése a Magnus Aircraft Zrt.-vel, egy kecskeméti székhelyű magyar repülőgépgyártó vállalkozással a Szabad Pécs információi szerint. Lapunk úgy tudja, hogy ha sikerül végül megegyezniük, akkor nem lesz akadálya a repülőgépgyár, és egy, ahhoz kapcsolódó pilótaképző akadémia megépülésének Pécs-Pogányban.

És értesüléseink szerint minderre amiatt van különösen jó esély, mert a pécsi képviselők a héten döntöttek egy, a pécs-pogányi reptéren lévő ingatlan értékesítésének kiírásáról.

Repülőgyárnak ideális helyszínt árulnak

Egészen pontosan a pécsi közgyűlés nevében eljáró pénzügyi, illetve a jogi és ügyrendi bizottság szavazta meg a nyílt értékesítési pályázat kiírását. A repülőtér tulajdonviszonyai miatt a pécsi és a pogányi önkormányzat közösen írja ki a pályázatot, amelyben 70 millió forint plusz áfáért hirdették meg a háromhektáros ingatlant. A pályázatban azonban azon túl, hogy valaki hajlandó kifizetni ezt az árat, a leendő nyertesnek igazából azt is vállalnia kell, hogy munkahelyeket hoz létre, sőt akár további hasonló beruházást is végrehajt majd Pécsett vagy Pogányban.

A szóban forgó, majdnem háromhektáros ingatlan forrásaink szerint kifejezetten alkalmas lehet a Magnus terveinek megvalósítására. Biztosan tudjuk, hogy a cég képviselői az elmúlt hónapokban több alkalommal is jártak Pécsett, s egyebek mellett a reptérre is ellátogattak. Illetve, hogy már a múlt év őszén is folytak tárgyalások a repülőgépgyár létrehozására Pécsett.

Nem politikai nyomásra jönnének

A Szabad Pécs úgy tudja, hogy a magyar repülőgépgyártó, a Magnus Aircraft Zrt. kifejezetten racionális gazdasági döntést készít elő, tehát nem politikai nyomásra érkezne a mostanában gazdaságilag gyengélkedő Pécsre. Nekik ugyanis mindenképpen működő reptér közelében lévő területre van szükségük, több okból. Egyrészt a repülőik tesztelése miatt, másrészt az információink szerint világszinten is egyedülálló pilótaképző programjuk miatt, harmadrészt pedig azért, mert az ő potenciális vevőik repülőgéppel érkeznek majd tárgyalni. Márpedig a most eladásra meghirdetett ingatlan a kifutópálya és a harkányi út közt terül el.

 

Több földrészen is jelen van a magyar cég

A Magnus Aircraft Zrt. az egyik legreményteljesebb új magyar sikertörténetet írja-írhatja. A repülőgépgyártó vállalkozás saját fejlesztésű, Kecskemét mellett gyártott Magnus Fusion 212 ultralight/LSA kategóriájú repülőgépe, illetve a még újabb fejlesztésük, a világ első elektromos kisrepülőgépe, az eFusion igazi világsiker lehet. Sőt, a cég komoly terjeszkedésben van, Kínában, Texasban, sőt információink szerint Afrikában is vannak érdekeltségeik. A 3 millió dollár befektetéssel épülő texasi gyár alapkövét idén márciusban tették le például.

Itthon Kecskemét mellett is fejlesztenének

A Magnus azonban információink szerint a gyártási kapacitását Európában is bővítené, ezért hoznának létre egy új gyártóegységet a Pécs-pogányi repülőtér közelében.

Úgy tudjuk, a cégnek az sem jelent hátrányt, hogy Pécsett korábban nem volt olyan komoly repülős múlt mint például Kecskeméten. A lényeg számukra sokkal inkább az, hogy legyen elegendő dolgozni akaró és dolgozni szerető ember.

Az úgynevezett karbonkompozitos gépek összeszerelése leginkább kézi, manuális munka, nagyon kevés munkafolyamatot végeznek gépesítve. Természetesen elméleti és gyakorlati átképzésre, betanításra szükség lehet, de ezt a cég információink szerint biztosítani tudja. 

Akár háromszáz főt is foglalkoztathatnak

Arról, hogy pontosan mikor indulhat el a csarnok építése és a termelés, illetve hogy pontosan hányan dolgozhatnak majd az új pécsi gyárban, nem sikerült biztos információt kapnunk. Nem megerősített értesülésünk szerint 50-100 ember biztosan kaphat itt munkát, de a betanított, összeszerelést végző dolgozók mellett szükség lenne magasabban képzett szakemberekre is. Volt azonban olyan forrásunk is, aki azt mondta, az ő tudomása szerint összesen több mint háromszáz dolgozót foglalkoztathat majd a Magnus Pécsett, ha sikerül nyélbe ütni az üzletet.

Még idén mindenképpen kiderülhet

A lehetséges indulásról is ellentmondásos információkat kaptunk, azok szerint még ebben az esztendőben szeretnék megszerezni a területet, és mindenképpen még az ősz vége előtt elkezdeni a csarnok építését.

Nem stewardessek, pilóták jönnének

Úgy tudjuk, a Magnus pécsi repülőgép akadémiája éppen az eFusionre építene, azzal ugyanis a mostaninál jóval olcsóbban, akár harmad- vagy negyedáron lehetne a pilótaképzés önköltségi óradíjait biztosítani, ráadásul a kisgép alkalmas lenne a kereskedelmi pilóták számára fontos vészhelyzeti képzésben, és a hobbicélú alap-pilótaképzésben is. Mindehhez azt is hozzá kell venni, hogy ezek kötelező alap óraszámait az elmúlt időszakban emelték is, azaz a cégeknek érdekük, hogy megbízható, de olcsóbb képzőintézményeket válasszanak. 

Kerestük pénteken és szombaton a Magnus Aircraft-ot, de egyelőre nem sikerült elérnünk a cég sajtóreferensét, amint sikerül vele beszélnünk, frissítjük cikkünket.

 

eFusion

A világraszóló magyar ksirepülőgép-fejlesztésbe a Siemens is beszállt, ők az elektromos hajtásrendszert, a motort és a teljes elektromos felügyeleti rendszert alakították ki, míg a Magnus Aircraft feladata az volt, hogy kitalálja, miként lehet mindezt beépíteni a repülőbe, majd az egészet a levegőbe emelni. A kutatásfejlesztési projekt mintegy 1,4 millió (mintegy 430 millió forintos) eurós nagyságrendű volt. Mindemellett a Magnus sikerét komoly kínai pénzügyi befektető is segíti.

Az eFusion ma akár harmincöt percet is bír a levegőben tartózkodni, ezt szeretnék a későbbiekben egy-másfél órára emelni.

Ahhoz, hogy egy ilyen gép hazánkban repülési engedélyt kapjon, teljesíteni kell egy 40 órás tesztsorozatot.

KategóriákMETÁL