Még a legjobb szakemberekkel is megeshet, hogy hibásan használják a taktika és stratégia kifejezéseket. Pedig az összemosásuk számos félreértésnek adhat alapot. Az alábbiakban ezt a témakört vesézzük ki, hogy még véletlenül se legyen kavarodás a szavak hallatán!

A cikk a hirdetés után folytatódik



Gyakran alkalmazott kifejezések az online marketing világában

Ismerős a cél, a stratégia és a taktika? Ezek az egyszerű hétköznapokban használt szavak a katonai szaknyelvből származnak. Egészen eltérő jelentéssel bírnak, noha sokan mégis összemossák, netán helytelenül értelmezik őket. A marketing stratégia tömören arra utal, hogyan érhető el a meghatározott üzleti cél, míg a taktika ennek végrehajtása érdekében megtett akciókra utal. 

Máris belezavarodtál? Szeretnél egy biztos mankót vállalkozásod életében? Ajánljuk figyelmedbe a 7Blog marketing stratégia szolgáltatását! Neked való, ha egy profitábilisan megvalósítható tervre vágysz, melynek segítségével máris jelentős versenyelőnnyel számolhatsz.

Az üzlet világában a célt általában úgy értelmezzük, mint növekedés, profitnövelés, viszont az odáig elvezető út, a stratégiai terv eltérő az egyes cégeknél. Tulajdonképpen a stratégia alapozza meg azt, hogy milyen taktikák válnak szükségessé. Ahogyan a taktikák is meghatározzák a használandó csatornákat. 

Egyszerű példával szemléltetve a retargeting taktika, melynek több csatornája is adott, mint Facebook, Google Display, LinkedIn. 

Beszéljünk a “Ha-akkor” módszerről!

Egészen egyszerű módon eldönthető, hogy melyikről is van épp szó. Ehhez pedig ajánlott segítségül hívni a “ha-akkor” módszert. A mesélős megfogalmazás során rájöhetünk, hogy mivel is van dolgunk. “Ha Google hirdetéseket alkalmaznék, akkor…” Máris látható, hogy maga a hirdetés taktika, talán csatorna, de semmiképp sem stratégia.

“Ha a tervezett megoldásokkal leelőzhetnénk a konkurenciát, akkor ez miként befolyásolná a nagyobb profit elérését.” Alaposan átgondolva és kiszámolva, rájöhetünk, hogy egy elvetendő tervről van épp szó, vagy érdemes felvenni a megtartandók közé. 

Elegendő értelmesen befejezni a mondatokat ahhoz, hogy eldöntsük melyik marketing kifejezést fedi. A stratégia egyszóval tervezés, vagyis a “mit” kérdésre válaszol, a taktika egyenlő a végrehajtással, tehát a “hogyanra” utal. 

Miről ismerhető fel a jó stratégia?

Mindenképpen az adott márkához kapcsolódó történetnek kell az alapot szolgáltatnia, máskülönben nem lenne ütős. A versenytársak ereje nem lebecsülendő, hiszen a verseny erőssége szabja meg, hogy milyen taktikák lesznek célravezetők.  

Ezek hiányában csupán céltalan bolyongás történne. Kijelölt út nélkül honnan tudnánk hová tartunk? Szerencsére van rá mód, hogy kezdőként se tévedjünk el. A profi szakértők megmutatják a fényt a sötét alagútban is!

KategóriákINFÓ