Egy alsós osztályfőnök reagált arra a szerda délutáni hírre, hogy a jövő hétfőn (április 19-én) mégiscsak kinyitnak az iskolák, lesz jelenléti oktatás, de nem mindenkinek, csak az alsósoknak. Szerinte egy csomó gyakorlati szempontot nem vettek figyelembe a döntéshozók.

A cikk a hirdetés után folytatódik



Mint azt nyilván tudják, Orbán Viktor szerdán délután bejelentette, hogy az iskolák kinyitnak hétfőtől, de a jelenléti oktatás csak az alsósoknak indul el ismét, a felsősök csak a középiskolásokkal egyidőben kezdik el ismét az iskolába járást, azaz május 10-e, az írásbeli érettségik lefolytatása után.

A PDSZ, azaz a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete szerda este reagált a döntésre, azzal, hogy ez egy elhibázott döntés, és bár Orbánék beismerik, hogy az iskola valóban veszélyforrás, ahogyan azt ők mondják is (máskülönben mehetnének a felsősök is), de kompenzálni nem akarnak vagy nem tudnak, márpedig az alsósokkal otthon kellene maradniuk a szülőknek, ezért őke inkább elküldik az iskolába.

A PDSZ-től nem csak az ő álláspontjukat és közleményüket kaptuk meg, hanem egy alsós osztályfőnök részükre eljuttatott (a sajtónyilvánosság miatt anonimizált) levelet is, amit az alábbiakban közlünk. Annyit előljáróban elmondunk, hogy az osztályfőnök szerint felelőtenség a nyitás, az érettségi után kellett volna mindenkit visszaengedni az iskolába, a vizsgák sikere nem ezen a két-három héten múlik, sőt.

„Tisztelt PDSZ!

Nagyon jó hír volt ma, hogy a felsőtagozatos diákoknak is marad az online oktatás!

Nagyon sajnálom, hogy ez a megoldás valóban csak “félsiker”:

1. Sok  felsős gyereknek van alsós testvére, így sokan úgy döntenek, hogy egyik gyermeket sem engedik iskolába.

2. Sok család félti a betegségtől az alsós gyermekét, így szintén nem engedik iskolába őket.

3. Az április 19-ére tervezett nyitáskor az osztályok jelenléti oktatáson való létszáma minimum fele alá fog csökkenni (eddigi szülői jelzések alapján), tehát otthon többen lesznek, mint a jelenléti oktatásban. A tanítás hatásfoka rosszabb lesz, mintha mindenki digitálisan tanulna.

A tanító munkája pedig duplájára fog nőni, mert kétfelé kell dolgoznia – küldeni az otthon tanulóknak is az anyagot, dolgozatok pótlása, lemaradók felzárkóztatása…stb.

4. Ma a médiában elhangzott, hogy így könnyebben megoldható lesz az, hogy fél osztállyal a pedagógus tanul, fele osztállyal pedig valaki ügyeletet tart – amennyiben nagy az osztálylétszám.

Szóval már csak az a “valaki” hiányzik, mert a tantestületekben nem lesznek szabad pedagógusok!

Sőt előfordulhat, hogy nem is lesz elég tanár…( betegség, egyéb ok…).

5. Hangsúlyozni szeretném, hogy a védőoltást nagyon köszönöm kollégáim nevében is, de:

– A védettségről eltérő szakértői vélemények jelennek meg.

– Az új mutánsokról sincs semmi konkrét tapasztalat.

– A gyerekek, szülők nincsenek beoltva, illetve a pedagógusok családja sem védett.

– Az iskolában nincs egységes szabály, valahol nem kötelező a maszk csak folyosón…

– Ebéd, illetve tízórai, uzsonna elfogyasztása veszélyforrás.

– Testnevelésóra szintén nincs szabályozva, a távolságtartás nem megoldás és nem is valósítható meg.

Egyértelműen nem tartom helyesnek az alsó tagozatos diákok jelenléti oktatását! Lehet kicsit várnának a nyitással és javulna a helyzet, akkor májusban biztonságosabban kezdhetnének az alsós diákok is.

Úgy gondolom, nem ez a 2-3 hét oldaná meg a tanév sikeresebb befejezését!

Valamint, ha sokan fognak hiànyozni, akkor értelmét veszti minden,  és több lesz a hátrány, mint az előny.

Tudom, hogy a szülőknek nagyon nehéz, de iskolánként lehetne az Igazgatók kezébe választási, döntési lehetőséget adni, a helyi viszonyoknak megfelelően megoldani a jelenlegi súlyos helyzetet. 

Köszönöm szépen, hogy elolvasták a levelemet!

Tisztelettel:

xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

alsós osztályfőnök”

KategóriákMETÁL