A P1 Media Group Zrt. indított új online hírmagazint Pécsett. A beköszönőben a szerkesztők azt üzenik, hogy “buborékon túli” (magyarán nem csak egy politkikai oldalnak szóló) hírmagazint készítenek, és a “Tisztesség”, az Egyensúly és a Sokszínűség jellemzi majd őket.

A cikk a hirdetés után folytatódik



A Pécs Aktuál nevet kapott hírmagazin főszerkesztője – az impresszum szerint – Szabó Sára korábban még a fideszes PécsMa.hu-nak és a Pécsi Híreknek, valamint Pécs Televíziónak is dolgozott.

Érdekesebb azonban két másik szereplő, akik a Pécs Aktuált valójában kitalálták. Az egyik Kapitány Gergely, a lap “kreatív munkatársa”, aki tavaly nyáron jelentette be, hogy bezárja az általa indított és működtetett OK Pécs magazint. Már az OK Pécs működése közben is, illetve jelenleg is a fideszes médialapítványhoz, a KESMA-hoz tartozó Szeged Ma nevű portálnál főszerkesztő, az impresszum szerint. Kapitány korábban Páva Zsolt pécsi polgármester kampánytanácsadója volt, és 2010 után éveken át állt kapcsolatban külsős tanácsadói szerződéssel pécsi fideszes politikusokkal, a pécsi önkormányzattal és önkormányzati cégekkel. A Pécs Kommunikációs Központ (akkori nevén Pécsi Médiaközpont) vezetője is volt.

A lapot működtető cég tulajdonosa pedig Fodor-Petrov József, azaz “Fodi”, aki korábban az Andy Vajnával is bizniszelő pécsi Rádió 1-hez is köthető. De a printben is kipróbálhatta magát a hozzá köthető cégbirodalom, hiszen több színes, print, ingyenesen terjesztett magazin is hozzá köthető. Illetve “Fodi” érdekeltségének tartják ugyan az egyik legutóbbi államilag kiosztott helyi rádiós frekvencia győztesét, a 101,7 Pécs FM-et is, de cégpapírok szerint ahhoz biztosan nincs köze a többszörös pécsi médiatulajdonosnak. Csak a többi cég székhelyével azonos címre vannak bejelentve. És a szinergiák a személyzetben, a kölcsönös hivatkozásokban is megjelennek, noha a 101,7 Pécs FM és a Rádió 1 Pécs elvileg konkurenciák.

A 101,7 Pécs FM úgy tűnik szoros együttműködésben van a most elindított Pécs Aktuállal is. Egyébként valószínűsíthetően pont ezzel a rádióval, illetve a rádiót működtető P1 Rádió Kft.-vel, kötött szerződés miatt kellett Vincze Balázsnak a Zsolnay Örökségkezelő éléről távoznia. Ugyanis az új városvezetés szerint nem volt felhatalmazása olyan nagy értékű, azaz 200 millió forintot meghaladó szerződés megkötésére cégvezetőnek. A fideszes éra alatt született furcsa médiaszerződésekről itt és itt írtunk.

A Pécs Aktuál beharangozójában azt írják, hogy “ha csak egyetlen szóval kellene jellemezni Pécs legújabb online hírmagazinját, akkor ez a szó a Tisztesség lenne. (…) Ha két szót is használhatnánk, akkor másodikként az Egyensúlyt mondanánk. És, ha netán három is beleférne, akkor még a Sokszínűséget is oda biggyesztenénk”.

KategóriákPOP