Átadták a felújított pécsi Ferencesek utcáját. Sőt, kétszer is: volt egy nem hivatalos-önjelölt átadás (Kővári János ÖPE-KDNP-s képviselőtől), és volt az önkormányzat rendezvénye. Új burkolatot kapott az utca, a mélyben pedig új közmű-vezetékeket, és jelentős zöldítés is történt. Valamint kihelyeztek egy, a kerékpárosokra vonatkozó korlátozó tájékoztató-irányító táblát. Mi viszont a Péterffy Attila pécsi polgármestert nem csak ezekről kérdeztük a kapcsolódó videón, hanem arról is, hogy mi a válasza azokra a vádakra, hogy a Fidesz-KDNP-t leváltó új pécsi városvezetés nem tesz semmit múlt október óta.

A cikk a hirdetés után folytatódik



A hír röviden: elkészült végre a pécsi Ferencesek utcájának a felújítása, az egyik legszebb pécsi, a történelmi belvárosban található utca új térkőburkolatot kapott, a mélyben kicserélték a közművezetékeket a szolgáltatók, jelentős zöldítés is történt. Fürj Csaba jobbikos politikus, pécsi közgyűlési képviselő javaslatára pedig új kandelábereket is telepítettek. A fejlesztési program összesen mintegy nettó 270 millió forint volt.

Azt írtuk fent, hogy végre elkészült, de az igazság az, hogy végül előbb lett készen, mint az az aktuálisan elfogadott ütemtervben szerepelt. Ugyanakkor a még, az előző Fidesz-KDNP-s városvezetés által “elnyert” brüsszeli (uniós) fejlesztési pénzből megvalósított program első konkrét fizikai lépései, a konkrét munkálatok tehát már tavaly tavasszal elkezdődtek. Az önkormányzati választás után nyertes koalíciós pécsi városvezetés nem csak a projekt felülvizsgálatáról döntött, de Péterffy Attila polgármester javaslatára például arról is, hogy az adventi időszakban nem folytatnak munkálatokat.

A térkő – amint azt annak idején az előző városvezetés kommunikálta is – ugyanaz a mélységi-vulkanikus olasz porfirkőzet, amellyel újraburkolták a Jókai teret a milleniumi mészkőburkolat helyett – ilyen szempontból egységesedett a pécsi történelmi belévárosnak ez a része. A felújítás során nagyjából húsz mészkő növényládát is kihelyeztek, 60 darab cserjét és 14 kisebb fát ültettek, és kikerült a már fent említett 16 új öntöttvas kandeláber is.

És kihelyeztek a bicikliseket megszólító figyelmeztető, figyelemfelkeltő molinókat is, és egy, a biciklisforgalomnak alternatív irányt javasló táblát is. Amint azt ugyanis Péterffy Attila is elmondta, számos panaszt kaptak a történelmi belvárosnak ezen a szakaszán a gyalogosforgalomtól függetlenül nagy sebességgel biciklizőkkel kapcsolatosan – de ő maga is tapasztalta ezt.

Mint mondta, a cél a figyelmeztetéssel egy új közlekedési kultúra megteremtése, tehát ez a figyelmeztetés azokra vonatkozik, akik féktelenül száguldoztak a Ferencesek utcájában. Arról is beszélt, hogy ha a tapasztalatok jók lesznek, akkor ezt kiterjeszthetik több másik utcára is, példaként a Király utcát és a Széchyenyi teret említette.

A pécsi fideszes propagandasajtó (Bama/DN, Pécs Aktuál stb.) azonnal rávetette magát erre a kijelentésre, és azt írták, hogy betiltaná Péterffy a pécsi belvárosban a biciklizést, sőt olyan “szalagcím” is volt, hogy a polgármester kitiltaná a belvárosból a bicikliseket.

Már Páva Zsolték alatt is gyalogosövezet volt a Ferencesek utcája és a Jókai tér is

Ami nyilvánvalóan nem is csupán a szokásos, jó eséllyel politikai szándékkal megírt csúsztatás, hanem konkrét hazugság. Ugyanis a bicikliseket nem tiltanák ki a belvárosból, sőt még a biciklizést sem tiltanák meg a belvárosban. Az igaz, hogy van biciklizést tiltó tábla mind a Jókai térre, mind a Ferencesek utcájára vonatkozóan, de azokat nem Péterffyék idején helyezték ki, hanem korábban. Ugyanakkor nem, hogy nem tartotta be szinte senki, de nagyon sokan, adott esetben valóban veszélyes tempóban közlekedtek. Péterffy ugyanakkor a sajtótájékoztatón sem arról beszélt, hogy ne biciklizzenek (holott ezen a részen csak tolni lehetne a bringát), hanem, hogy ne száguldozzanak, legyenek tekintettel a gyalogosokra. Megjegyezzük, az egy dolog, hogy a biciklisek sem tartják be ezen a részen a szabályt, de motorral, autóval is úgy közlekednek (pedig ez az esetek többségében önmagában is tiltott) nagyon sokszor, ami veszélyes helyzeteket teremthet.

Ugyanakkor, ha mindez a felhajtás arra is jó, hogy a városvezetés elkezdjen foglalkozni a belváros közlekedésének újragondolásával, szakmai szervezeteket is bevonva, s mindettől függetlenül pedig elindulna egy társadalmi párbeszéd is a kérdésről, az egészen biztosan használna az ügynek.

Címkék:
KategóriákPUNK