Miért járhat rendkívül jól egy utazási iroda, ha elkötelezi magát egy korszerű CRM rendszer alkalmazása mellett? Milyen úton és módon eredményezhet megtérülést, szintlépést, illetve hatékonyságnövelést a CRM bevezetése?

A cikk a hirdetés után folytatódik



Olyan kérdések ezek, amelyeket a turizmus ágazatában dolgozva minden gazdálkodó szervezetnél fel kellene tenni. Mi pedig ebben a cikkben részletes válaszokat is adunk rájuk.

Miként hozható összefüggésbe a CRM és a turizmus üzletága?

Némileg érthető, ha első körben nehéz meglátni az összefüggést a két fogalom között. Hiszen egy utazási iroda feladata alapvetően az, hogy a hozzá betérő ügyfelek preferenciái szerint segít őket eljutni a számukra álomdesztinációnak számító helyekre.

Lehet, hogy ez régebben megállta a helyét, de ma már édeskevés. Pláne, ha a Covid-19 helyzet utáni időket vesszük alapul. A MiniCRM-nek megfelelő CRM rendszer hiányában egy utazási iroda nagyon komoly versenyhátrányból indul.

Merthogy borítékolható, hogy a CRM nélkülözése egyet jelent a hatékony működés hiányával. Ami rendszerint időveszteséget, az erőforrások nem optimális kihasználását, egyúttal a versenytársakhoz képest hátrányos pozíciót szokott jelenteni.

A CRM a következőképp hasznosulhat egy utazási iroda életében

Mindenekelőtt elképesztően sok munkaórát spórolhat meg. Kezdve azzal, hogy az egyes ügyfelek foglalásaira és rendeléseire vonatkozó adathalmaz nem külön-külön Excel táblákból és szoftverekből kell kinyerni. Ehelyett minden egy helyen, gyakorlatilag kattintásra elérhető.

Az sem lényegtelen, hogy CRM-et használva a leendő és már meglévő ügyfelek elérése és kiszolgálása is szintet léphet. Kiváltképp abban az esetben, ha a folyamatok modellezésén keresztül bizonyos feladatokat sikerül automatizálni.

A CRM tudatos alkalmazása egyet jelent a hatékonyság növekedésével. Márpedig egy olyan ágazatban, amilyen most a turizmus, ez a tulajdonság bizony a túlélés kulcsát jelentheti. Pontosan ennek tükrében esszenciális kérdés meglépni ezt a plusz szintet minél előbb.

A CRM használata így segít az ügyfélélmény javításában

Képzeljük el, ahogy egy reklamáló ügyfél betelefonál az utazási irodánkba. A foglalásával kapcsolatban van panasza, és a lehető leghamarabb szeretne megoldást. CRM-et használva minden adata másodpercek alatt elérhető, míg ellentétes esetben bizony akár percekig is tarthat a nyomozás.

Nem is lehet kérdés, hogy ügyfélként az első forgatókönyv lesz a megnyugtatóbb. Elvégre a régóta dédelgetett utazását lehetőleg mindenki szeretné olyan szolgáltatóval menedzseltetni, akinél a profizmus határozottan tetten érhető.

Nem beszélve a modern CRM rendszerek segítségével beállítható automatizmusokról. Amelyeken keresztül olyan automatikus kommunikációs lépések és tájékoztatási formák is beépíthetők folyamat szinten, amelyek a klienseket egyértelműen pozitív meglepetésként érik.

KategóriákINFÓ METÁL