Több száz ügyfél kapja kézhez az elkövetkező hetekben a nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvízszolgáltatás (NKÖHSZ) elszámolását. A korábbi díjváltozás után most készültek először új típusú számlák. A Tettye Forrásház közleménye szerint a díjak nem lesznek magasabbak, de az ügyfélszolgálatuk soron kívüli ügyintézéssel várja az érintett felhasználókat. Merthogy most sokan egy hosszabb időszakról kaphatnak számlát, a szokásosnál éppen ezért több csekket, éppen a 2018-as változástatás miatt.

A cikk a hirdetés után folytatódik



Pécs csaknem egész területe közműves szennyvízhálózattal ellátott, 750 ingatlan esetében azonban tározóban gyűlik a keletkező folyékony hulladék, ahonnan a Tettye Forrásház gyűjti be és szállítja el a szennyvizet – olvasható a pécsi önkormányzati többségi tulajdonú vízi közműszolgáltató, a Tettye Forrásház pénteki sajtóközleményében.  

Mint ismert lehet, még korábban, 2018 novemberétől megváltozott a közszolgáltatás díja: a Pécsi Önkormányzat Közgyűlése – a Kormányhivatal előírásának megfelelve – Pécsen is kéttényezősre módosította az addig egytényezős árat.

A köbméterenként fizetendő díj összege csökkent, lett mellé egy havi alapdíj, illetve a lakossági és közületi díjak egységessé váltak.

A gyakorlatban ez nem jár díjváltozással a felhasználók számára. A rezsicsökkentésre vonatkozó előírásokkal és a díjrendelettel összhangban a lakosság és a közületek által fizetendő összeg sem emelkedik. A Tettye Forrásház a díjakat minden alkalommal korrigálja a számlán az ügyfelek javára. A lényeg tehát: hogy az érintettek közül senki sem fizet többet, mint korábban egy hónapra vetítve, sem a 2018 vége óta eltelt időszakra, sem az előttünk álló időre vonatkozóan.

Csakhogy ahhoz, hogy a Kormányhivatal által elrendeltek szerint tudjon számlázni a szolgáltató, a Tettye Forrásháznak át kellett alakítania a számlázási rendszerét. A fejlesztést és az átállást követően a társaság idén januárban elkészítette az új rendelet szerinti első elszámolásokat.

Arról nem írtak a Tettye közleményében, hogy miért is tartott ennyi ideig az átállás, miért csak most tudták befejezni a fejlesztést és az összesítő számlák kikézbesítését megkezdeni.

Azt pedig már mi tesszük hozzá, hogy mint az ismert is, a Kormány a rezsicsökkentéssel a közmű szolgáltatók költségvetését mindenképpen átalakította, s hogy ez lényegében értelemszerűen minden területen a fejlesztési források szűkítését vonta/vonhatta maga után. Valamint, hogy a 2010 utáni új törvénnyel és új szabályokkal a kormány a vízi közműszolgáltató társaságok gazdálkodására szintén hatással volt. Így ezek után kérdés, hogy egy ilyen, ugyancsak felülről jövő, kötelező változtatásnál a szolgáltatóknak vajon ismét maguknak kellett-e megfinanszírozniuk teljes egészében a fejlesztés költségeit, vagy erre esetleg gondoltak? Mert sanszos, hogy nem gondoltak erre. Ahogyan annak is van esélye, hogy a kötelező változtatás előtt nem is lehetett a fejlesztésnek nekiállni, idő- vagy információ-hiány okán, hanem jött fentről az utasítás, aztán lehetett hozzá alkalmazkodni.

Merthogy most lesznek olyanok, akik nem fognak örülni a kiküldött csekkmennyiségnek és összegnek. És ebből a szempontból nyilván csak enyhítő tényező lesz, hogy ez amiatt van, mert az elmúlt időszakban nem kaptak számlát.

Azt már újra szintén a Tettye sajtóközleményéből idézzük, hogy “az érintettek annyit érzékelhetnek a változásból, hogy új tételek szerepelnek a február első napjaiban kiküldött számlákon. Attól függően, hogy kinél, mikor esedékes az éves leolvasás, változik, hogy hány havi számlát kap most kézhez”.

Vagyis lesznek, akik több csekket kapnak, lesznek, akik kevesebbet, de általánosságban azért mindenki többet kap majd, hiszen a számlázási rendszer kötelező átalakítása miatt, hogy formailag az új szabálynak megfelelő számlát tudjanak kiállítani és kiküldeni, egy ideje nem is kaphattak számlát az érintettek.

A szolgáltató éppen ezért meghosszabbított fizetési határidőt ad, s mint fogalmaztak: azon felül még “a csúszás miatt a szolgáltató mindenkinek kamatmentes részletfizetést is biztosít”.

A legtöbben az elszámoló számla mellé annyi (különböző fizetési határidejű) csekket találnak a borítékban, ahány havi időszakra szól az elszámolás. Lesz, aki az elszámolás utáni időszakra vonatkozó részszámlákat is kap majd, de azokra is kérhető lesz részletfizetés. 

A Tettye Forrásház ügyfélszolgálata soron kívüli ügyintézéssel segíti az érintett ügyfeleket. A kiküldött számla mellé mindenki személyre szabott levelet kap a rá vonatkozó tudnivalókkal, de kérdés esetén a szolgáltató az ügyfelek számára megfelelő időpontban soron kívül rendelkezésre áll telefonon vagy személyesen.

További információkat a 06-80/811-111-es telefonszámon kaphatnak, vagy a www.tettyeforrashaz.hu internetes oldalon olvashatnak.

KategóriákMETÁL