1,5-2 évvel halaszthatják el a beruházást. Vagyis a beruházást nem fújták le, sőt azt is említik, hogy 200 év alatt többször voltak hullámvölgyek, nehézségek, amiket rendszerint sikerült megoldaniuk. Az ok, amire hivatkoznak, természetesen a COVID-járvány miatti visszaesés. Tavaly júniusban jelentették be Szijjártó Péterék, hogy a thyssenkrupp nevű nagy német autóipari szereplő Pécsett épít majd gyárat. Aztán pár nappal az őszi választás előtt az alapkövet is letették. 200 munkahelyet ígértek.

A cikk a hirdetés után folytatódik



A Portfóló szúrta ki még tegnap, hogy egyelőre mégsem építi meg a Pécsre tervezett gyárát a német thyssenkrupp nevű autóipari beszállító. A cég ezt a saját honlapjára kitett írással adta hírül. A tervezett új pécsi gyár alapkövét nem sokkal a tavaly őszi önkormányzati választás előtt tették le fideszes politikusok jelenlétében. A halasztás oka természetesen a koronavírus-járvány miatti iparági visszaesés.

Ami Pécsnek igencsak fájó, hiszen a thyssenkrupp 17 milliárdos fejlesztést ígért és 200 új munkahelyet.

A mostani, friss közleményben azt írják, hogy

„A thyssenkrupp korábban 2021-re tervezte a motorkomponensek gyártásának elindítását az új pécsi gyártóüzemben, ahol elektromos motorok alkatrészei is készülnek majd a hibrid és a teljes elektromos meghajtású járművek gyártói számára.

A vállalat sokáig kitartott a pécsi helyszínre tervezett zöldmezős beruházásának eredeti ütemterve mellett, azonban az autóipari piac bizonytalanságai – így a vevők projektjeinek eltolása – , amelyre később a Covid-19  járványhelyzet miatti piaci csökkenés is negatívan hatott, a beruházás újraértékelését tették szükségessé, ezért a projekt várhatóan 1,5-2 évet tolódik. A hosszú távú megközelítést azonban jól mutatja, hogy a vállalat már most növelni igyekszik a rendelkezésre álló földterületet.”

Ezek szerint tehát reálisan 2,5-3 év múlva készülhet el az új gyár – már, ha nem lesz újabb csúszás, vagy nem döntenek úgy mégiscsak, a fentiek ellenére, hogy lefújják a teljes projektet.

A thyssemnkrupp terveiről, a gyár építésének csúszásáról ugyanakkor szó esett már abban a közgyűlési előterjesztésről is, amelyről a jövő héten, immáron ismételten a hagyományos módon a pécsi közgyűlés is szavazhat.

Mint írják, a jelentős nemzetközi múlttal rendelkező thyssenkrupp csoport 2019 évben Ma-gyarországon már több mint 1000 munkavállalót foglalkoztatott, az autóipar mellett a lifttechnikában és a Ferroglobusszal együtt az acélkereskedelemben van jelen.

Az is szerepel benne, hogy a thyssenkrupp vezetője a pécsi polgármestert március végán kelt levelében tájékoztatta arról, hogy a koronavírus-járvány miatt kezdeményezik a már megkötött szerződések határidejének a módosítását. Ez elsősorban a pécsi vagyonhasznosítótól opciósan megszerzett földterületek vételi és fizetési határidőinak a módosítását jelenti. A második ingatlanra vonatkozó vételi jog időtartama 2020. július 1. helyett 2020. november 30. napjára változnam, a harmadik ingatlanra vonatkozó vételi jog pedig 2022. július 1. helyett 2024. július 1-ig kerülhet meghosszabbításra.

Az is olvasható az előterjesztésben, hogy az eladót (Pécs/pécsi vagyonhasznosító) megilleti a visszavásárlási jog, amely gyakorlásának határideje 2020. szeptember 2. helyett 2022. szeptember 2. napjára változik.

KategóriákMETÁL