Az “évtized beruházása” körül annyi a kérdőjel, hogy csak kapkodjuk a fejünk.
A cikk a hirdetés után folytatódik
Ahogy arról beszámoltunk, letették egy repülőgépgyár alapkövét a pogányi reptér mellett. Bár mindenki bízik a legjobbakban, sőt, a kormány rögtön kétmilliárd forinttal szállt bele az üzletbe, elég sok a kérdőjel a cég körül. A Magyar Narancs írta meg egy hosszú cikkben, hogy pontosan milyen furcsaságok tapasztalhatók.
Néhány részlet:
? A portál információi szerint a Magnus két mérnöke ellen jelenleg is folyik eljárás, mert egy általuk összeszerelt gép lezuhant, és két ember meghalt. (A mérnököket első fokon felmentették.)
? A Magnus tagadja, hogy köze lenne egy régebbi magyar repülőgépgyártó céghez, amit csalás és hűtlen kezelés miatt számoltak fel. Ám a dolgozók egy része ugyanaz, és a tulajdonosok között is van átfedés. Íme:
1. Corvus Aircraft (Ballószög) – Voloscsuk András, Gecse Tamás, (mérnökök: S. Sándor, P. János)
2. Corvus Hungary (Ballószög) – Voloscsuk András, Katona Imre
3. Magnus Engineering = Corvus Hungary (Kecskemét) – Katona Imre, Tarány Gábor, Boros László
4. Magnus Aircraft (Kecskemét) – Katona Imre, Tarány Gábor, Boros László (mérnökök: S. Sándor, P. János)
? A mindössze 14 fős Magnus összesen kb. 12 milliárd forintos fejlesztéseket jelentett be az elmúlt egy évben, azonban a tervek mögött nem látszik a fedezet – legalábbis a cégtár adatai szerint.
A portál volt dolgozókkal és a jelenlegi cégvezetéssel is beszélt, és többek között rákérdeztek arra, hogy bírni fogja-e a kapacitást (éves szinten 200 gép gyártását) a 2000 négyzetméteres gyár, milyen munkarendben dolgoznak majd az alkalmazottak, meddig tart a gépek tesztje, hol fogják raktározni a kész gépeket, az elkészült gépekre van-e már vevő, jelenleg hány Magnus által készített repülőgép van használatban és hol, egy gép gyártása kb. mennyibe kerül és mennyi az eladási ár.
Boros László cégvezető a lapot nem kívánta beavatni a részletekbe, csak annyit árult el, hogy mivel a teljes tervezett beruházás 7500 négyzetméter lesz, ez lehetővé teszi majd az említett kapacitást, illetve, hogy jelentős lekötött rendelés állománnyal rendelkeznek, így a kapacitás kihasználtsága nem veszélyeztetett. ?A továbbiak egyedi igényektől függenek? – tette hozzá.
Zűrös múlt van, tervek is szép számmal, válaszok nemigen.
A teljes cikk IDE kattintva olvasható.

19? Lapot!