Az első hír arról szólt amit kapott a Szabad Pécs, hogy lezuhant a kisrepülőgép, de az biztos, hogy kigyulladt, és az utas és a pilóta is életét veszítette. FRISSÍTVE! A Magnus Aircraft elektromos kisrepülőgépében égett benn két ember. Tesztrepülést végeztek.
A cikk a hirdetés után folytatódik
17.00h
Drónfelvétel a baleset helyszínéről (Forrás: Baranya Megyei Rendőr-főkapitányság)
16.10h
A sajtó munkatársait egy rövid időre a kordonon kívülre beenegedték a rendőrség munkatársai, miután a két elhunyt férfi földi maradványait már elszállították a helyszínről. Fotóink akkor készültek.
Egy kukoricatáblára zuhant le a repülő, a teljesen összeégett, megolvadt roncsok egy néhány méter sugarú kör közepén láthatók Szalánta előtt, a Pécs és Harkány közöti, 58-as számú főút mellett
A területen, amelyre lezuhant a kompozit kisrepülőgép, órákon át dolgoznak a helyszínelők és a légügyi hatóság szakemberei
16.00h
Páva Zsolt a Facebookon fejezte ki részvétét, a pécsi önkormányzat és a polgármesteri kabinet hivatalos közleményt nem ad ki a baleset kapcsán
Utóbbit megerősítették a Szabad Pécsnek a városházáról, egyelőre kizárólag a pécsi polgármester, Páva Zsolt politikusi Facebook-profilja alatt említik meg az esetet. Ott Páva Zsolt részvétét nyilvánítja az elhunytak hozzátartozóinak.
FRISSÍTÉS 13.15
Olvasói fotó a zuhanás utánról, Szalánta mellett egy kukoricásbanért földet a kisrepülőgép
FRISSÍTÉS 10.55h
A Magnus elektromos repülőgépe gyulladt ki
A Magnus Aircraft kétszemélyes elektromos kisrepülőgépe gyulladt ki, a pilótának és az utasnak esélye sem volt arra, hogy kiszálljon a fülkéből, mindketten bennégtek, értesült a Szabad Pécs. Tesztrepülést végeztek.
Kérdéses ezek után, hogy lesz-e bármi a pécsi repülőgépgyárból, tekintve, hogy az eredendően kecskeméti cég “elődjének” volt már halálos repülőgép-balesete korábban.
A Magnus éppen szerdán tartott bejelentést arról Pécsett, hogy a nyár végére megépül a jelentős kormányzati támogatással, 5,1 milliárdból épülő pécsi repülőgépgyár. Úgy tudjuk, két gépük állomásozott Pécsett, ebből az egyik gyulladt ki.
Fotó forrása: Police.hu
Tavaly értesült arról a Szabad Pécs, hogy Pécsre hoznák a Magnust, amely itt építené fel új gyárát, majd ezt hivatalosan is bejelentették, ami miatt Páva Zsolt polgármester és Csizi Péter akkor még országgyűlési képviselő (ma már csak volt), nem csak képletesen jártak a fellegekben. A bejelentések sűrűn követték egy időben egymást, például az is pozitív hír volt, hogy repülős képzéseket indít közösen a PTE és a Magnus. Illetve, hogy az 5 milliárdos fejlesztést a magyar kormányzat 2 milliárd forinttal támogatja. Ugyanakkor voltak kérdőjelek is a tervezett gyárral kapcsolataban. A repülőgépgyár indulása azonban döcögős volt, később álltak neki a munkának az ígértnél, érzékelhető volt, hogy azért tettek bejelentést, mert kínos volt már az ügy a választások előtt.
Az elhunyt pilótáról úgy tudni, hogy elmúlt hatvan éves, és Bács-Kiskun megyében élt. Az utasról egyelőre nincs információnk.
Fotónkon a Magnus egyik kisrepülőgép-típusa Pogányban, 2017-ban – a hírek szerint az eFusion típusú, tisztán elektromos kisgép gyulladt ki csütörtökön – Fotó: Babos Attila/Szabad Pécs
eFusion
Ahogyan írtuk korábban, egy világraszóló magyar kisrepülőgép-fejlesztésről cikkezett a nemzetközi sajtó is. Abban ugyanis egy világcég, a Siemens is részt vesz (vagy részt vett), ők az elektromos hajtásrendszert, a motort és a teljes elektromos felügyeleti rendszert alakították ki, míg a Magnus Aircraft feladata az volt, hogy kitalálja, miként lehet mindezt beépíteni a repülőbe, majd az egészet a levegőbe emelni az egyedülálló és innovatív kompozitból készült testtel. Most az információk szerint egy ilyen kisrepülőgép zuhant le/gyulladt ki Pécsett.
Két magyar új kisrepülőgép-típus már lezuhant 2007-ben, négyen meghaltak
Erre a Magyar Narancs emlékeztetett a tavalyi pécsi nagy bejelentések után, ugyanis a munkatársi és a tulajdonosi kör is hasonló volt a Magnus-sztoriban. Az egyik eset 2007 nyarán, Bács-Kiskun megyében, Bugacpusztaháza közelében történt. Akkor egy Corvus Corone Mk. II típusú kisgép zuhant le ? nem volt kizárható, hogy műszaki vagy konstrukciós hiba okozta a szerencsétlenséget. A másik, két halálos áldozattal járó repülőszerencsétlenség is ebből az időszakból való, de az külföldön történt, és még kevesebbet lehet tudni a baleset körülményeiről.
A Magyar Narancs gyűjtése szerint a Magnus-sztoriban az egymáshoz a részt vevő személyek miatt mindenképpen kapcsolódó érdekes cégek a következők
1. Corvus Aircraft (Ballószög) – Voloscsuk András, Gecse Tamás, (mérnökök: S. Sándor, P. János)
2. Corvus Hungary (Ballószög) – Voloscsuk András, Katona Imre
3. Magnus Engineering (Kecskemét) – Corvus Hungary – Katona Imre, Tarány Gábor, Boros László
4. Magnus Aircraft (Kecskemét/Pécs) – Katona Imre, Tarány Gábor, Boros László (mérnökök: S. Sándor, P. János)
Korábban írtuk
A légibaleset ezekben a percekben történt, egyelőre nem hivatalos információt kapott arról a Szabad Pécs, hogy mi történt.
Úgy tudjuk, Pécs-Pogány és Szalánta közt történt az eset, de arról még egyelőre nincs információ, hogy mi történt a géppel, milyen magasról zuhant le, azaz valóban lezuhant, avagy a földön/a föld közvetlen közelében érte a baleset, nem tudni, hogy repülés, ereszkedés vagy felszállás közben történt-e, és azt sem, mi miatt.
Ami viszont biztos, hogy a repülő kigyulladt és két ember életét veszítette.
Beszámolunk a fejleményekről, folyamatosan frissítjük cikkünket.

19? Lapot!