Európai uniós forrásból újabb biciklis fejlesztés valósul meg Pécsett. Szerdán még csak a sajtó kapott ízelítőt az elektromos rásegítéssel működő Pedelec-típusú kerékpárok használatából, és a rendszer működéséből.
A cikk a hirdetés után folytatódik
A 70 db e-bicikli, szállítójármű és a 7 db dokkolóállomás, informatikai rendszer beszerzéséről, megvalósításáról szóló közbeszerzést még 2017-ban írták ki. 2018 februárjában írtunk a nyertesekről (Cycleme Bérkerékpár Rendszerek Kft. és Neuzer Kft.), illetve nem is olyan régen arról, hogy 2018 nyara helyett csak késő ősszel kezdődhettek meg a tényleges kivitelezési munkálatok.
Páva Zsolt, Pécs polgármestere elmondta, hogy ez egy újabb nagyon fontos fejlesztés az elmúlt években lezajlott pécsi biciklis fejlesztések között.

Merza Péter, a projektgazda Pécsi Városfejelsztési Nkft. vezetője a Szabad Pécs kérdésére elmondta, hogy a két héttel ezelőtti (Valójában január 24-i – a szerk.) közgyűlésen is tárgyalt csúszás miatt folyamatban vannak még az egyeztetések. A közgyűlés akkor arról határozott – a Páva Zsolt által is botrányosnak minősített csúszás miatt -, hogy kötbérigénnyel él a város.

Merza Péter nem tudta még megmondani, hogy mennyibe fog kerülni a rendszer használata, amit egy-egy alkalommal, illetve bérlettel is igénybe lehet majd venni. Arra sincs egyelőre válasz, hogy a rendszer működtetése mennyibe fog kerülni a Biokomnak, ugyanis ezt a feladatot is a városüzemeltetési cég kapta meg. A Szabad Pécs azt is megkérdezte, hogy készült-e előrejelzés arról, hogy mennyien is fogják használni a rendszert, és bár készült hatástanulmány, konkrét szám ezzel kapcsolatban sem hangzott el. Merza Péter azt viszont elmondta, hogy április 30-ára be kell fejeződnie a kivitelezésnek, amit kb. egyhónapos tesztidőszak követ és a pécsiek júniustól használhatják a bringákat.