Bravó! Persze ez jó hír, kár, hogy Pécsett tényleg mérföldkőnek lehet nevezni egy 400 méteres új út átadását, ahogyan Páva Zsolt fogalmazott róla.

A cikk a hirdetés után folytatódik



Megindult a forgalom a Mecsekoldalt a Belvárossal összekötő ?lekerülő? úton. A jelentős késéssel, de végre, karácsony előtt átadott 400 méteres utat Páva Zsolt polgármester és Hoppál Péter országgyűlési képviselő, a Fidesz pécsi elnöke és Kiss Tibor, a Biokom ügyvezetője avatták fel.

Azt csak itt, közben, halkan mondjuk, hogy a sajtóközleményben, amit az esemény után a Szabad Pécs is megkapott, végig azt írták, hogy “újságírók előtt”. Annyiban módosítanánk azért ezen, hogy a propagandasajtó munkatársai előtt. Valószínűleg csak ők kapták meg a meghívót. Ez most úgy alakult ugyanis, hogy a Szabad Pécs nem kapott meghívót az eseményre. A végén még kérdeztünk volna, ugye? Vélelten lenne?

Páva Zsolt azt mondta, hogy újabb mérföldkőhöz érkezett a pécsi Mecsekoldal útjainak fejlesztésével kapcsolatos önkormányzati program, amelynek során teljes körű felújításon esnek át utak. Nemrégiben a Surányi út egy része is elkészült egyébként. A bálicsi ?menekülőutat? a Miniszterelnökség támogatásával építették meg.

A bálicsi utat és a Petőfi utcai körforgalmat összekötő szakasznál a polgármester azt mondta, hogy a teljesen új, mintegy 400 méteres lekötőút építését fejezte be az önkormányzat, ezen péntektől meg is indul a forgalom.

Mondjuk nincs még minden teljesen készen.

?A jövőben már csak egy zajvédő fal építése várható a területen?.

Emellett azonban a meglévő, a pécsi belvárost északról elkerülő teljes, közel 3000 méter hosszú úthálózat fejlesztését is befejezi 2019-ben a pécsi önkormányzat. A cél, hogy a belvárostól északra, a Mecsekoldalban élő pécsiek tízezreinek közlekedését segítsék.

Páva szerint a Mecsekoldalban élők mellett a kertvárosiaknak is köszönettel tartoznak az útépítésekben részt vállalók és a város. Emlékezhetünk több,mint fél éven át tartott a Siklósi úti felüljáró felújítása is. Mindkettő jelentősnek momndható csúszással, de végre elkészült. Nem hivatalos, nem megerősített információnk, hogy a bálicsi menekülőútnál nyár végén, ősz elejln azért lassult a munkavégzés, mert a mindkét projekten dolgozó építőipari óriás, a Strabag átcsoportosította az embereket a Rókus-dombról. Amúgy ez, ha valóban igaz, akkor ilyen helyzetben teljesen logikus lépés volt, hiszen egy már működő úton gyorsították fel a munkát.  

Kertvárosban, azaz Pécs egyik déli városrészében élők is fellélegezhetnek egy kicsit, nem csak a felüljáró miatt. December 21-től ugyanis a Maléter Pál út közlekedése is javult azáltal, hogy az elmúlt hetekben itt, útépítés, útjavítás miatt sűrűsödő teherautó-forgalom enyhült. Az állami Magyar Közút NKft. ugyanis felújította az M60-as végpontját és a délnyugati elkerülő utat összekötő, a malomvölgyi tavak mellett vezető szakaszt. A Közút így forgalomkorlátozásokat kényszerült bevezetni, péntektől azonban ismét a megszokott úton járnak a kamionok Kertváros kikerülése mellett. A Siklósi úti felüljáró teljes rekonstrukciója több mint 1 milliárd forintba került.

A bálicsi elkerülőnél, az útépítés részeként kétoldali járda, csapadékvíz elvezető rendszer és közvilágítás is kiépült. Az új útszakaszon két helyen gyalogátkelőhely is létesült. Egy a körforgalom északi ágában, egy pedig a Damjanich utca kereszteződésénél. A művészeti iskolához érkezők gyalogátkelőkön közelíthetik meg az intézményt. Az út kizárólag személygépkocsi forgalmat bonyolít: a 37-es járat továbbra is az Édesanyák útját érintve fog haladni.

A 7 méter széles, mindkét oldalán járdával szegélyezett összekötő út mentén 69 fát ültettek, a program jövő tavasszal 3500 tő cserje kiültetésével fog kiegészülni. 

A Bálicsi út régi nyomvonala változatlanul fennmarad így a hegyoldalról leérkező forgalom megoszlik a régi, elsősorban a nyugati városrészek felé vezető és az új, a pécsi belváros felé vezető irányba. A közel 450 millió forintba kerülő új szakasz forgalomba helyezésével a Rókusalja utcában kialakult tranzitforgalom megszűnik, mivel a Bálicsi út felé felvezető szakasz a jövőben a gépkocsi közlekedés elől elzárt út lesz.

A további három útszakasz közül elsőként a Magaslati út készült el. Az mintegy 1,2 kilométeres szakaszon az útburkolat felújítását megelőzően gázvezeték, szennyvízvezeték és ivóvízvezetékek cseréjére került sor. A Hunyadi úti kereszteződésben levő kritikus szélességű csomópont kiszélesítésre került. Az útfelújítási munkák 2018. december 14-én műszaki átadással zárultak. A másodiknak megindult Surányi Miklós utcai szakasz felújításának a részeként idén elkészül a szennyvíz vezeték és az ivóvízvezetékek cseréje, illetve az utcának a Hunyadi és Vilmos utcák közötti több mint 400 méteres szakasznak az aszfaltozása is. Amint az időjárási feltételek megfelelőek lesznek 2019 tavaszán a hátralevő 220 méteres szakasz aszfaltozása is el fog készülni.

Az Angster utca felújításának éve 2019 lesz. Hasonlóan az előző két útszakaszhoz ebben az esetben is közmű rekonstrukciókkal indul a felújítás várhatóan 2019 márciusában.  A több hónapos munka eredményeként 2019 őszére fog befejeződni a munka a több mint 1 km hosszú szakaszon. Ezzel lesz teljes az a négy részből álló összesen 3,5 kilométer hosszúságú útszakasz, amely a Mecsek oldal egyéni és közösségi közlekedésének a tengelye lesz.

(Fotó forrása: Pécs MJV Önkormányzata)

KategóriákMETÁL