A Szabad Pécs úgy tudja, hogy hiába ígérte Orbán Viktor a sztráda továbbépítését már 2015-ben, valójában rezgett a léc.

A cikk a hirdetés után folytatódik



Nem hivatalos, de biztos forrásból származnak információink. Ráadásul két ok miatt is izgulni kellett az M6-os fejlesztéséért. Ha így nézzük, még örülhetünk is annak, hogy valóban tovább épülhet a sztráda, másfelől azonban nem hangzik igazán ésszerű döntésnek egy, az ország egyik legismertebb és leglátogatottan borvidéke közvetlen autópályás megközelítését segítő, már betervezett csomópontot kivenni a fejlesztésből. 

A hezitálás egyik oka a Szabad Pécs értesülései szerint az volt, hogy már nem halogatható tovább hazánk legelső és legforgalmasabb autópályájának, az M1-esnek a fejlesztése. Mivel azonban új projektek is bekerültek a tervekbe, valószínűleg sikerült a forrásokat megfelelően átcsoportosítani. Az egyébként mindezektől függetlenül teljesen biztos, hogy az M1-es fejlesztésével bárki egyetérthet, aki szokott arra autózni, vagy rendszeresen olvas, hallgat közlekedési híreket.

A másik, konkrétan a baranyai projekt szempontjából még komolyabb érv az volt az M6-os továbbépítése ellen, hogy a döntéshozók Budapesten, s igazából több hivatalnál és minisztériumban is, egészen egyszerűen úgy ítélték meg, hogy kár s pazarlás újabb komoly forrásokat áldozni egy olyan ?elfuserált? autópályára, mint az M6-os, amelynek a déli szakaszáról és az M60-as, Pécsig nyúló folytatásáról a legrosszabb forgalmi adatokat kapják évek óta.

Mindez egyébként újabb bizonyítéka az ország legrosszabb értelemben vett vízfejűségének, hiszen a józan érvek és számítások szerint már az elhibázott volt, hogy kb. húsz kilométerre a határtól megállt az autópálya építése 2010-ben (az Érd-Dunaújváros szakaszt 2006-ban fejezték be).

A Bóly és Ivándárda közti szakaszról ráadásul azt mondták a horvát oldalon, hogy amennyiben annak nekiállnak a magyar oldalon, ők is elkezdik építeni az Eszék és az országhatár közti részt, így egy, a tengerpartig érő számos európai országot összekötő észak-déki gyorsforgalmi folyosó épül meg.

A továbbépítés mellett állók pont azzal érveltek, hogy az összes tervezett és folyamatban lévő magyarországi autópálya- vagy gyorsforgalmi szakasz közül az M6-os sztráda Bóly-Ivándárda (országhatár) szakaszát érdemes a leginkább megépíteni, hiszen ahhoz képest, hogy egy viszonylag rövod szakaszról van szó, nagyon nagy lépést jelent a hazai gyorsforgalmi úthálózatban. És tulajdonképpen az egyetleb logikus lépés is ezen a területen. A másik nagyon fontos és logikus lépés, az M60-as továbbépítése nyugati irányba, amely akkor lenne igazán teljes, ha Szeged irányából is sikerülne egy, szintén több országon keresztülvezető, kelet-nyugati irányú gyorsforgalmi utat megépíteni.

A Magyar Közlönyben megjelent közlekedési salátarendelet mellékletét a Napi.hu szemlézte. Ott olvastuk mi is azt, hogy immáron hivatalos a sztráda folytatása, illetve a villányi csomópont kiemelése a projektből.

A salátarendelet, mint írja a Napi, módosítja a nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű közlekedési infrastruktúra-beruházások listáját.

Kiegészítésként bekerült a rendelet mellékletébe 115 új kiemelt projekt is.  A fenit, Szeged-Pécs viszonylat azért sem a sci-fi kategória, mert a Napi szemlézése szerint az egyik ilyen plusz program a Szeged és Debrecen közötti 2×2 sávos közúti kapcsolat kialakításának előkészítése lenne.

A másik, baranyai szempontból fontos tervezett fejlesztés a paksi kikötőkhöz vezető út megvalósítása, az M6-os autópálya és a 6-os számú főút közötti, paksi összekötő út megvalósítása.

(Kiemelt fotó forrása: Transparency International Magyarország)

KategóriákMETÁL