A kisvállalkozók több mint 70 százaléka érzi úgy, hogy szüksége volna digitális tudásának fejlesztésére, hiszen – szerintük – az elektronikus csatornákat jól használó cégek gyorsabb fejlődésre képesek – derült ki az Erste Bank kutatásából. A tudás megszerzésén túl a tőkehiány jelenti a legnagyobb problémát a kisvállalkozóknak, amelyek különösen gyorsan fejlődnek Baranyában: a megyében az országos átlagnál továbbra is gyorsabb a hitelfelvétel.
A cikk a hirdetés után folytatódik
A képzésre előzetesen lehetett regisztrálni a Business Boot Camp oldalán, ITT. Sőt, még él az oldal, így, aki csak ebből az ebből a szempontból későn jött cikkből értesül a hírről, talán még benevezhet – tőlük külön elnézést kérünk a kései hírközlésért.
Vállalkozók számára ugyanis ingyenes ?360 fokos? képzést tart a Google Magyarország és az Erste Bank Pécsett, szeptember 19-én, a Jókai Rendezvényházban.
A résztvevők nem csak azt tudhatják meg, miként tehetik sikeresebbé vállalkozásukat, hogyan fordíthatják a javukra a digitális technológiákat, alkalmazhatják sikerrel az online marketing eszközeit. Ahhoz is támpontokat kaphatnak, miként lehet megfelelő finanszírozást szerezni a bővüléshez, milyen kihívásokkal és kockázatokkal kell szembenézniük a vállalkozások egyes fejlődési szakaszaiban.
?A kisvállalkozások számára a tőkehiány mellett az új ismeretek megszerzése jelenti az egyik legnagyobb problémát, hiszen nekik nincs külön kutatás-fejlesztéssel, piacelemzéssel és marketinggel foglalkozó stábjuk, amelyek szállítják az új ötleteket és feltárják a lehetőségeket” – ezt már Erdei Zsuzsa, az Erste Bank kisvállalkozásokkal foglalkozó területének vezetője mondta pécsi sajtótájéjkoztatójukon a múlt héten.
Egy kisvállalkozónak egyszerre kell az adózástól a pénzügyeken át a munkaerő-menedzsmenten keresztül a szakmai kérdésekig minden területen teljesítenie. Miközben rajta múlik a cég jelene és jövője, minden nap a vállalkozásban is dolgoznia kell annak érdekében, hogy ki tudják szolgálni ügyfeleiket. Arra kevesebb idő és energia jut, hogy lépést tartson az egyre gyorsabban változó világgal. A Google Magyarország és az Erste Bank a fent idézett, egynapos képzésében igyekszik a legfontosabb ismereteket átadni a vállalkozóknak, hogy az új tudás segítségével növekedhessenek és ezzel tegyék sikeresebbé az egész magyar gazdaságot.
Magánemberként inkább használjuk a közösségi médiát, mint vállalkozóként
Erdei Zsuzsa szerint a kisvállalkozók pontosan tudják, milyen előnyöket jelent egy cég számára a digitális tudás fejlesztése. Az Erste Bank saját ügyfelei körében végzett kutatásában a válaszadó mintegy 650 társaság több mint 70 százaléka vélte úgy, hogy a digitális technológiák használata versenyelőnyt jelent, ugyanakkor éppen ennyien válaszolták azt, hogy saját tudásuk fejlesztésre szorul ezen a területen. A bizonytalanságot mutatja, hogy miközben a vállalkozók használják a digitális technológiákat, nem tudják miként fordítsák azt saját fejlődésük szolgálatába – hangsúlyozta Erdei Zsuzsa. A vállalkozók több mint 94 százaléka használ a napi ügyek intézésére okostelefont, 83 százalékuk hírportálokon, 60 százalékuk közösségi oldalakon tájékozódik a digitális trendekről. Ugyanakkor a felmérésben a válaszadó vállalkozásoknak csupán a 46 százaléka nyilatkozott úgy, hogy van honlapja, és csak 17 százalék működtet webáruházat – miközben a webáruházzal rendelkezők alig egyharmada fogad el kártyát és csak további egyharmad tervezi azt bevezetni a közeljövőben. Ennél is kedvezőtlenebb a digitális marketinget alkalmazó vállalkozások aránya: alig 11 százalék használja a Google Adwords, és csupán 16 százalék a Facebook Ads hirdetési szolgáltatását.
A vállalkozók azt ma már elvárják, hogy a digitális technológiák rendelkezésükre álljanak – ugyanakkor saját vállalkozásuk kínálatában, fejlesztésében már kevésbé jelenik meg ez a lehetőség. Az Erste Bank kisvállalkozói ügyfelei közel 90 százalékának van netbankja, az átutalási megbízások 75 százaléka elektronikus csatornákon zajlik, vagyis a vállalkozók aktívan használják az online csatornákat. Ezt mutatja, hogy a legtöbb vállalkozónak van személyes közösségi profilja: 78 százalékuk a Facebookon, 28 százalék az Instagramon, 25 százalék a Linkedinen rendelkezik fiókkal. A vállalkozásukkal azonban már nem jelennek meg ebben a térben: 57 százalékuknak nincs semmilyen közösségi média részvétele, mindössze 40 százalék a Facebook, 9 százalék az Instagram és 4 százalék a Linkedin fiókok aránya.

19? Lapot!