Egy nem mindennapi pénzintézeti visszaélés miatt folytat nyomozást a rendőrség Pécsett – olvasható cikkünk szerkesztett verziója az MNO.hu-n, illetve nyomtatott változata a mai,hétfői Magyar Nemzetben.
A cikk a hirdetés után folytatódik
Értesülésünk szerint ugyanis az egyik legforgalmasabb pécsi OTP bankfiókban történt egy sok szempontból érthetetlen visszaélés-sorozat, ami nagyjából másfél éven át tartott 2015-ben és 2016-ban. A gyanú szerint egy 30 év körüli, ma már Tolna megyében élő banki ügyintéző hölgy követhette el a bűncselekményt. Mint megtudtuk, az ügyben maga az OTP Bank tett feljelentést, ám a nyomozás érdekeire hivatkozva részleteket nem közölt.
Ugyanakkor úgy tudjuk, hogy egy jómódú Baranya megyei ügyfél megkárosítása miatt indult az eljárás.Értesüléseink szerint, a férfi éveken át az érintett ügyintézőnél bonyolította le a banki ügyeit, ráadásul ragaszkodott hozzá, privát banki szolgáltatást egyáltalán nem vett igénybe. Azt nem sikerült kideríteni, hogy a pécsi fiók munkatársa mikor kezdte el megcsapolni az ügyfél számláit, annyi bizonyos, hogy körültekintően járt el, így sokáig senkinek nem tűnt fel, hogy pénzt vont el a baranyai férfi számláiról.
Állítólag másfél év alatt legalább 30-35 alkalommal utalhatott a saját maga és a hozzátartozói számláira az ügyintéző, alkalmanként ötszázezer forintot el nem érő összegeket. Ez az az összeghatár ugyanis, ami felett már komolyabb ellenőrzési folyamat zajlik az utalások során. Ettől függetlenül is izgalmas kérdés, hogyan úszta meg ilyen sokáig. Tevékenységével a banki dolgozó körülbelül húszmillió forintot vett le ügyfele számláiról, ami nem csak pénzintézeti belső ellenőrzéseken nem bukott ki, de magának a megkárosított ügyfelnek sem.
Végül a számlatulajdonos egyik, meghatalmazottjának megnevezett ismerőse vette észre a problémát, amikor pénzt szeretett volna felvenni a számlákról, ám az egyik budapesti bankfiókban kiderült, hogy a fentebb említett, megcsapolt ?régi számlák? üresek, ez viszont már gyanút keltett a férfi ismerősében, aki természetesen állította a bankban, hogy azokon a számlákon bizony igenis lennie kellene pénznek.
A különös eset miatt rögtön megkeresték a pécsi ügyintézőt, aki információink szerint ekkor még próbált hárítanim technikai problémára hivatkozott, s mindent próbált megtenni, hogy az ügyfél más számláiról kerüljön pénz az érintett ?régi számlákra?. A lavina viszont ezzel elindult, s azt már nem tudta megállítani. Az egyik következő lépésként ay bank vezetése berendelte őt, hogy velük és az ügyféllel közösen tartsanak megbeszélést a történtekről. Az alkalmazott nem jelent meg a találkozón, helyette beteget jelentett. Ilyesféle gyengélkedésről viszont szó sem volt, ám annyira pánikba esett, hogy véget akart vetni az életének, ami végül nem sikerült. Az ügyfelet a bank később kártalanította. Az azonban a pénzintézetet megkeresve sem derült ki: hogyan lehetséges, hogy a visszaélésre nem derült fény a bankban. Az OTP erre nem is adott választ.
Úgy tudjuk egyébként, hogy hamarosan vádat emelnek az ügyintéző ellen, noha a szigetvári rendőrkapitányság csak annyit volt hajlandó elárulni az ügyben, hogy sikkasztás gyanúja miatt folytatnak nyomozást egy pénzintézeti alkalmazottal szemben.
A SZABAD PÉCS FÜGGETLEN HÍRPORTÁL, ÚJSÁGÍRÓK ALAPÍTOTTÁK, NINCSENEK MÖGÖTTÜNK SEM PÁRTOK, SEM ÉRDEKCSOPORTOK, SEM NAGY BEFEKTETŐK, EZÉRT TÁMOGATÁSRA SZORULUNK, ARRA KÉRJÜK OLVASÓINKAT, HA TEHETIK, KÜLDJENEK ADOMÁNYT A LAPUNKAT MŰKÖDTETŐ NONPROFIT KFT. E CÉLRA ELKÜLÖNÍTETT ALSZÁMLÁJÁRA, VAGY VÁLASSZÁK A MÁR ELÉRHETŐ PAYPAL-ON ÁT TÖRTÉNŐ UTALÁST A SZABAD PÉCSET KIADÓ NONPROFIT CÉG SZÁMLÁJÁRA.

19? Lapot!