Akár. Már, ha helyet adnak annak a politikusok tanúként való bírósági kihallgatását indítványozó keresetnek, amelyet az a holland cég terjesztett elő, amelyik közvetítőként része volt a milliárdos korrupciós ügynek. És amelyik ellen indított kártérítési, polgári peres keresetet a Tüke Busz vezetése tavaly nyáron.
A cikk a hirdetés után folytatódik
Sőt még Keresztes László Lórántnak, az LMP országgyűlési képviselőjének a meghallgatását is kezdeményezték a Pécsi Stop információi szerint. Az ügylet idején Keresztes az egyik pécsi, ráadásul ellenzéki városházi képviselő volt, ezért feltételezhető, hogy őt nem mint egy lehetséges felelőst vinnék bíróság elé (már, ha a másik két politikusnál ezt egyáltalán feltételezzük), hanem az egyik olyan politikusként, aki ellenzékiként sokszor tartotta napirenden a Tüke Busz ügyeit, köztük a Volvo-ügyet is.
A Pécsi Stop hétfő délutáni cikke emlékeztet arra, hogy kártérítési pert folytat a Tüke Busz a holland Bus & Coach nevű cég ellen a pécsi Volvo-gate kapcsán. És a holland cég az ő információik szerint Páva Zsolt volt polgármester, Csizi Péter volt alpolgármester és Keresztes László Lóránt LMP-s parlamenti, volt önkormányzati képviselő meghallgatását indítványozta az ügyben.
Ők is emlékeztetnek arra, hogy a napokban interjút készített a Pécsi Újság.hu Csengő Andrással (fent idézett cikkünkben mi is beszámoltunk az interjúról, kommentálva azt). S mint azt Csengő maga mondta el, ő volt a holland Bus & Coach-nak a magyarországi képviselője. Nem mellesleg korábban a Pécsi Sörgyár igazgatója és tiszteletbeli holland konzul is volt. Amely megbízatás néhány év után, 2010 őszén, a pécsi konzulátus bezárásával véget is ért, ami, finoman szólva nem teljesen bevett információnk szerint a diplomácia világában.
A pécsi Volvo-buszok 2015-ös beszerzéséről a Szabad Pécs sok egyéb más cikke mellett négy nagy, elemző és hátteret adó anyagban számolt be.
- A teljes akta ITT érhető el.
- Az első részben a használt Volvo-buszok beszerzésének előzményeit vettük sorra.
- A másodikban arról írtunk, és mondhatjuk, hogy krimiszerűen mesélve, hogy mi is történt vagy történhetett a háttérben, hogyan szervezhették meg a korrupciós összeg kivételét, hogyan és merre utalgattak a szereplők pénzeket, amelyekben közös éppen az, hogy közös pénz, a miénk, száz százalékban közpénz.
- A haramadikban arról írtunk nagyon részletesen, hogy a teljes projektet kölcsönből, 3,5 milliárd forintos banki hitelből finanszírozta a pécsi buszos társaság, ami roppant különös, ha belegondolnak, hogy a buszokparkot (sőt tíz busszal többet) 2,8 milliárdért is kínálták jóval korábban. Ráadásul a kamat miatt nem is 3,5 milliárdról beszélünk, de azt is megemlítettük, hogy már a hitelt szállító bank kiválasztása is kalandosnak mondható.
- A negyedikben pedig éppen Csizi Péter és egy most nem említett szereplő, Bánki Erik lehetséges szerepéről, és utóbbi kapcsán még a háromból két gyanúsítottal való céges kapcsolatairól írtunk. Most már leírhatjuk, hogy az egyikük éppen Csengő András volt.
Azt már sokan tudják, hogy a 115 járműből álló buszflottát eredetileg 2,8 milliárdért kínálták, mégis 3,5 milliárdot adtak érte. Csengő András ezt azzal magyarázta, hogy a 2,8 milliárd forint akkor lett volna érvényes, ha valaki helyben veszi meg a járműveket, egy másik országban történő forgalomba állítás extra költségekkel jár, valamint az ügyletre a Bus & Coach is rátette a hasznát. Sőt, éppen ebben az interjúban, éppen Csengő András maga beszélt arról, hogy a Tüke Busz Zrt. kártérítési pert indított a Bus & Coach ellen. A pécsi cég 700 ezer eurót követel hibás teljesítés, kötbér és egyéb címen.
A Pécsi Stop információja, hogy a Bus & Coach ellenkérelmet nyújtott be ez ellen, egyebek mellett ebben kérik a már említett politikusok meghallgatását.
